rolls royce spectre؛ اولین خودروی تمام الکتریکی رولزرویسزمان مطالعه : ۳ دقیقه

رولزرویس اسپکتر

کم کم همه ی خودروسازان معروف جهان از خودروهای تمام الکتریکی خود رونمایی کرده اند. در این اتفاق الکتریکی که در صنعت خودروسازی افتاده است ما خودروهای لوکس زیادی دیده ایم، اما آن خودروی لوکسی که مخصوص مجلل سوارها است هنوز رونمایی نشده بود. رولزرویس سرانجام به این انتظار پایان داد و از محصول تمام الکتریکی خود، یعنی رولزرویس اسپکتر رونمایی کرد.

اسپکتر قرار است در سال ۲۰۲۴ آماده تحویل به مشتری ها شود. بعضی خبرگزاری ها اعلام کرده اند که این خودرو حدود ۴۰۰ هزار دلار قیمت دارد، اما خب باید صبر کنیم ببینم در روزهای آینده این خودرو قرار است با چه قیمتی به دست لوکس سواران برسد.

رولزرویس اسپکترطراحی ظاهری

زمانی که اسپکتر را می بینیم یاد دو محصول ریث و سوئیپ تیل میفتیم. در نمای جلویی شاهد چراغ های جدیدی هستیم که مالک آلمانی آن هم از این زبان طراحی در خودروهای خود استفاده می کند. این چراغ ها یک جلوپنجره نسبتاً بزرگی را احاطه کرده است که درون خود ۲۲ الی ای دی برای نورپردازی قرار داده است.

در کل زمانی که از یک برند ۱۱۸ ساله صحبت می کنیم، نباید انتظار یک طراحی سنت شکنانه داشتیم. پس رولزرویس اسپکتر هم برای ما آشنا می آید. اما کمی صبر کنید؛ اسپکتر بهترین خودرو تاریخ رولزرویس با ضریب درگ ۰.۲۵ محسوب می شود. پس با این اوصاف می شود نتیجه گرفت در زمان طراحی این خودرو به مسئله ایرودینامیک بسیار توجه شده است. جالب است بدانید که مجسمه اسپریت آو اکستازی برای این خودرو باز طراحی شده تا کمترین مقاومت را در برابر هوا داشته باشد.

حتماً بخوانید: بنتلی بنتایگا EWB؛ مجلل ترین بنتایگا تا به امروز

در این زمان ها عموماً خودروسازان با چالشی به نام وزن مواجه می شوند. طبیعی است که برای رولزرویس کنترل وزن و فرمان پذیری اسپکتر بسیار اهمیت داشته باشد. خب رولزرویس به دلیل موتورهای قدرتمند و قرار دادن ادوات لوکس در کابین خود جزء خودروهای سنگین لوکس محسوب می شود. اما امروز ما با یک خودرو الکتریکی سر و کار داریم که خود رولزرویس اعلام کرده است سیستم شارژ و باتری های این خودرو به تنهایی ۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

رولزرویس اسپکترمشخصات فنی

در قرن ۲۱ که بی ام و رولزرویس را از احتمال ورشکستگی نجات داد با قرار دادن توربوشارژ در کنار موتورهای V12 رولزرویس توانست شتاب و قدرت خوبی از محصولات لوکس این کمپانی بگیرد. اما اینبار داستان کمی فرق کرده و ما شاهد یک خودروی تمام الکتریکی هستیم. بنا بر اخبارهای موجود گفته می شود اسپکتر ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این خودرو با این موتور الکتریکی می تواند همانند ریث صفر تا ۱۰۰ را در مدت ۴.۴ ثانیه بزند و با یک بار شارژ کامل ۴۱۸ کیلومتر راه برود.

اینجا حرف از اسپرت بودن یا مصرف بهینه انرژی نیست. طبق گفته ی مدیران هنگام تولید رولزرویس اسپکتر هدف رضایت مشتری و راحتی خودرو بوده است. برای همین فنربندی و سیستم تعلیق اسپکتر فراتر از دیگر محصولات رولزرویس است. همچنین گفته شده ابتکارات جدید مثل عملکرد مستقل هر چرخ در شرایط مختلف جاده پیاده سازی شده است.

رولزرویس اسپکترکابین رولزرویس اسپکتر

در عکس های منتشر شده ما شاهد یک کابین بسیار لوکسی هستیم که رنگ های طلایی و صورتی جلب توجه می کنند. طبق گفته ها کابین این خودرو به بیشترین تجهیزات الکترونیکی تاریخ رولزرویس مجهز شده است.

در قسمت دیگری هم ما شاهد استفاده از ۴۷۹۶ عدد ال ای دی هستیم که در درب ها و سقف به کار گرفته شده است. این آپشن فکر کنم برای اماراتی ها خیلی جذاب به نظر برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }