فراری پوروسانگوئه؛ خودروی اسپرت بلند قامت چهار در مارانلویی هازمان مطالعه : ۳ دقیقه

فراری پوروسانگوئه

بهش میگن خودروی اسپرت بلند قامت چهار در و هرگز مارانلویی ها آن را یک خودوری شاسی بلند خطاب نمی کنند. نمی دانیم، بهش میگن شاسی بلند، کراس اوور، هاچ بک کراس و … یا هر چیزی دیگری، ولی این را می دانیم که این خودرو اولین خودروی چهار در و اولین خودروی بلند قامت فراری در تاریخ است.

در دهه های اخیر صنعت خودرو برای سهم خواهی بیشتر از بازار به سمت تولید خودروهای کراس اوور رفته است. این فقط فراری نیست که ما را با محصول بلند قامت خود متعجب کرده، بلکه بسیاری از کمپانی ها مثل لامبورگینی، بنتلی، رولزرویس، آستون مارتین و … که اصلاً در تیراژ کارخانه خود خودروی کراس اوور نداشتند سبب شوک در صنعت خودروهای شاسی بلند شدند.

اگر از چنین موضوعاتی گذر کنیم می رسیم به بررسی فراری پوروسانگوئه که روی آسفالت باید با رقبایی چون آستون مارتین DBX، بنتلی بنتایگا، رولزرویس کولینان و لامبورگینی اوروس رقابت کند.

فراری پوروسانگوئهطراحی ظاهری

طراحی فراری پوروسانگوئه برای ما کمی آشنا است. می شود در این خودرو همان زبان طراحی که در تولید روما، SF90 و ۸۱۲ به کار گرفته شده است را دید. در واقع شاید این اولین محصول شاسی بلند فراری باشد، اما ظاهر آن برای ما آشناست.

زمانی که می شنویم حجم صندوق بار خودرویی ۴۷۳ لیتر است باید خود را آماده یک ظاهر کوپه و آیرودینامیک کنیم. راحت بگوییم: در ستون C این نوع خودروها یک انحنای بسیار شیک دیده می شود. نکته جالب در پوروسانگوئه این است که صندلی ردیف عقب آن نیمکتی نیست و به جای آن دو صندلی اسپرت قرار داده شده است. تازه برای ورود به ردیف عقب این خودرو شما شاهد باز شدن عکس درها هستید. هر چند که این نوع باز شدن در برای خودروهای لوکس و مجلل است، اما فضای پای موجود در پوروسانگوئه از خودروهای لوکس پیروی نمی کند.

تنها موردی که در طراحی بدنه جلب توجه می کند سقف فیبر کربن این خودرو است. این نوع سقف به صورت استاندار روی پوروسانگوئه نصب شده و در کاهش مرکز ثقل تأثیر بسیار زیادی داشته است. در همین حال فراری برای توزیع وزن متعادل در این خودرو پیشرانه را تا حد امکان به سمت کابین کشیده و گیبرکس را عقب خود قرار داده است. برای همین توزیع وزن ۴۹ به ۵۱ در جلو و عقب خودرو فراهم شده است.

فراری پوروسانگوئهمشخصات فنی

خوشبختانه فراری برای قلب تپنده این خودرو وابسته به یک موتور ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی شده است. این پیشرانه توانایی تولید ۷۱۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. جالب است بدانید که ۸۰ درصد گشتاور این موتور از دور ۲۱۰۰ آماده تحویل است و حداکثر قدرت آن در دور ۷۷۵۰ قابل ارائه است. تازه ردلاین این موتور به دور ۸۲۵۰ rpm می رسد.

این قلب تپینده این خودرو ۲۰۳۳ کیلوگرم را تنها در زمان ۳.۳ از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رساند.

تمام قوای این نیروگاه از طریق یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به چرخ های منتقل می شود. بهتر است بدانید فراری پوروسانگوئه همانند برادر خود GTC4Lusso از سامانه چهارچرخ محرک با گیربکس دوم بهره می برد. این گیربکس در دنده ۴ به بالا یا حدود سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت انتقال نیرو به چرخ های جلو را متوقف می کند.

در آخر هم به سیستم تعلیق پیشرفته این خودرو می پردازیم که فراری برای کنترل کمک فنرها به سیستم ۴۸ ولتی اتکا کرده است. در این خودرو شما آنتی رول باری را مشاهده نمی کنید و کمک فنرها می توانند به طور هماهنگ بادی رول را مدیریت کنند. جالب است بدانید که این سیستم تعلیق پیشرفته ارتفاع خود را به صورت لحظه ای مدیریت می کند و می تواند هنگام پیچیدن ارتفاع خودرو را تا ۱۰ میلی متر کاهش دهد.

فراری پوروسانگوئهخرید

این بلند قامت ایتالیایی که مارانلویی ها تأکید دارند که شاسی بلند نیست حدود ۴۰۰ هزار دلار قیمت دارد. اگر در سال ۲۰۱۸ ثبت سفارش این خودرو را کرده اید با خیال راحت برید خودوری بلند قامت خود را تحویل بگیرید. اگر هم ثبت سفارش نکرده اید باید خیلی سریع دست بجنبید، زیرا تقاضا برای خرید این خودرو بالا است و خیلی سریع سفارشات متوقف می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }