S63 AMG E Performance؛ قوی ترین S کلاس تاریخزمان مطالعه : ۳ دقیقه

مرسدس S63 AMG

حدوداً همین پارسال بود که می گفتند بنز دیگه با موتور ۸ سیلندر خداحافظی کرده و ما دیگه اس کلاس ۸ سیلندری نخواهیم داشت. ما کاری نداریم که سر این جریانات چه کسانی سود کردند و چه افرادی به خاطر بعضی حرف ها اس کلاس را با قیمت های بالایی معامله کردند.

امروز ما با این موضوع کار داریم که S63 نسل جدید که نام آن S63 AMG E Performance می تواند ۸۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. به نوعی قوی ترین اس کلاس تاریخ است.

مرسدس S63 AMGطراحی ظاهری

اولین موردی که در ظاهر این خودرو چشم ها را به خود خیره می کند، جلوپنجره پانامریکانا این خودرو است که برای اولین روی اس کلاس نصب شده است. در دیگر بخش ها هم همانند گذشته شاهد سپرهای متفاوت با ورودی های هوای بزرگ تر، سر اگزوزهای عینکی، رینگ های ۲۰ و ۲۱ اینچی و در آخر نشان قرمز رنگ S63 روی صندوق عقب هستیم.

S63 AMG E Performanceکابین مرسدس S63 AMG

کابین S63 هم همانند بدنه آن تغییرات جزئی را پذیرا بوده است. به طور مثال تودوزی سفارشی، حک شدن لوگوی AMG روی پشت سری ها، دیده شدن لوگوی AMG روی صفحه آمپر و … از ویژگی های خاص کابین این خودرو است.

حتماً بخوانید: Mercedes AMG GT Black series؛ سریع ترین AMG GT مرسدس بنز

مشخصات فنی

اکثر مواردی که در پاراگراف های بالا گفته شد زیاد حائز اهمیت نیستند. در واقع زمانی که لوگوی AMG روی صندوق عقب خودروهای مرسدس بنز قرار می گیرد، بیشتر مشخصات فنی خودرو مد نظر طراحان بوده تا طراحی ظاهری و کابین خودرو.

بیایید از اینجا شروع کنیم که AMG آمده در کنار همان پیشرانه بنزینی نسل قبلی که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کرد یک موتور الکتریکی گذاشته که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. واضح تر بخواهیم بگوییم: مرسدس S63 AMG یک نیروگاه ۴ لیتری ۸ سیلندر توربو هیبرید دارد که به همراه موتور الکتریکی که در عقب خودرو نصب شده به یک سدان لوکس پرفورمنس تبدیل شده است.

حتماً بخوانید: مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۱؛ لوکس ترین خودروی سدان صنعت خودروسازی اشتوتگارتی ها

قابل توجه شما این سیستم هیبریدی پیچیده ۵۲۵ کیلوگرم اضافه بار برای نسل جدید اس کلاس آورده است و آن را به یک خودرو ۲۵۲۰ کیلوگرمی تبدیل کرده است. البته این اضافه بار نسبت به نسل قبلی سبب شده این خودرو ۰.۲ ثانیه سریع تر باشد و صفر تا صد را تنها در زمان ۳.۳ ثانیه بزند. حرف از سرعت شد؛ بهتر است بدانید که حداکثر سرعت این خودرو روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، البته اگر مرسدس S63 AMG را با پکیج راننده AMG سفارش دهید محدود سرعت آن به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

S63 AMG E Performanceدر مورد موتور الکتریکی این خودرو هم باید بگوییم انرژی مورد نیاز خود را از یک باطری کوچک ۱۳.۱ کیلووات ساعتی می گیرد و روی محور عقب نصب شده است. این موتور می تواند با یکبار شارژ ۳۳ کیلومتر را پیمایش کند، البته برد الکتریکی در این خودرو اهمیتی ندارد و بیشتر حرف روی پرفورمنس خودرو است.

در کنار تمامی مشخصات گفته شده S63 AMG E Performance به صورت استاندارد از کمک فنرهای تطبیقی، سیستم تعلیق بادی با آنتی رول بارهای الکترومکانیکی، فرمان گیری چرخ های عقب، دسته موتورهای فعال و … بهره می برد.

در آخر هم به سیستم خودران سطح ۳ مرسدس می پردازیم که در بهار سال آینده قرار است روی این خودرو ارائه شود. این سیستم به شما اجازه می دهد کنترل خودرو را در جاده های خاص با حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت به خود خودرو بسپارید و خود مشغول تماشای فیلم و کارهای دیگر شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }