چگونه از خودروی آلمانی خود نگهداری کنیم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

خودروهای آلمانی

هنگامی که در خیابان های شهر خود رانندگی می کنیم اگر کمی به خودروهای اطرافمان توجه کنیم ، متوجه نفوذ بسیار زیاد صنعت خودروسازی آلمان در دنیا می شویم. می شود گفت خودروهای آلمانی آماده اند تا صنعت خودروسازی دنیا را متحول کنند و به مردمان جهان لذت رانندگی و داشتن یک خودروی فوق العاده را هدیه دهند.

اما در این بین مشکلاتی چون هزینه نگهداری و شیوه نگهداری این خودروها کمی مردم جهان را برای خرید خودروهای آلمانی دلسرد می کند و آن ها را از داشتن یک خودروی واقعی و جذاب باز می دارد.

در ادامه مطلب شما را با شیوه صحیح نگهداری از خودروهای آلمانی آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

حتماً بخوانید : خرید ماشین سالم یک دقدقه بزرگ بین مردم

حساسیت پیشرانه بنزین

حساسیت پیشرانه بنزین خودروهای آلمانی نسبت به بنزین بی کیفیت بسیار بالا است و در کمترین زمان به بنزین بی کیفیت واکنش نشان می دهند. حال برای اینکه خودروی شما دچار چنین مشکلی نشود باید از بنزین با کیفیت برای سوخت گیری خودروی خود استفاده کنید و هر ۲ الی ۳ بار سوختگیری از یک اکتان مخصوص خودروی خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید هر خودروی آلمانی به میزان مدل و موتور خود حساسیت پیشرانه متفاوتی دارد و اینگونه نیست که تمامی محصولات آلمانی از یک پیشرانه بنزین بهره ببرند. به طور مثال حساسیت پیشرانه بنز SL500 با حساسیت پیشرانه بنز SL350 بسیار متفاوت و حساس تر است.

تعویض فیلتر بنزین در کشورهایی چون ایران می تواند زود تر از زمان موعد خود تعویض گردد و نمی شود برای آن زمان خاصی را معین کرد. پس به این نکته در سرویس های دوره ای خودروی خود بسیار توجه کنید.

خودروهای آلمانیتوربو

اکثر خودروهای آلمانی امروزه برای بهبود عملکرد قلب تپنده خود از توربو استفاده می کنند. حال این موضوع باعث شده است حساسیت این خودروها را نسبت به گاز دهی و بنزین بسیار بالا ببرد.

شیوه صحیح نگهداری از موتورهای توربودار به این صورت است که هنگامی که خودروی شما سرد است نباید تا گرم شدن کامل خودروی خود گاز بیهوده بدهد و موتور را با شتاب گیری و گاز دهی بیش از اندازه داغ کنید. توجه داشته باشید که برای خاموش کردن خودروی خود باید قبل از خاموش کردن به مدت ۵ دقیقه در جا به موتور خودروی خود استراحت دهید و بعد خودروی خود را خاموش کنید.

حتماً بخوانید : کاور و سرامیک بهترین راه برای محافظت از رنگ خودرو

روغن

تعویض روغن در زمان معین و استفاده از روغن های با کیفیت می تواند تا حد زیادی در سلامت خودروی شما تأثیر بگذارد. پس به سرویس های دوره ای خودروی خود بسیار توجه کنید و برای انجام این کار به مراکز معتبر خودروی خود مراجعه کنید.

خودروهای آلمانیکابین خودرو

متأسفانه کابین خودروهای آلمانی از آن کیفیت بالایی که باید بر خوردار باشند نیستند و عموماً اکثر صاحبان خودروهای آلمانی از این موضوع شکایت دارند. باید گفت کابین خودروهای آلمانی برای حفظ سلامت خود همانند موتور خود از صاحب خود توقع یک نگهداری کامل را دارند.

به این نکته توجه کنید که اگر کمی از تمیزی و نظافت کابین خودروهای آلمانی غفلت کنید حتماً شما دچار مشکلایت چون چرک مردگی در قسمت های چرمی و خشک شدن قطعات کاچویی و پلاستیکی خودروی بر اثر کم باز و بسته شدن یا بد باز و بسته شدن می شوید.

اگر برای خرید خودروهای دست دوم آلمانی مراجعه کنید حتماً این موضوعی که ما گفتیم را در کابین های خودروهای مورد نظر خود مشاهده خواهید کرد.

آپدیت کردن نرم افزارهای خودرو

کار کردن آپشن های خودروهای آلمانی بستگی به آپدیت کردن به موقع شما در نمایندگی ها دارد. به طور مثال الان آخرین نسخه های بی ام و سری ۷ و سری ۵ های موجود در ایران از این موضوع بسیار پیروی می کنند و با کمی تأخیر در آپدیت نرم افزارهای آن ها شما شاهد کار نکردن بعضی از آپشن ها هستید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }