بی ام و i7 M70؛ قوی ترین محصول الکتریکی بی ام وزمان مطالعه : ۲ دقیقه

بی ام و i7 M70

همانطور که می دانید در نسل فعلی اتاق هفت دیگر خبری از پیشرانه های ۱۲ سیلندر نیست و بی ام و قصد دارد مدل الکتریکی را جایگزین کند. می شود گفت در این زمینه بی ام و موفق بوده و فعل حاضر i7 M70 قوی ترین محصول الکتریکی بی ام و به حساب می آید.

بی ام و i7 M70مشخصات فنی

در بی ام و i7 M70 ما شاهد همان موتور بنزینی هستیم که در مدل i7 xDrive60 هم دیده بودیم. پس پیشرانه بنزینی بدون هیچ تغییری همان ۲۵۹ اسب بخار قدرت را تولید می کند. اما آن طرف قضیه تمام این افزایش قدرت برعهده موتور الکتریکی است که در پشت خودرو نصب شده است. این موتور با افزایش ۵۰ درصدی قدرت فعل حاضر ۴۹۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. قابل توجه شما؛ این قوی ترین موتور الکتریکی است که تاکنون بی ام و ساخته است.

حداکثر گشتاوری این خودرو تولید می کند ۱۰۱۴ نیوتن متر است، اما هنگام شروع با لانچ کنترل این رقم تا ۱۱۰۰ اسب بخار افزایش پیدا می کند. همچنین بی ام و می گوید شما در حالت رانندگی M Sport Boost می توانید برای مقطعی کوتاه حداکثر گشتاور را تجربه کنید.

بی ام و i7 M70در نسخه i7 M70 همانند نسخه i7 xDrive60 از همان پکیج باتری ۱۰۱.۷ کیلووات ساعتی استفاده شده است. شاید پیش خود بگویید که این خودرو با چنین قدرتی دیگر آن برد خوب را ندارد. باید بگوییم طبق معیاری های EPA آمریکا تفاوت حداکثر برد این نسخه با نسخه ضعیف تر تنها ۳۷ کیلومتر بوده است و ما شاهد کاهش چشمگیر برد در این نسخه قوی نیستیم. بهتر است بدانید که در نسخه i7 M70 حالتی به نام Max Range وجود دارد که برد خودرو را به حداکثر می رساند. در این حالت حداکثر سرعت روی ۹۰ کیلومتر بر ساعت محدود می شود و تمام مواردی که سبب مصرف انرژی می شود، مثل گرمکن و سردکن صندلی، سیستم تهویه، گرمکن فرمان و … غیرفعال می شوند. راستی برد این نسخه ۴۷۲ کیلومتر است.

حتماً بخوانید: بی ام و M760e 2023؛ یک جانشین ۶ سیلندر برای M760i

در بخش آخر مشخصات فنی هم به سیستم ترمز این خودرو که ارتقاء یافته است، می پردازیم. بی ام و i7 M70 به کالیپر ترمزهای M-Sport بزرگتری مجهز شده که در عقب تک پیستونه و در جلو چهار پیستونه است.

بی ام و i7 M70خرید

هنوز قیمت این سدان لوکس الکتریکی بی ام و اعلام نشده، اما اگر مشتاق به خرید این خودرو هستید، می توانید در نیمه دوم همین امسال به نمایندگی های بی ام و مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }