سامسونگ گلکسی A32؛ یک گوشی میان رده از سامسونگزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بررسی سامسونگ گلکسی A32

یکی از گوشی های میان رده سامسونگ که در سال ۲۰۲۱ به بازار گوشی های جهان معرفی شد، سامسونگ گلکسی A32 است. این گوشی میان رده سامسونگ به دلیل امکانات رفاهی بسیار خوب خود توانست در ماه های اخیر مشتریان زیادی را جذب خود کند. البته باید بگوییم بسیاری از افرادی که به رقبای این گوشی هوشمند نگاهی می اندازند، نظرشان نسبت به گلکسی A32 کمی عوض می شود.

بررسی سامسونگ گلکسی A32
بررسی سامسونگ گلکسی A32

مقایسه گلکسی A31 با گلکسی A32

باید بگوییم گلکسی A32 نسخه ی ارتقا یافته گلکسی A31 است، اما با کمی تغییرات جزئی در سخت افزار و طراحی ظاهری توانسته خود را کمی فراتر از یک گوشی میان رده نشان دهد.

یکی از مسائلی که توانسته خرید این گوشی را برای افراد جذاب کند، حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت است. در واقع شما چنین اعدادی را قدیم در گوشی های پرچمدار دنیا مشاهده می کردید، اما این بار سامسونگ برای جذب مشتری بیشتر چنین روشنایی و دقت رنگ بالایی را در گوشی میان رده خود قرار داده است.

به این موضوع هم توجه کنید که نرخ نوسازی گلکسی A32 به عدد ۹۰ Hz رسیده و ۳۰ Hz از گلکسی A31 بیشتر شده است.

عملکرد حسگر اثر انگشت گلکسی A32

در بررسی سامسونگ گلکسی A32 متوجه شدیم که مقداری جای حسگر اثر انگشت پایین تر از A31  قرار گرفته است. درکل این حسگر سرعت و دقت عملکرد بالایی دارد، اما آنقدرها هم چنگی به دل نمی زند.

بررسی سامسونگ گلکسی A32
بررسی سامسونگ گلکسی A32

ظاهر گلکسی A32

در نگاه اول و زمانی که گوشی را در دستان خود می گیرد، متوجه کمی شباهت بین گلکسی A52 و گلکسی A72 می شوید. اما در کل گوشی به دلیل داشتن صفحه نمایش ۶.۴ اینچی توانسته ابعاد بسیار عالی داشته باشد.

جایی که تفاوت بسیار چشمگیری را شاهد هستیم، پشت گوشی است. سامسونگ برای طراحی ظاهری این گوشی تصمیم گرفته بامپ دور دوربین ها را حذف کند و فقط ماژول های دوربین را به نمایش بگذارد. در واقع ما در پشت این گوشی دیگر شاهد یک برآمدگی مستطیلی شکل نیستیم.

یک خبر خوش برای شما می توانید وجود جک ۳.۵ میلی متری هدفون و جدا بودن درگاه حافظه از درگاه سیم کارت باشد. البته یک خبر بد هم می تواند نبود هدفون در جعبه ی گوشی شما باشد.

عملکرد دوربین گلکسی A32

بر روی برگه و عملکرد گلکسی A32 تنها فرقی که نظر دوربین با گلکسی A31 دارد، در دوربین واید ( دوربین اصلی) است. در واقع دوربین اصلی این گوشی ۶۴ مگاپیکسل است و دیگر دوربین های اولتراواید، ماکرو و عمق سنج به ترتیب ۸ مگاپیکسل، ۵ مگاپیکسل و ۵ مگاپیکسل است.

عملکرد دوربین این گوشی در روز و در مکان هایی که نور به اندازه کافی وجود دارد، بسیار خوب است. اما در مکان هایی که نور کم است و شما در شب می خواهید عکاسی کنید، عملکرد بسیار بدی دارد و حالت شب و دوربین اولتراواید هیچ کمی نمی تواند به شما در آن لحظه کند.

حتماً بخوانید: گلکسی نوت ۲۰ اولترا ، یک پرچمدار بزرگ

نرم افزار و سخت افزار

خوشبختانه سامسونگ اعلام کرده است که خریداران گوشی میان رده تا ۳ سال بعد از خرید خود می توانند گوشی خود را به آپدیت کنند. پس شما با خرید این گوشی که پیش فرض آن با اندروید ۱۱ و رابط کاربری اختصاصی One UI 3.1 عرضه شده، می توانید در تا سه سال بعد اندروید ۱۴ را هم تجربه کنید.

از مشخصات فنی گلکسی A32 می تواند به تراشه Mediutek Helio G50 ، پردازنده مرکزی ۸ هسته ای و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 اشاره کرد.

اما یک خبر بد می تواند این باشد که از بازی کردن در این گوشی باید صرف نظر کنید. پس برای بازی شاید رقیبان این گوشی عملکرد بهتری داشته باشند.

بررسی سامسونگ گلکسی A32
بررسی سامسونگ گلکسی A32

رقب

رد می نوت ۹ پرو، موتو جی ۹ پلاس موتورولا، رد می نوت ۱۰ و پوکو ایکس ۳ شیائومی می توانند از رقیبان گلکسی A32 باشند.

باتری

گلکسی A32 با ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت خود می تواند شما در تماشای ۱۷ ساعت فیلم و ۱۲ ساعت کار به خوبی پشتیبانی کند.

جمع بندی

گلکسی A32 می تواند برای افرادی که به دنبال یک گوشی میان رده هستند تا کارهای روزانه خود را با آن انجام دهند، بسیار انتخاب خوبی باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }