برای داشتن یک خودروی اسپرت اصلاً به سراغ سراتو کوپه نرویدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

کیا سراتو کوپه

خودروسازی های کره ای بعد از اینکه با سدان ها و کراس اوورهای جذاب خود توانستند بازار خودرویی دنیا را متحول کنند، حال در سال های گذشته تصمیم گرفتند که با تولید خودروهای اسپرت جای پای خود را در صنعت خودروسازی سفت کنند. کیا سراتو کوپه از همان خودروهایی بود که می خواست خواسته ی کره ای ها را به سر انجام برساند.

سراتو کوپه

طراحی ظاهری

تا کنون دو نسل از سراتو کوپه وارد عرصه ی خودروهای اسپرت شده است و هر دو نسل این خودرو شباهت بسیار زیادی به سدان های خود دارند.
در نگاه به نمای جلویی سراتو کوپه متوجه یک حالت تخم مرغی هستیم که با یک سپر و یک جلوپنجره ساده تزئین شده است. در نمای جانبی هم شاهد همان نمایی هستیم که در سراتو سدان می دیدیم. در نگاه به نمای عقب این خودرو هم می شود دوباره چهره سدان این خودرو را با چراغ های بیضی شکل و یک دیفیوزر ساده مشاهد کرد.
باید بگوییم که تنها فرقی که بین محصول سدان و کوپه سراتو است، کم شدن دو در عقب در محصول کوپه است و دیگر ما شاهد تغییرات زیادی در بدنه ی خارجی این خودرو نیستیم.

سراتو کوپه

امکانات رفاهی

نام این خودرو اسپرت اقتصادی است، پس ما در این خودرو شاهد امکانات رفاهی بسیار زیادی نیستیم و می شود گفت این خودرو به امکانات رفاهی بسیار کاربردی تجهیز شده و در اختیار سرنشینان هیچ آپشن جذابی قرار نداده است.

سراتو کوپه

کابین و موتور

کابین سراتو کوپه کاملاً همانند کابین سراتو سدان است و تنها فرقی که می شود در کابین این خودرو مشاهده کرد، کوچک شدن فضای پای عقب است.
اگر بخواهیم کابین سراتو کوپه را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که کابین این خودرو هیچ بویی از یک خودروی اسپرت نبرده است و هیچ حس اسپرتی به سرنشینان خود منتقل نمی کند.
در مورد شرایط موتوری و قدرت این خودرو هم باید بگوییم که این بخش از خودرو هم همانند دیگر بخش های خودرو هیچ بویی از خودروی اسپرت نبرده است.

سراتو کوپه

رقیب

هیوندای ولستر رقیب این خودرو در کشورمان است و اگر بخواهیم انتخابی بین این دو خودرو داشته باشیم، هیوندای ولستر می تواند انتخاب بسیار بهتری باشد.

سراتو کوپه

ارزش خرید

اگر به دنبال یک خودروی اسپرت، جذاب و قدرتمند هستید، به هیچ عنوان سراغ خودروی سراتو کوپه در بازار خودرویی ایران نروید و بهتر است به گزینه های خرید خود خودروهای دیگری چون هیوندای ولستر، جنسیس کوپه و تویوتا جی تی ۸۶ را هم اضافه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }