پوکو ایکس ۴ جی تی صفحه نمایش و دوربین زیاد خوبی نداردزمان مطالعه : ۳ دقیقه

POCO X4 GT

الان در شهریور سال ۱۴۰۱ هستیم. بعضی از افراد به دنبال گوشی های اقتصادی در بازه قیمتی ۱۰ میلیون تومان هستند. طبیعتاً در این بازار و با این هزینه با گوشی های پوکو ایکس ۴ جی تی، ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس و سامسونگ A53 آشنا می شوند.

امروز ما گوشی هوشمندی از پوکو را بررسی می کنیم که شاید خیلی ها رقیبای این گوشی را انتخاب بهتری نسبت به پوکو ایکس ۴ جی تی می دانند. پوکو گوشی روانه بازار کرده است که سخت افزار بسیار خوبی دارد، ولی در بخش صفحه نمایش و دوربین عملکرد زیاد خوبی ندارد و رقبای پوکو در این دو بخش بسیار بهتر عمل کرده اند.

POCO X4 GTطراحی ظاهری

ما با یک گوشی ۱۰ میلیون تومانی سر و کار داریم، پس طبیعی است که یک گوشی با قاب و فریم پلاستیکی در دستان خود بگیریم.

در ادامه بخش طراحی پوکو همانند دیگر گوشی های بازار امروز دوربین خود را با یک بیرون زدگی در پشت گوشی قرار داده است. البته پوکو ماژول های دوربین این گوشی را در دو مرحله بیرون زدگی در قاب این گوشی قرار داده است.

در قسمت پایینی فریم گوشی ما شاهد یک درگاه تاپ سی، خشاب سیم کارت و اسپیکر هستیم. در قسمت بالایی هم دوباره شاهد یک خروجی اسپیکر به همراه جک ۳.۵ میلی متری و IR Blaster هستیم. در قسمت جانبی هم دکمه پاور، حسگر اثر انگشت و دکمه کم و زیاد صدا وجود دارد.

به جلوی POCO X4 GT می رویم که یک نمایشگر حدود ۸۵ درصد صفحه نمایش را به خود اخصاص داده است. این صفحه نمایش که حاشیه نسیتاً زیادی دارد دوربین سلفی را در قسمت پانچ هول و اسپیکر مکالمه را در قسمت بالایی خود قرار داده است.

پوکو ایکس 4 جی تیصفحه نمایش

ما با یک صفحه نمایش IPS LCD با کیفیت ۱۰۸۰ و نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز ی سر و کار داریم. این صفحه نمایش اصلاً روشنایی خوبی ندارد و رنگ و نور در آن از کنتراست خوبی برخوردار نیست. به طور خلاصه بگوییم صفحه نمایش آن در مقابل رقبای خود اصلاً خوبی نیست و اگر شما قصد دارید با گوشی خود فیلم زیاد ببینید اصلاً پوکو ایکس ۴ جی تی را انتخاب نکنید.

پوکو ایکس 4 جی تیدوربین

دوربین واید ۶۴، اولترا واید ۸ و ماکرو ۲ مگاپیکسلی از مشخصات ماژول های پشت گوشی است.

یکی یکی بررسی دوربین های این گوشی حوصله سر بر است. راحت بگوییم: دوربین های این گوشی ضعف های زیادی دارد و نباید توقع ثبت عکس هایی با شارپنس عالی و گستره دینامیکی فوق العاده داشته باشید. بهتر است برای عکاسی به سراغ رقبای این گوشی بروید و گزینه های دیگری را بررسی کنید.

حتماً بخوانید: برای خرید گوشی با بودجه ۹ تا ۱۵ میلیون سامسونگ بخریم یا شیائومی؟

باتری

یک باتری ۵۰۸۰ میلی آمپرساعت درون این گوشی قرار دارد که اگر شما استفاده معمولی داشته باشید پوکو کمی بیشتر از یک روز شارژدهی می دهد. در کل عملکرد خوبی دارد. برای شارژ کردن گوشی هم خوشبختانه یک شارژر ۶۷ واتی داخل جعبه قرار دارد که می تواند در مدت ۴۵ دقیقه گوشی شما را شارژ کامل کند.

پلتفرم

پردازنده مدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰۰ به همراه LPDDR5 و UFS 3.1 و رابط کاربری miui 13 و اندروید ۱۲ می تواند این گوشی را از رقبای خود بسیار ارزنده کند. راحت بگوییم: خیالتان از پردازنده و پلتفرم این گوشی راحت باشد.

اسپیکر

دو اسپیکر استریویی که در بالا و پایین این گوشی قرار دارند عملکرد بسیار عالی و بلندی صدای و کیفیت خوبی دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }