لامبورگینی رولتو؛ قوی ترین خودروی تاریخ لامبورگینی که جانشین آونتادور شدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

لامبورگینی رولتو

لامبورگینی آونتادور بعد از گذشت ۱۲ سال بازنشسته شد و هم اکنون مدل رولتو جانشین او شده است. رولتو در معنای لغوی به معنی مخلوط کردن است، همچنین نام یک گاو معروف است.

همانطور که می دانید آونتادور یک خودرو سوپراسپرت افسانه ای بوده است، پس انتخاب جانشین برای این خودرو کار بسیار سخت می تواند باشد. همچنین دنیا دارد به سوی تولید خودروهای الکتریکی می رود، پس لامبورگینی رولتو می تواند برای کمپانی ایتالیایی او بسیار اهمیت داشته باشد.

لامبورگینی رولتوطراحی ظاهری

به هر نقطه از این خودرو نگاه می کنید حرف Y به خوبی چشم نوازی می کند. هرچند که باید بگوییم طراحی این خودرو شباهت خوبی به مدل سیان دارد.

خطوط تیز، الهام گیری از حرف Y، ورودی و خروجی های بزرگ و جذاب، برش های مثلثی در نمای جانبی، آیرودینامیک به شدت عالی، مدل منحصر به فرد اگزوز برای اولین بار، ۴۰۰ رنگ قالب سفارش، رینگ های ۲۰ و ۲۱ در جلو وعقب برای اولین بار، نور پردازی موتور و … تماماً نکات از مهم طراحی بدنه این خودرو محسوب می شوند.

لامبورگینی رولتومشخات فنی

یک موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی به همراه سه موتور الکتریکی (دوتا جلو و یکی عقب) قلب تپنده این خودرو را تشکیل داده است. موتور الکتریکی به تنهایی توانایی تولید ۸۱۳ اسب بخار قدرت دارد، اما زمانی که آن سه موتور الکتریکی در کنار موتور بنزینی به کار می افتند، می توانند ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت تولید کنند. این خودرو پلاگین هایبرید تمام قدرت خود را از طریق یک گیربکس تازه نفس و کاملاً جدید دو کلاچه به تمام چرخ ها منتقل می کند و می تواند این گاو وحشی را تنها در زمان ۲.۵ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. جالب تر این است که نسخه پایه رولتو برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ تنها ۷ ثانیه زمان احتیاج دارد.

این خودرو با انبوه زیادی از کاربن فایبر ساخته شده تا وزن اضافی باتری ها جبران شود. البته که شاسی و پیشرانه بنزینی وزن کمتری نسبت به آونتادور دارند.

هرچند که هدف استفاده از باتری در این خودرو برای افزایش قدرت بوده، اما شما می توانید با یک بار شارژ کامل در مدل چیتا یک مسافت ۱۶ کیلومتری را بدون مصرف سوخت بپیمایید. البته که با ۶ دقیقه رانندگی باتری های این خودرو دوباره شارژ می شود.

در آخر هم به سراغ ترمزهای کربن سرامیکی ۱۰ پیستونه این خودرو که روی دیسک های ۱۶.۱ اینچی جلوی خودرو نصب شده اند می رویم که عملکرد آنها بسیار بهتر از آونتادور توصیف شده است.

لامبورگینی رولتوکابین لامبورگینی رولتو

خوشبختانه خطوط Y شکل هم به داخل کابین نفوذ کرده و ما شاهد یک کابین بسیار جذاب هستیم که مشتریان می توانند کابین خود را با چرم طبیعی، فیبر گیاهی، مصنوعی و دوستدار محیط زیست سفارش گذاری کنند. البته که مشتریان می توانند برای صندلی های خود از ۷۰ نوع طرح و رنگ بندی بهره مند شوند.

اما خوب بیشترین چیزی که در کابین این خودرو جلب توجه می کند، سه مانیتور روی داشبورد است.

جلوی راننده یک پشت آمپر تمام رنگی ۱۲.۳ اینچی نصب شده است. در کنسول وسطی هم یک مانیتور ۸.۴ اینچی نصب شده که برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، امکانات رفاهی و سیستم ناوبری تعبیه شده است. روبروی صندلی مسافر هم یک نمایشگر ۹.۱ اینچی نصب شده که می توانند برای وضعیت آب و هوا و نقشه خوانی از آن استفاده کنند.

در کل نسل جدید لامبورگینی تغییرات زیادی را در کابین خود حس کرده است. به طور مثال مسیریاب سه بعدی با نمایش اطلاعات روی شیشه، کروز کنترل هوشمند، بروزرسانی اینترنتی، فرمان جدید و … برای این خودرو وجود دارد.

حتماً بخوانید: لامبورگینی هوراکان استراتو؛ ورود گاو خشمگین به زمین های خاکی

خرید

لامبورگینی رولتو از اواخر سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد و احتمال می رود قیمت حدودی آن در نسخه های پایه بیش از ۶۰۰ هزار دلار باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }