فراری SF90 XX؛ اولین محصول XX مارانلوها با ۱۰۳۰ اسب بخار قدرت وارد جاده ها می شودزمان مطالعه : ۳ دقیقه

همیشه محصولات XX مارانلوها مخصوص پیست بودند، اما اینبار فراری با یک سنت شکنی مدل XX خود را وارد جاده ها کرده است. ما داریم در مورد فراری SF90 XX صحبت می کنیم که تمامی نمونه های آن به فروش رفته است.

SF90 XX قرار است در دو نسخه کوپه و اسپایدر تولید شوید. توجه هم داشته باشید که تولید این خودرو محدود است و تنها ۷۹۹ دستگاه کوپه و ۵۹۹ دستگاه نسخه اسپایدر تولید خواهد شد.

فراری SF90 XXطراحی ظاهری SF90 XX

زمانی که حرف از قدرت به میان می آید فراری مطمئناً خودروی خود را تهاجمی تر از نسخه استاندارد تولید می کند. پس ما در SF90 XX با یک چهره تهاجمی سر و کار داریم. اسپلیتر بزرگ جلو، آب شش های روی گلگیر جلو، ورودی های هوای روی درب پیشرانه و سقف، مجراهای هوای روی دماغه خودرو، یک بال عقب بزرگ و در آخر جایگزین شدن یک چراغ باریک به جای چراغ های چهارتایی نسخه استاندارد از جمله ویژگی های ظاهری فراری SF90 XX است.

جالب است بدانید که این تغییرات باعث شده این نسخه ۴۵ کیلوگرم داون فورس بیشتر از نسخه معمولی تولید کند. راحت تر بگوییم در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۵۳۰ کیلوگرم داون فورس تولید می کند.

فراری SF90 XXکابین

در کابین ما زیاد شاهد تغییراتی نیستیم. فقط تزئینات فیبر کربنی زیاد شده و روی داشبورد با روکش آلکانترا پوشانده شده است. البته صندلی های این نسخه یک تکه با کمربندهای ایمنی چند نقطه ای ارائه می شود.

در بخش کابین هم می توان به باز و بسته شدن سقف نسخه اسپایدر تنها در زمان ۱۴ ثانیه اشاره کرد.

فراری SF90 XXمشخصات فنی

ما در SF90 XX شاهد همان قوای محرکه نسخه معمولی هستیم که از یک پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است.

این پیشرانه هشت سیلندر در این نسخه ۷۹۸ اسب بخار قدرت تولید می کند. توجه هم داشته باشید که این پیشرانه به پیستون های جدید، ماشین کاری خاص محفظه احتراق و کانال های ورودی و خروجی صیقلی تر مجهز شده است. همچنین سیستم هوای ثانویه موتور که ۳.۵ کیلوگرم وزن داشته در این نسخه حذف شده است.

میاییم سراغ موتورهای الکتریکی که شاهد افزایش قدرت بوده اند. این موتورها در نسخه استاندارد ۲۲۰ اسب بخار قدرت تولید می کردند، اما در نخسه SF90 XX مجموع قدرت آنها به ۲۳۳ اسب بخار رسیده است. ظرفیت باتری های هم تغییری نکرده و همانند قبل ۷.۹ کیلووات ساعت است و برد آن ۲۵ کیلومتر خواهد بود. همچنین حداکثر سرعت خودرو در حالت الکتریکی بدون تغییر همان ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت مانده است.

هر دو نسخه SF90 XX به یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه که تغییراتی روی آنها صورت گرفته است مجهز شده اند. این خودرو با کمک این گیربکس و پیشرانه قوی خود می تواند تنها در ۲.۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که ۰.۲ ثانیه سریع تر از نسخه معمولی است. توجه هم داشته باشید که نسخه اسپایدر به خاطر اضافه وزن ۱۰۰ کیلوگرمی خود برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۶.۷ ثانیه زمان نیاز دارد که ۰.۲ ثاینه از نسخه کوپه کمتر است. در آخر این موضوع هم باید اشاره کنیم که حداکثر سرعت فراری SF90 XX روی ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

فراری برای نسخه SF90 XX یک حالت رانندگی ویژه ای به نام کوالیفاینگ تدارک دیده است که می تواند هنگام خروج از پیست ها قدرت بیشتری را فراهم کند.

حتماً بخوانید: فراری SF90 اسپایدر نوویتک؛ یک اسب ایتالیایی اصیل با ۱۰۹۴ اسب بخار قدرت

خرید SF90 XX

نسخه اسپایدر این خودرو ۹۳۰ هزار دلار و نسخه کوپه آن ۸۴۲ هزار دلار به فروش رفته است. همانطور هم اشاره شد تمامی مدل های آن به فروش رفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }