تویوتا جی تی ۸۶؛ یک سامورایی کاملاً اقتصادیزمان مطالعه : ۳ دقیقه

بررسی تویوتا جی تی ۸۶

صحبت از یکی از خودروهای برتر سال ۲۰۱۲ به نام تویوتا جی تی ۸۶ است که در سال های اخیر توانست مشتریان زیادی را که به دنبال خودروهای اسپرت اقتصادی بودند جذب خود کند و می شود گفت تویوتا با رونمایی جی تی ۸۶ تحولی در صنعت خودرو سازی اسپرت خود ایجاد کرد و نگاه دنیا را نسبت به خودرو سازی خود عوض کرد. حال این خودرو در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت ایر تویوتا وارد ایران شد و باعث جذب مشتریان جوان زیادی شد.

در ادامه مطلب تیم خودرویی تکامگ شما را با یک خودروی سامورایی آشنا خواهد کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

تویوتا جی تی 86
بررسی تویوتا جی تی ۸۶
حتماً بخوانید: جنسیس کوپه؛ کوپه دوست داشتنی و پر طرفدار هیوندای

رقیب اصلی gt86

حرف از رقیب اصلی این خودرو شد، رقیبی به نام جنسیس کوپه که در سال های قبل از ورود جی تی ۸۶ وارد ایران شده است. اگر بخواهیم جنسیس کوپه را با gt86 مقایسه کنیم، به نکات مشابه زیادی بر خورد خواهیم کرد. نکاتی مثل دیفرانسیل عقب، امکانات رفاهی مشابه، کابینی اسپرت و … . ولی اختلاف این دو خودرو در موتور آن ها بسیار قابل توجه است. جنسیس از یک موتور ۶ سیلندر ۳۸۰۰ سی سی برخوردار است و جی تی ۸۶ از یک موتور ۴ سیلندر ۲۰۰۰ سی سی برخوردار است. این اختلاف سبب این شده است که جنسیس حدود ۱۰۰ اسب بخار بیش تر از جی تی ۸۶ قدرت تولید کند.

حال این سوال پیش می آید که کدام یک از این دو خودرو بهتر است؟ برای پاسخ به این باید موضوع سلیقه را مطرح کرد و نمی توان گفت کدام یک از دو نسبت به یکدیگر برتری دارند.

تویوتا جی تی 86
بررسی تویوتا جی تی ۸۶
حتماً بخوانید: سراتو کوپه یا !!سراتو سدان!!

سواری تویوتا gt86

خیلی ها فکر می کنند چونکه جی تی ۸۶ را تویوتا تولید کرده است، پس باید رانندگی نسبتاً نرمی داشته باشد. ولی اینگونه نیست و در سوار با تویوتا جی تی ۸۶ شما رانندگی بسیار خشکی را تجربه می کنید. در کل باید گفت اگر به دنبال خودرویی هستید که هنگام رانندگی با آن دوست دارید به کف زمین بچسپید و با آن حرکات نمایشی انجام دهید و از رانندگی با یک خودرو اسپورت لذت ببرید، gt86  برای شما انتخاب بسیار خوبی است و شما کاملاً حس یک رانندگی اسپرت را در این خودرو تجربه خواهید کرد.

تویوتا جی تی 86
بررسی تویوتا جی تی ۸۶

ارزش خرید gt86

در بازار امروز شما برای خرید یک تویوتا جی تی ۸۶ کم کارد باید حداقل ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کنید. حال باید گفت آیا این رقم هزینه برای این نوع خودرو کار صحیحی است یا خیر؟ در جواب این سوال باید گفت در بازار امروز برای خرید یک خودرو اسپرت باید حداقل ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کنید و یک خودرو کارکرده و رنگ دار خریداری کنید و این هزینه در قبال چیزی که دریافت می کنید بسیار زیاد است و می شود گفت خرید جی تی ۸۶ با این قیمت بسیار بی ارزش است و بهتر است شما به دنبال یک خودروی دیگری باشید.

تویوتا جی تی 86
تویوتا جی تی ۸۶

کابین تویوتا gt86

هنگامی شما داخل این خودرو می شوید انتظار شما از یک کابین اسپرت بر آورده می شود. اما یک مشکل بزرگ کابین جی تی ۸۶ تکان های بیش از حد است که سر چشمه این موضوع به دلیل ارتفاع پایین این خودرو است که هنگام رانندگی به راننده حسی خوبی منتقل نمی کند. پس مطمئن باشید شما بعد از مدتی رانندگی با جی تی ۸۶ خسته می شوید و دوست دارید هنگام رانندگی کمی بیرون از ماشین به خود استراحت بدهید. البته باید گفت افرادی که دوست دارند در ماشین تکان بخورند و از رانندگی خشک لذت ببرند، gt86  بهترین گزینه برای این افراد است.

تویوتا جی تی 86
تویوتا جی تی ۸۶

امکانات رفاهی

شما با خودرویی اسپرت اقتصادی سر و کار دارید، پس توقع امکانات رفاهی زیادی را نداشته باشید. تویوتا جی تی ۸۶ مانند یک خودروی معمولی، امکانات معمولی را برای شما فراهم کرده است. امکاناتی مثل گرمکن صندلی، صندلی چند حالته برقی، سیستم صوتی نسبتاً خوب و …. .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }