بی ام و ۵۲۸ تک کلید ابوظبی شاید برای خیلی ها یک سدان بسیار خوبی باشدزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بی ام و سری ۵

با شروع دهه گذشته اکثر کمپانی های بزرگ دنیا در سدان های معروف خود تغییرات عظیمی را تحمیل کردند و آن ها را به نوعی با گسترش تکنولوژی آشنا کردند. یکی از این کمپانی ها بی ام و بود و توانست سدان محبوب خود را یعنی، بی ام و سری ۵ را با تغییرات عمده ای به بازار خودرویی دنیا معرفی کند. خوشبختانه ایران از این اقدام زیبای باواریایی ها استقبال کرد و نسخه های متفاوتی از سری ۵ را وارد کشورمان کرد.

بی ام و ۵۲۸ در سال ۲۰۱۱ توسط شرکت پرشیا خودرو وارد ایران شد و تا سال ۲۰۱۶ فیس این اتاق از بی ام و با تغییرات کوچکی در بازار ایران به کار خود ادامه داد. می شود گفت یکی از سدان های پرطرفدار آلمانی در ایران بی ام و سری ۵ است که مشتریان زیادی را در بازار خودرویی ایران جذب خود کرده است.

بی ام و سری 5طراحی ظاهری

همیشه جلوی اتاق های سری ۵ بی ام و دارای چهره ی خشن بوده و این اصالت خشنی را سالیان دراز است که در طراحی خود حفظ کرده است. اگر بخواهیم یک نگاه کلی به خودرو بی اندازیم، باید بگوییم که طراحی این خودرو بسیار زیبا است و تناسبات بین اجزای خودرو کاملاً حفظ شده است و یک چهره دلنشین را برای همه ی ما دوستداران خودرو به ارمغان آورده است.

در چهره این نسل از سری ۵ می شود همانند گذشته جلوپنجره کلیوی بی ام و را مشاهده کرد که توسط دو چراغ خشمگین احاطه شده است. در کنار جلوپنجره و چراغ ها می شود به سپر و کاپوت نسبتاً عضلانی این خودرو هم اشاره ای کرد. در ادامه بدنه های جانبی و پشت خودرو هم از سبک طراحی جلوی خودرو کمک گرفته اند و خود را با خطوط موازی و مورب یک خودروی پرفورمنس معرفی می کنند.

بی ام و سری 5

کابین بی ام و ۵۲۸

شما با یک سدان لوکس سر و کار دارید. ولی اگر بخواهیم کابین این خودرو را با خودروهای رقیب خود مقایسه کنیم، باید بگوییم این خودرو در این موضوع بسیار خوب عمل کرده است و رقیب های خود را کنار زده است. اما این تفکر را از ذهن خود بی اندازید دور که حتماً شما با پولی که داده اید صاحب یک کابین بسیار لوکس می شوید. زیرا ۵۲۸ جزء سدان های نیمه لوکس دنیا محسوب می شود و مطمئناً نمی توانیم آن حس لوکس گرایی که در اتاق ۷ حس می کنیم را در ۵۲۸ ببینیم.

اما مسئله مهم در صندلی های این خودرو است. صندلی های این خودرو در دراز مدت کمی سرنشیان را اذیت می کند و می شود گفت صندلی های راحتی را در این خودرو تجربه نخواهید کرد.

بی ام و سری 5امکانات رفاهی بی ام و ۵۲

هر چه قدر پول بدی همون قدر آش می خوری؛ مثل بسیار خوبی است برای بی ام و ۵۲۸. شما در بازار این خودرو با اصطلاحاتی چون تک کلید عمان، تک کلید ابوظبی، ۵ کلید، ۳ کلید، ۴ کلید و … سر کار دارید که هر کدام می توانند قیمت این خودرو را بالا و پایین کنند. پس می شود نتیجه گرفت که بی ام و ۵۲۸ را با بهترین امکانات رفاهی و بدترین امکانات رفاهی می شود خریداری کرد. البته توجه داشته باشید که منظور از تک کلید ابوظبی این نیست که شما خودروی بدون آپشن دارید، بلکه شما در این خودرو آپشن هایی چون وکیوم درها و هدآپ دسپلی را دارید.

یک مسئله ای که این روزها در بازار خودرویی ایران مهم شده این است که اگر شما قصد خرید این خودرو را دارید حتماً نسخه ی تک کلید آن را خریداری کنید، زیرا نسخه های دیگر این خودرو به علت افزایش قیمت زیاد طرفدار ندارد و شما را هنگام فروش این خودرو اذیت خواهد کرد.

بی ام و سری 5رقیب بی ام و ۵۲۸

رقیب اصلی و دیرینه بی ام و ۵۲۸ را می شود بنز کلاس E دانست.

بی ام و سری 5ارزش خرید

اگر به دنبال یک بی ام و ۵۲۸ هستید باید به شما بگوییم که خرید نسخه ی زیر ۲۰۱۵ این خودرو کاملاً کاری اشتباه است. زیرا شما با خودرویی پر هزینه سر و کار دارید و هزینه نگهداری نسخه های قدیمی این اتاق بسیار زیادی است و شاید شما را در تعمین قطعات مکانیکی اذیت کند.

به این موضوع هم توجه کنید که اکثر دارندگان و فروشندگان نسخه های فیس قدیم این خودرو دست به تعویض چراغ های جلو و عقب زده اند و خودروی خود را از آن حالت تنظیم اصلی کارخانه خارج کرده اند. پس هیچ زمان بدون کارشناسی این خودرو را خریداری نکنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }