کاور و سرامیک؛ بهترین راه برای محافظت از رنگ خودروزمان مطالعه : ۵ دقیقه

محافظت از رنگ خودرو

امروزه به دلایل تصادفات و مشکلات طبیعی مانند نور خورشید رنگ بدنه خودروها در معرض صدمه قرار دارد. حال خیلی از افراد دوست دارند خودروهای خود را کمی کمتر در معرض این نوع مشکلات قرار دهند. ولی چگونه این کار ممکن است؟ در جواب به این سوال باید به سراغ کاورهای بدنه خودرو و سرامیک خودرو رفت.

محافظت از رنگ خودروآفتاب سوختگی بدنه خودرو

در فصل های تابستان یکی از مشکلات عمده ای که برای خودروها پیش می آید آفتاب سوختگی بدنه خودرو است. باید گفت صدمه آفتاب سوختگی به هیچ عنوان با ماده ای بدون رنگ رفع نمی شود و اگر افرادی در زمینه رفع آفتاب سوختگی بدون رنگ کردن بدنه خودرو راه های دیگری را پیشنهاد دادند، مطمئن باشید قصد کلاهبرداری از شما را دارند.

آفتاب سوختگی به دلیل ماندن بیش از حد خودرو در آفتاب اتفاق می افتد، پس سعی کنید در روزهای آفتابی خودرو خود را در یک مکان مسقف نگهداری کنید تا این اتفاق برای خودرو شما اتفاق نیفتد.

رفع آفتاب سوختگی

همان طور که در متن بالا گفته شد شما به هیچ عنوان نمی توانید این مشکل را بدون رنگ نکردن بدنه از بین ببرید. پس مطمئن باشید که اگر خودرو شما دچار آفتاب سوختگی بدنه شده است حتماً باید آن قسمت صدمه دیده رنگ شود.

لیسه گیری یا آب رنگ کردن

لیسه گیری یا آب رنگ امرزوه به عنوان جلوگیری از رنگ شدگی بدنه خودرو انجام می شود. این عمل به این صورت انجام می شود که قسمتی را که رنگ بدنه ماشین صدمه دیده را با مقداری رنگ می پوشانند و سپس آن قسمت را سمباده می کنند. این عمل رنگ و سمباده چند بار تکرار می شود تا زمانی که رنگ قسمت صدمه دیده با بدنه خودرو یک دست شود.

توجه داشته باشید لیسه گیری یا آب رنگ جزوه رنگ شدگی بدنه خودرو محسوب نمی شود برای همین موضوع انجام این عمل باعث کاهش قیمت خودور شما نمی شود.

محافظت از رنگ خودرو کلاهبردای هنگام لیسه گیری

اما به شما خبر از یک کلاهبرداری بزرگ بدهیم. این روزها بعضی از کارشناسی های وقتی با خودرویی مواجه می شوند که قسمت بزرگی از آن رنگ و بتونه شده ادعای بدون رنگ کردن آن خودرو را می دهند. این جریان به این صورت اتفاق می افتد که قسمت رنگ شده و بتونه کاری شده را با سمباده و تیغ از بدنه حذف می کنند تا به قسمت فلزی بدنه برسند. حال بعد از این کار شروع می کنند به لیسه گیری و تا جایی این کار را ادامه می دهند که قسمت لیسه گیری هم سطح رنگ اصلی بدنه شود. در اینجا خودروی شما از نظر کارشناسان کلاهبردار بی رنگ است و هیچ مشکلی ندارد.

اما داستان از جایی شروع می شود که در قسمت لیسه گیری شده هیچ دونه رنگی دیده نمی شود و شما می توانید یک اختلاف بین رنگ اصلی و رنگ لیسه گیری شده ببینید. بهتر است بدانید که قسمت لیسه گیری شده عمر کوتاهی دارد و بعد از چند سال آن کیفیت روزهای اول را ندارد.

پس هیچ زمان خود را درگیر این کلاهبرداری بزرگ نکنید و اگر قصد خرید دارید حتماً خودروی خریداری شده را به مراکز معتبر تشخیص رنگ ببرید. حتماً هنگام خرید خودرو به این موارد توجه کنید!

محافظت از رنگ خودرورنگ شدگی بدنه خودرو

هنگامی که رنگ قسمت بزرگی از بدنه خودرو صدمه می بیند، آن قسمت را رنگ می کنند. حال این موضوع زمانی اتفاق می افتد که شما تصادف نسبتاً بدی را با خودرو خود داشته باشید و صدمه آنقدر زیاد بوده است که کاری جز رنگ پاشیدن به بدنه خودرو نمی ماند.

این اتفاق جزء بدترین اتفاق است که می تواند برای رنگ بدنه خودرو پیش بیاید. پس مطمئن باشید اگر این مشکل برای شما پیش بیاید حتماً مقدار زیادی از ارزش خودرو شما می افتد.

سرامیک بدنه خودرو

سرامیک بدنه ماده ای همانند آب است که به بدنه خودرو به عنوان محافظت کننده رنگ بدنه مالیده می شود. این عمل به این صورت انجام می شود که بدنه خودرو را برای رفع خط و خش پولیش می کنند تا رنگ بدنه خودرو سطحی بدون خط و خش پیدا کند. بعد از انجام این مرحله یک لایه سرامیک را که از مواد نانو تهیه شده است را بر روی خودرو می مالند و در آخر خودرو را با دستمال تمیز پاک می کنند.

سرامیک خودرو باعث می شود رنگ خودرو شما برق بزند و عاری از خط و خش باشد و رنگ بدنه خودرو را از خط و خش ها سطحی و آفتاب سوختگی در امان نگه می دارد. اما یک ایراد بزرگ سرامیک طول عمر کوتاه آن است، که می شود گفت طول عمر مفید سرامیک حدوداً ۱.۵ سال است. باید توجه داشته باشید که کارواش های غیر استاندارد می تواند به سرامیک بدنه صدمه بزند.

کاور و سرامیک

کاور یا بادیفنس خودرو

اگر به دنبال بهترین راه برای جلوگیری از صدمه نرسیدن به رنگ خودرو خود هستید، کاور یا بادیفنس بهترین راه حل برای این موضوع است.

افرادی که دوست دارند از رنگ بدنه خودرو خود به نحو احسن نگهداری کنند می تواند از کاور یا بادیفنس برای انجام این کار استفاده کنند. این عمل به این صورت انجام می شود که خودرو شما بعد از شستشو با یک محافظ پلاستیکی کاور می شود، که این محافظ های پلاستیکی از طیف رنگی بالایی برخوردار هستند.

اگر بخواهیم به مزایای کاور اشاره کنیم باید بگوییم که کاور رنگ بدنه شما را از آفتاب سوختگی، اسید پاشی و تصادف تا سرعت ۸۰ کیلومتر محافظت می کند و باعث درخشندگی و جذابیت رنگ خودرو شما می شود. آیا شما فرق کاور و بادیفنس را می دانید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }