چرا iPhone 13 نخریم؟ + اما چرا باید آیفون ۱۳ بخریم؟!زمان مطالعه : ۴ دقیقه

آیفون ۱۳

همین اول کار می ریم به سراغ طراحی ظاهری آیفون ۱۳ که هیچ فرقی با نسل قبلی خود یعنی آیفون ۱۲ نداشته است. البته یک لحظه صبر کنید، اگر به لنز دوربین و جای دکمه های کم و زیاد صدا نگاهی بی اندازید متوجه تغییراتی می شوید. این تغییرات در ضربدری قرار گرفتن جایگاه دوربین و پایین تر قرار گرفتن دکمه های کم و زیاد صدا قابل مشاهده است. پس ما در طراحی این نسل آیفون مورد جدید را مشاهده نمی کنیم و به نوعی همان نسل قبلی را می بینیم.

اگر بخواهیم کمی دقیق تر به طراحی این نسل نگاه کنیم، باید بگوییم گوشی فوق العاده خوش دستی هست و نمی شود خوش دست تر از این گوشی در بازار دنیا پیدا کرد. اما ماندن جای لک روی بدنه گوشی از نقطه ضعف های بزرگ این گوشی است.

در مورد ضد آب و مقاومت در برابر گرد و خاک این گوشی هم باید بگوییم گواهی IP68 دارد.

صفحه نمایش iPhone 13

یکی از بخش هایی که اپل همیشه در آن ها می درخشد، بخش صفحه نمایش گوشی هایش است. شما در این گوشی از یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی Super Retina XDR OLED بهره می برید که حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز دارد و ۸۷ درصد صفحه نمایش جلویی را به اشغال خود درآورده است.

به طور کلی اگر بخواهیم عملکرد این صفحه نمایش را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم واقعاً فوق العاده است و بیننده از نگاه به این صفحه نمایش سیر نمی شود. البته بعضی از افراد زمانی که نرخ نوسازی این گوشی را با آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس مقایسه می کنند به یک اختلاف ۶۰ هرتزی می رسند. باید بگوییم این اختلاف هنگام استفاده اصلاً قابل حس نیست و شما نمی توانید بگویید مدل های بالاتر آیفون سرعت کاربری بسیار متفاوتی با این گوشی دارند.

باتری iPhone 13

در بخش باتری هم آیفون عملکرد خوبی از خود نشان داده و می تواند شما را یک روز کامل با باتری ۳۲۴۰ میلی آمپر ساعتی خود به خوبی همراهی کند.

یک ساعت و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه مقدار زمانی است که شما می توانید آیفون ۱۳ را با یک شارژر ۲۰ واتی شارژ کنید.

دوربین

ما با یک گوشی پرچمدار سر و کار داریم. پس توقع خریداران از دوربین های گوشی بسیار بالا است. خوب آیفون هم کاملاً متوجه این قضیه است و گوشی خود را به دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید و اولتراواید تجهیز کرده است. اما یک لحظه صبر کنید، آیا رقبای این گوشی هم به چنین دوربین هایی تجهیز شده اند؟ در پاسخ باید بگوییم iPhone 13 نسبت به رقبای خود اصلاً حرفی برای گفتن ندارد و فقط خود را به دوربین هایی تجهیز کرده که می توانند عکس های خوبی در گالری گوشی ثبت کنند. البته توجه کنید که عملکرد این دو دوربین بسیار خوب است و شما می توانید عکس هایی با شارپنس و گستره دینامیکی خوبی ثبت کنید، اما اگر در این حدود قیمتی به سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا نگاهی بی اندازید حتماً نظرتان در مورد دوربین های آیفون ۱۳ عوض می شود.

پلتفرم آیفون ۱۳

تراشه A15 بایونیک و سیستم عامل ios 15 از مشخصات اصلی پلتفرم این گوشی است. این موضوع که آیفون هر ساله با رونمایی گوشی های خود پردازنده جدیدی رونمایی می کند را می دانید. پس مطمئناً شما با یک تراشته بسیار خوب در پلتفرم iPhone 13 روبرو هستید.

در مورد محیط کاربری هم باید بگوییم که مانند همیشه سامسونگ آزادی عمل بیشتری به کاربر خود می دهد. البته که محیط کاربری کاملاً سلیقه ای است و نمی شود بیش از حد در مورد آن نظر داد.

اسپیکر

در مورد اسپیکرهایی که در بالای و پایین گوشی قرار گرفته اند باید بگوییم بلندی صدای بسیار خوبی دارند و می توان یک خروجی بسیار خوبی از اسپیکرهای آن گرفت.

ارزش خرید

رسیدیم به بخشی که این روزها در بین کاربران آیفون بسیار سر و صدا کرده است. آیا آیفون ۱۳ بخریم یا نه؟ اگر آیفون باز هستید و مدل های قدیمی آن را در دست دارید شک نکنید که iPhone 13 می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. اما اگر آیفون ۱۱ یا به خصوص آیفون ۱۲ دارید به هیچ عنوان به سراغ آیفون ۱۳ نرید، زیرا شما با خرید خود شاهد تفاوت خاصی نخواهید بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }