تقابل اشتوتگارتی های جذاب و باواریایی های خشنزمان مطالعه : ۴ دقیقه

تقابل بی ام و ایکس ۴ و پورشه ماکان

در دهه ی گذشته اکثر خودروسازان دنیا برای سهم خواهی بیشتر از بازار خودرویی جهان به دنبال تولید خودروهای کراس اوور افتاده بودند. این موضوع سبب شد ما در سال ۲۰۱۴ شاهد دو خودروی تازه وارد به صنعت نازی ها باشیم. پورشه ماکان و بی ام و ایکس ۴ دو خودوریی بودند که با آمدنشان در صنعت و بازار خودرویی جهان توانستند بسیاری از آلمانی بازها را جذب خود کنند. این دو کراس اوور آلمانی خوشبختانه توانستند توسط شرکت های پرشیا خودرو و معین موتور به کشورمان راه پیدا کنند و در آن سال ها با قیمت بسیار خوبشان مشتری بسیار خوبی را جذب خود کنند.

بی ام و ایکس 4

حتماً بخوانید: لکسوس Nx؛ یک کراس اوور لوکس در بازار خودرو ایران

طراحی ظاهری

یکی باواریایی خشن و یکی اشتوتگارتی جذاب لوکس، یکی شبیه به بی ام و ایکس ۶ و یکی شبیه به پورشه کاین، یکی بچه ایکس ۶ و یکی بچه پورشه کاین و … بسیاری از این یکی ها.

اگر بخواهیم طراحی این دو خودور را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که هر دو کراس اوور اسپرت هستند و هر دو از یک سبک طراحی کوپه مانند بهره می برند. اما به دلیل اینکه پایه گذار کراس اوورهای کوپه بی ام و بود، بی ام و ایکس ۴ شرایط بسیار بهتری از پورشه ماکان داشت. اما آن طرف پورشه ماکان هم بی کار ننشسته بود و خود را با الهام گیری از پورشه کاین بسیار خوب تزئین کرده بود و توانسته بود با قیمت و شرایط طراحی جذاب خود مشتریان زیادی را جذب خود کند.

در آخر هم باید گفت طراحی هر دو این خودروها بسیار جذاب بودند و توانستند در سال ها گذشته هم در ایران و هم در دنیا مشتریان زیادی را جذب خود کنند.

پورشه ماکان

حتماً بخوانید: بی ام و ایکس ۴؛ یک کراس اوور آلمانی

امکانات رفاهی و ایمنی

هر دو کمپانی تولید کننده این دو خودرو جزء پرچمداران امکانات رفاهی و ایمنی در دنیا هستند. پس بررسی این دو خودرو از این نظر کاملاً بی منطق است. اما یک لحظه صبر کنید. به این موضوع توجه کنید که هر دو خودرو با تیپ های گوناگونی وارد ایران شدند. به طور مثال نمونه های وارداتی پورشه ماکان ۹ کلید هستند و بعضی از نمونه شرکتی ۷ کلید. پس اگر قصد مقایسه این دو خودرو را با هم دارید باید حتماً به این موارد توجه کنید. ما در بررسی خود بین این دو خودرو متوجه شدیم که هر دو خودرو در نسخه فول خودرویی با امکانات رفاهی و ایمنی بسیار بالایی در کلاس خود هستند و نمی شود گفت کدام خودرو نسبت به دیگری در این مسئله برتری دارد.

بی ام و ایکس 4کابین

هر دو این خودروها به دلیل اینکه سنت شکنی نکنند و اصالت طراحی را حفظ کنند، بسیار به خانواده های خود شباهت دارند. پس هنگامی که در کابین این دو خودرو می نشینید برایتان هیچ تازگی ندارند و نمی توانند آنطور که باید شما را جذب خود کنند.

از نظر کیفیت متریال هر دو می توانند رتبه بسیار خوبی را کسب کنند. اما اگر شما به دنبال کابینی لوکس تر هستید، بی ام و X4 می تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

پورشه ماکان

حتماً بخوانید: پورشه ماکان؛ یک کراس اوور جذاب آلمانی

سواری

اینجا جایی است که این دو آلمانی همیشه باهم دعوا دارند. اما جمله ای که بسیاری از طرفداران آتیشی باواریایی ها را آتشی می کند، این است که بی ام و X4 بسیار سواری خشکی دارد و سبک سواری آن اصلاً مناسب کشورمان نیست. اما در این طرف رقیب این خودرو با سواری نسبتاً بهتری توانسته برگ برنده را نزد خود نگه دارد. از این موضوع هم قافل نشوید که رینگ های ۲۰ و ۲۱ اینچی و تعلیق اسپرت این دو خودرو هیچ زمان نمی گذارند شما سواری که از یک سدانی چون تویوتا کمری می گیرید را بگیرید.

بی ام و ایکس 4ارزش خرید

خودروهای آلمانی همیشه در هزینه نگهداری زبان زد هستند. پس اکثر مشتریان خودروهای آلمانی به دنبال خودرویی هستند که هزینه نگهداری پایینی داشته باشند. حال بی ام و X4 توانسته برگ برنده را در اینجا نزد خود کند و با نمایندگی معتبری که در ایران دارد، هیچ نگرانی در دل صاحب خود ایجاد نکند. جالب است بدانید که خودروهای پورشه جزء پرهزینه ترین خودروهای دنیا محسوب می شوند و صاحبان آن باید همیشه خود را با هزینه های بسیار بالای خودروی خود وفق دهند.

البته به این موضوع توجه کنید که فیس پورشه ماکان هنوز با یک فیس لیف بسیار جزئی توانسته در خط تولید پورشه بماند، اما بی ام و ایکس ۴ در این روزها نسل بعدی خود را صنعت خودروسازی بی ام و تجربه می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }