مشکل سایه افتادن بر روی گوشیزمان مطالعه : ۲ دقیقه

سایه افتادن بر روی گوشی

سایه افتادن یا سوختگی پیکسل ، مشکلی که امروزه برای گوشی های هوشمند اتفاق می افتد . این مشکل بیشتر برای گوشی های دارای صفحه نمایش OLED اتفاق می افتد . منظور از سایه افتادن بر روی گوشی این است که شما بعد از مدتی استفاده از گوشی خود شاهد سایه ای از نرم افزار های گوشی خود بر روی صفحه نمایش خود می باشید و در بیشتر اوقات سایه نرم افزار اینستاگرام بر روی صفحه نمایش خود مشاهده می کنید .

سایه افتادن بر روی گوشی
سایه افتادن

Brun in یا پیکسل سوخته

به مشکل سایه افتادن بر روی گوشی به اصطلاح Brun in  می گویند که اکثراً بر روی گوشی های سامسونگ اتفاق می افتد .  مشکل brun in بعد از رونمایی گلکسی اس ۸ اتفاق افتاد و تا الان که گوشی های نوت ۱۰ سامسونگ رونمایی شده و به بازار عرضه شده است این مشکل رفع نشده است .

حتماً بخوانید : گلکسی نوت ۲۰ اولترا ، یک پرچمدار بزرگ

جلوگیری از سایه افتادن بر روی گوشی

برای پیشگری از این اتفاق باید نور صحفه خود را در حالت اتومات قرار دهید و هنگام شارژ از تلفن همراه خود استفاده نکنید و همیشه سعی داشته باشید تم یا همان عکس پس زمینه خود بعد از هر مدتی کوتاه عوض کنید و از عکس های مختلفی استفاده کنید .

سایه افتادن بر روی گوشی
سایه افتادن
حتماً بخوانید : آیفون SE یا همان آیفون ۸

رفع مشکل Brun In

بهترین شیوه رفع این مشکل کنار آمدن با این ایراد بزرگ در گوشی های سامسونگ است . در قدیم اگر برای گوشی شما این اتفاق پیش می آمد ، شما با مراجعه به یکی از نمایندگی های گوشی خود این مشکل را با تعویض ال سی دی برای مدتی کوتاه رفع می کردید ، ولی حالا نمایندگی های سامسونگ دستگاهی را وارد ایران کرده است که این مشکل را بدون تعویض ال سی دی رفع می کند ، ولی این شیوه هم برای مدتی کوتاه مشکل brun in را رفع می کند و شما بعد از مدتی کوتاه دوباره شاهد سایه بر روی گوشی خود هستید .

سایه افتادن بر روی گوشی
سایه افتادن

در آخر

باید گفت این مشکل به هیج وجه قابل رفع نیست و اگر کسی این ادعا را دارد که این مشکل قابل رفع است کاملاً اشتباه است . بهترین کار این است که اگر این اتفاق برای شما پیش آمد از تلفن همراه خود تا حد امکان استفاده کنید و برای تعمیر آن به نمایندگی و تعمیرگاهی مراجعه نکنید ، زیرا این عمل کاملاً بی فایده است و بعد مدتی دوباره شما شاهد این مشکل در گوشی خود خواهید شد . یک نکته مهم این است که امکان نشت نور از کناره های گوشی بعد از تعمیر وجود دارد و به نوعی می شود گفت نه مشکل سایه گوشیتان حل شده بلکه یک ایراد دیگر به نام نشت نور به گوشی شما اضافه می شود .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }