مرسدس بنز EQG؛ یک خودروی برقی در قالب مکعب عشق بنززمان مطالعه : ۲ دقیقه

مرسدس بنز EQG

صنعت خودرو آرام آرام دارد به سوی خودروهای برقی می رود. اکثر خودروسازان جهان این نوید را داده اند که در چند سال آینده صنعت خود را به سوی خودروهای برقی ببرند. مرسدس بنز یکی از این خودروسازان است که اعلام کرده سال ۲۰۳۰ به یک کمپانی تمام الکتریکی تبدیل می شود. برای همین این کمپانی به صورت خیلی آرام دارد از خودروهای الکتریکی خود رونمایی می کند. یکی از این خودروها که چند وقت پیش در نمایشگاه IAA مونیخ رونمایی شد مرسدس بنز EQG بود.

مرسدس بنز EQGطراحی ظاهری EQG

امروز داریم از نسخه الکتریکی مکعب عشق مرسدس بنز صحبت می کنیم. نسخه بنزینی این خودرو یکی از محبوب ترین خودروهای این کمپانی اشتوتگارتی است و مطمئناً هر آلمانی بازی آرزوی داشتن یکی از آن ها را دارد. پس مرسدس بنز برای برقی کردن این خودرو با یک بازار و طرفداران بسیار زیادی روبرو است.

خوشبختانه بنز در طراحی نسخه الکتریکی جی کلاس زیاد از اصل دور نشده و می شود شباهات زیادی را بین نسخه بنزینی و الکتریکی متوجه شد. البته باید بگوییم که ما داریم از خودرویی صحبت می کنیم که فقط در حد رونمایی است و این امکان وجود دارد که بنز تغییراتی در آن ایجاد کند.

حتماً بخوانید: آئودی اسکای اسفر؛ خودرویی که آینده خودروسازی آئودی را نشان می دهد

چراغ های دایره ای، جلوپنجره مستطیلی شکل، ابعاد مکعبی، زه روی بدنه، زاپاس درب صندوق، چراغ های مستطیلی پشت و … همه از مشخصات بارز جی کلاس هستند. پس رعایت این موارد در نسخه برقی می تواند تأثیر خوبی در جذب مشتری داشته باشد. خوشبختانه باید بگوییم بنز در زبان طراحی این خودرو زیاد تغییری ایجاد نکرده است. جالب است بدانید که زاپاس پشت صندوق فقط برای حفظ اصالت و زبان طراحی است و کاربردی به غیر از لاستیک زاپاس دارد.

اما موضوعی که کمی سبب نگرانی ما می شود، سخنان مهندسان مرسدس بنز است که می گویند دیگر زمان استفاده از بدنه های شکسته تمام شده و الان باید از بدنه های صیقلی استفاده کنیم. بعید می دانیم که بنز EQG را به این صورت در آینده به بازار عرضه کند.

مرسدس بنز EQG

حتماً بخوانید: مرسدس بنز EQS؛ پرچمدار خودروهای لوکس برقی بنز

کابین مرسدس بنز ای کیو جی

ای کیو اس ذهنیت ما را در مورد کابین های نسل آینده خودروهای بنز کاملاً تغییر داده است. پس قبول کردن کابین EQG در نمایشگاه مونیخ کمی سخت است و باید این نوید را به خود دهیم که بنز تغییرات عمده ای در کابین این خودرو ایجاد خواهد داد، مگر اینکه بنز قصد حفظ اصالت را داشته باشد!

در کابین EQG می شود همان جی کلاس بنزینی را دید و زیاد نمی شود تغییرات عمده ای را حس کرد.

مرسدس بنز EQGدر آخر

ما در این مطلب در مورد یک خودروی کانسپت از کمپانی مرسدس بنز صحبت کردیم. پس تمامی تصاویر و گفته های منتشر شده بر اساس یک کانسپت شکل گرفته است و این طبیعی است که در آینده شکل و امکانات این خودرو دست خوش تغییر شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }