نسل جدید لکسوس GX بعد از ۱۴ سال رونمایی شدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

همانطور که می دانید تویوتا پرادو یک برادر لاکچری دارد که مدت ها است لباس خود عوض نکرده است. این بردار لاکچری این روزها بعد از حدود ۱۴ سال لباس تازه بر تن کرده است.

نسل جدید لکسوس GX با پلتفرم جدید و ظاهری کاملاً متفاوت نسبت به نسل قلبی رونمایی شد.

نسل جدید لکسوس GX  طراحی ظاهری

همانند همیشه دوباره ما شاهد یک جلوپنجره دوکی شکل بزرگ هستیم که نشان لکسوس در وسط آن چشم نوازی می کند. در طرفین این جلوپنجره چراغ های نسل جدید لکسوس دیده می شود که طراحی آنها حدوداً آشنا به نظر می رسد.

همانطور که انتظار می رفت چراغ های عقب لکسوس GX مدل ۲۰۲۴ سراسری است و نوشته لکسوس در وسط آن نوشته شده است.

اگر بخواهیم کمی وارد جزئیات شویم در نسل جدید لکسوس GX شاهد افزایش ۷۰ میلی متری طول، ۶۰ میلی متری فاصله محوری و ۹۵ میلی متری عرض هستیم. همچنین ارتفاع این خودرو بسته به نوع تایرها بین ۱۹۱۵ تا ۱۹۳۵ میلی متر خواهد بود.

در آخر هم باید اشاره کنیم که این خودرو در شش تیپ مختلف به نام پریمیوم، پریمیوم پلاس، لاکچری، لاکچری پلاس، اوورتریل و اوورتریل پلاس به بازار عرضه می شود. توجه کنید که دو تیپ اوورتریل و اوورتریل پلاس دو تیپ کاملاً جدید است و توانایی آفرود بیشتری نسبت به دیگر تیپ ها دارند. این دو تیپ به صورت استاندارد به صحفات محافظ آلومینیومی و لاستیک های ۲۳ اینچی آل ترین روی رینگ های ۱۸ اینچی مجهز هستند.

نسل جدید لکسوس GX  کابین

زمانی که در کابین را باز می کنید متوجه شباهتی بین نسل جدید RX و GX می شوید.

این خودرو به سه ردیف صندلی مجهز است و ظرفیت حمل هفت نفر را دارد. البته شما اگر هنگام خرید این خودرو صندلی های کاپیتانی را سفارش دهید ظرفیت این کابین به شش نفر کاهش پیدا می کند. حرف از صندلی به میان آمد؛ بهتر است بدانید که اگر شما تیپ اوورتریل پلاس را خریداری کنید صندلی های جلوی آن ماساژور دارد و تنظیمات برقی بیشتر آن می تواند آفرود را برای شما جذاب تر کند.

در آخر هم در کابین این خودرو شش پورت شارژ و ۱۲ کاپ هولدر وجود دارد.

نسل جدید لکسوس GX  مشخصات فنی

دیگر خبری از موتور هشت سیلندر در نسل جدید GX نیست و ما شاهد یک پیشرانه ۳.۵ لیتری شش سیلندر توئین توربو هستیم که قبلاً هم در تاندار، سکویا، لندکروز و لکسوس ال ایکس دیده بودیم. این موتور در نسل جدید GX می تواند ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. باید اشاره کنیم که لکسوس قرار است در آینده این خودرو را با یک پیشرانه هیبریدی هم به بازار عرضه کند.

تمام قوای این خودرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود. توجه داشته باشید که سامانه چهار چرخ محرک همانند نسل قبلی استاندارد خواهد بود.

در آخر هم به سراغ تیپ اوورتریل می رویم که به صورت استاندارد از قفل دیفرانسل الکترونیکی عقب، کراول کنترل، کنترل پایین رفتن از شیب، سیستم مانیتور سه بعدی مالتی تراین، مالتی تراین سلکت و سیستم تعلیق دینامیکی الکترونیکی که می تواند آنتی رول بارها را قطع کند بهره می برد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }