بی ام و i8؛ یک لوکس حافظ محیط زیستزمان مطالعه : ۳ دقیقه

بررسی بی ام و i8

یکی از خودروهایی که در خیابان باعث چرخش سرها می شود، بی ام و i8 است. باید بگوییم i8 یکی از خودروهای کوپه خاص کشورمان محسوب می شود و همیشه از آن به عنوان تکنولوژی کمپانی بی ام و یاد می شود. شاید یکی از دلایل تعجب مردم از دیدن این خودرو واردات محدود آن به کشورمان باشد. البته این موضوع را فراموش نکنید که این خودرو جزء شاهکارهای کمپانی بی ام و محسوب می شود و در تمام دنیا از این خودرو به عنوان یک خودروی اسپرت بسیار جذاب یاد می کنند.

BMW i8

طراحی ظاهری بی ام و i8

این خودرو بیشتر از آن که تکنولوژی ساختش مردم را متعجب کند، طراحی ظاهری آن باعث تعجب مردم شده است و می شود گفت بی ام و با طراحی این خودرو پای خود را در صنعت خودروهای اسپرت سفت کرده و برای خود رقیب می طلبد.

در کلیه نماهای این خودرو می توانیم یک طراحی تیز و خشن را مشاهده کنیم و نمی شود در طراحی بدنه این خودرو آرامشی را پیدا کرد. ارتفاع کم خودرو، چراغ های خشن و برش های تیز در بدنه و … تماماً مواردی هستند که این خودرو را جذاب و اسپرت معرفی می کند.

BMW i8

امکانات رفاهی

شما با یک خودروی ۱۴۰ هزار دلاری سر و کار دارید، پس مطمئناً تصورتان این است که این خودرو مملو از آپشن های متفاوت و کاربردی است. باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید و شما در کابین این خودرو فقط از امکانات رفاهی کاربردی و ایمنی بالا سر و کار دارید.

سیستم ایمنی بسیار بالا، سیستم صوتی هارمن کاردن، پشت آمپر دیجیتالی، حالات رانندگی مختلف، چراغ های لیزری، ترمز دستی برقی و موس معروف بی ام و از امکانات رفاهی کاربردی این خودرو هستند. البته فراموش نکنیم که معیار سنجش خودروهای اسپرت در دنیا قدرت و سواری است نه امکانات رفاهی.

BMW i8

کابین سواری بی ام و i8

در ظاهر بدنه خودرو می توان آینده و پیشرفت تکنولوژی را دید، ولی کابین این خودرو هیچ بویی از طراحی جذاب بدنه i8 نبرده است و نمی شود آن آینده تکنولوژی را به خوبی در کابین این خودرو متوجه شد.

بی ام و i8 از سه موتور مجزا از هم تشکیل شده است و می تواند صفر تا صد را در ۴.۴ ثانیه پر کند. باید بگوییم که آنقدر سواری این خودرو عالی است که به هیچ وجه ذهن راننده به طراحی بدنه و کابین مشغول نمی شود. این خودرو در هر حالت رانندگی می تواند یک حس متفاوت به راننده منتقل کند و راننده را از سواری خود متعجب سازد.

BMW i8

رقیب

در کشور ما به دلیل محدودیت های خودروهای اسپرت هیبریدی نمی توان رقیبی برای بی ام و i8 پیدا کرد و این خودرو فعلاً در ایران تک و تنها و بدون رقیب است. البته که رقبای هم قیمتی چون پورشه ۹۱۱ می تواند این خودرو را از تک و تنهایی خارج کند.

BMW i8

ارزش خرید

i8 یکی از خودروهای گران قیمت بازار خودرویی ایران است و آخرین نسخه ی آن برای سال ۲۰۱۶ است. پس باید هر فردی که این خودرو را خریداری می کند، باید در آینده نزدیک چند هزار دلار هزینه تعویض باتری را بپردازند. اگر از موضوع تعویض باتری ها گذر کنیم به موضوع حساسیت پیشرانه بنزین، کمبود قطعه و پیچیدگی فنی این خودرو می رسیم که خود می تواند ارزش خرید این خودرو را در ایران بسیار پایین بیاورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }