گلکسی S23 اولترا؛ قول دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی را نخوریدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

گلکسی S23 اولترا

خیلی ها می گویند که این همان S22 اولترا و هیچ فرقی نکرده است. باید بگوییم شاید در ظاهر شما تفاوتی چشمگیری را نسبت به نسل قبلی مشاهده نکنید، اما این نسل تفاوت های زیادی با نسل قبلی دارد.

طراحی ظاهری

همانطور که گفته شد این نسل با نسل قبلی از نظر ظاهری زیاد تفاوتی ندارد. تنها تفاوتی که می شود حس کرد این نسل کمی تخت تر شده و خمیدگی صفحه نمایش کمتر شده است.

گواهی IP68 و استفاده از گوریلا گلس ویکتوس ۲ در پشت و جلوی گوشی این اطمینان را به شما می دهد که این گوشی خوش دست را بدون قاب در دستان خود بگیرد. از نظر به جای ماندن اثر انگشت هم زیاد نگران نباشید.

اما نکته جالب در مورد طراحی ظاهری این گوشی بهره بردن از رنگ سال است. یک رنگ سبز ارتشی؛ حتماً این رنگ شما را یاد رقیب دیرینه این گوشی می اندازد. خب چه کنیم، اگر سامسونگ این کار را نمی کرد، مردم باید از کجا متوجه می شدند که شما گلکسی S23 اولترا خریده اید و در دستان خود گلکسی S22 اولترا ندارید. کاملاً شبیه آیفون!!!

گلکسی S23 اولتراصفحه نمایش

صفحه نمایش این نسل نسبت به نسل قبلی تغییری نکرده و تنها می شود گفت بهینه تر شده است.

این صفحه نمایش حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت دارد و نرخ بروزرسانی آن ۱۲۰ هرتز است.

باتری

در بخش باتری هم شما نمی توانید تغییری نسبت به نسل قبلی ببینید. همان باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت را می بینیم که در این نسل ۲۰ الی ۳۰ درصد بهبود یافته است.

شما با یک بار شارژ کامل می توانید ۱ روز کامل از این گوشی استفاده کنید. برای شارژ کامل آن که حدود ۴۰ دقیقه زمان نیاز است شما به یک شارژر ۴۵ واتی احتیاج دارید که متأسفانه در جعبه گوشی نیست و باید خودتان آن را تهیه کنید.

گلکسی S23 اولترادوربین

۲۰۰ مگاپیکسل دوربین اصلی؛ یک لحظه صبر کنید، اصلاً هول نشوید. این اعدادی که شما می شنوید فقط یک عدد هستند و در عمل اصلاً به کار شما نمی آیند.

دوربین واید ۲۰۰، اولتراواید ۱۲، دو دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی از مشخصات دوربین های جزیره ای پشت این گوشی هستند.

راحت بگوییم؛ شما می توانید هم با این نسل و هم با نسل قبلی تصاویر خوبی را در گالری خود به ثبت برسانید و مطمئن باشید عکس های ۲۰۰ مگاپیکسلی یا ۵۰ مگاپیکسلی دوربین های گلکسی S23 اولترا اصلاً به کار شما نمی آیند.

جالب تر اینجاست که شما می توانید فیلم هایی با کیفیت ۸K را در گوشی خود به ثبت برسانید. اما آن دوست عزیزی که چنین فیلمی می خواهد بگیرد، آیا از حجم یا شیوه ارسال آن خبر دارد؟

دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی نسل قبلی حذف شده و به جای آن یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی گذاشته شده است. اینجاست که گوشی می گوید، آخیش یک بار سنگین از روی من برداشته شد.

سخت افزار و نرم افزار

اندروید ۱۳، رابط کاربری OneUI 5.1 و اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و حافظه ذخیره سازی UFS 4 تماماً از مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری گلکسی S23 اولترا هستند.

نکته مهم این است که خوشبختانه سامسونگ در این نسل دیگر از تراشه اگزینوس استفاده نمی کند. خداروشکر.

یک نکته دیگر این است که این گوشی تا چهار سال آپدیت می شود و حتماً شما می توانید اندروید ۱۷ را روی این گوشی تجربه کنید.

توجه داشته باشید که دیگر خبری از حافظه داخلی ۱۲۸ نیست و تازه از ۲۵۶ گیگابایت شروع می شود. این جریان به خاطر همان دوربین هایی است که شما را به خود مجذوب کرده است. البته که اپلیکیشن های داخل گوشی خود حافظه زیادی را می گیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }