بنز کلاس C نسل سوم؛ خودرویی که هیچ زمان از یاد نمی رودزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بنز کلاس C

اگر بخواهیم ارزان ترین خودروی سدان کمپانی مرسدس بنز را نام ببریم، باید به بنز کلاس C اشاره کنیم. اما همین موضوع ارزان قمیت ترین سدان بنز توانست این خودرو را جزء محبوب ترین خودروهای دنیا کند. البته تفکر ارزان قیمت ترین سدان بنز کم کم با ورود دیگر سدان های کمپانی بنز دارد از روی بنز سی کلاس حذف می شود. حال اگر از این بحث های ارزان قمیت و گران قیمت گذر کنیم، می رسیم به ورود این خودرو در سال ۲۰۰۸ توسط ستاره ایران به کشورمان. در آن زمان اکثر افرادی که دوست داشتند یک خودروی آلمانی داشته باشند، اولین نام خودرویی که به ذهن آن ها می رسید، بنز کلاس C بود. البته در این دوره هم هنوز بعد از گذشت ۱۳ سال از تولید نسل سوم بنز کلاس C ما شاهد همین موضوع در افکار مردم هستیم.

بنز کلاس c

طراحی ظاهری بنز کلاس C

این نسل از بنز سی با دو فیس به بازار معرفی شد. در فیس اول ما شاهد این بودیم که در نمای جلویی خودرو از چراغ های بسیار ساده و شکیل به همراه یک کاپوت با جلو پنجره بسیار ساده بودیم. اما بعد از رونمایی از فیس دوم این نسل ما شاهد خشونت اشتوتگاری ها در طراحی بدنه بنز کلاس C شدیم و باید بگوییم ای چهره همان چهره ای بود که توانست سی را جذاب ترین خودروی بنز معرفی کند و هنوز که هنوزه این طراحی قدیمی نشده و طرفداران زیادی در جای جای دنیا دارد.

بنز

فیس لیفت

بازار فیس لیفت بنز کلاس C در ایران بسیار داغ است و اکثر مالکان این خودرو دست به فیس لیف زده اند. البته موضوع فیس لیفت برای دارندگان بنز C ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ صدق می کند و بیشتر این افراد هستند که دست به این کار می زنند. برای فیس این نسل شما باید کاپوت، چراغ های جلو، قاب آینه ها، سپر و رینگ ها را عوض کنید. یک خبر خوب برای این افراد، دیگر احتیاجی نیست شما دست به اقدام چنین کاری بزنید و فقط کافیست چراغ ها و جلو پنجره را عوض کنید تا فیس شما تغییر پیدا کند. البته توجه داشته باشید شما با انجام این تغییرات فیس ۲۰۱۲ به بعد را تجربه نمی کنید و یک فیس جذاب دیگر را تجربه می کنید.

حتماً بخوانید: فولکس واگن پاسات یک خودرو آلمانی با اصالت

کابین بنز کلاس C

شما با کابینی نسبتاً اسپرت سر و کار دارید و موضوع فیس لیفت در زیبایی این کابین بسیار قابل توجه است. البته باید گفت بعضی از افراد فرمان سال ۲۰۱۵ و مانیتور بزرگ را بر روی این کابین نصب کرده اند که بسیار جذاب شده است.

به این موضوع هم توجه کنید که کابین این خودرو به دلیل فنر بندی که دارد آرام است و تنها مشکل آن جای پای کم ردیف عقب خودرو است.

بنز

حتماً بخوانید: بنز کلاس E یک سدان لوکس از کمپانی آلمانی

امکانات رفاهی

شما ارزان ترین خودرو بنز را سوار می شوید، پس توقع آپشن های زیادی از این خودرو نداشته باشید. البته باید بگوییم که بنز واقعاً در تجهیز کردن این خودرو کم گذاشته و حتی این زحمت را به خود نداده که صندلی های خودروی خود را برقی کند.

تنها موردی که می تواند شما را در کابین این خودرو مشغول کند و کمی حواس شما را به نبود آپشن و امکانات رفاهی پرت کند، حالت اسپرت است که شما می توانید آن را از کنسول جلوی خود فعال کنید.

بنز

حتماً بخوانید: بی ام و سری ۳ یک سدان جمع و جور آلمانی

رقبای این خودرو

اگر بخواهیم رقیبی برای بنز کلاس C انتخاب کنیم باید به بنز کلاس E، بی ام و سری ۵ و بی ام و سری ۳ اشاره کنیم. برگ برنده بین این رقبا بی ام و سری ۵ است است، ولی باید گفت هیچ موقع یک بنز سوار بی ام و را به بنز ترجبح نمی دهد. برای همین در بین این خودروها بنز E انتخاب خوبی می تواند باشد. البته رقبایی که ما از آن ها یاد کردیم مخصوص ایران است نه خارج از ایران.

بنز

ارزش خرید

از آخرین نسل سوم این بنز حدوداً  ۷ سال می گذرد و این ماشین نسبتاً قدیمی شده است. پس با خرید این خودرو باید هزینه های نگهداری بسیار زیادی را تقبل کنید. توجه داشته باشید که اگر هزینه های از نوع سوختگی توربو و سوختگی سرسیلندر را تجربه کنید، شاید دیگر پا به کابین خودوری خود نگذارید و با یک عکس آن را در سایت های فروش خودرو به فروش بگذارید.

در آخر باید گفت خرید این خودرو زمانی ارزش دارد که کم کارکرد باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }