Lexus RX 2023 به چه شیوه ای خود را معرفی کرده است؟زمان مطالعه : ۴ دقیقه

Lexus RX 2023

میریم به سال ۱۹۹۸ که اولین نسل لکسوس RX وارد میدان خودروهای کراس اوور شد. این کراس اوور جذاب جزء معروف ترین محصولات لکسس به حساب میاد و در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. امروز که ما با شما صحبت می کنیم نسل پنجم لکسوس RX رونمایی شده است.

Lexus RX 2023طراحی ظاهری Lexus RX 2023

هنوز هم می شود همان خطوط طراحی نسل قبلی را در لکسوس RX مدل ۲۰۲۳ مشاهده کرد. دماغه جلویی خودرو را یک جلوپنجره دو تیکه مشبکی شکل تشکیل داده که با چراغ های تیز محاصره شده است. همینطور که به عقب خودرو می رویم در نمای جانبی هم شاهد همان نسل چهارمی هستیم که هیچ وقت طراحی آن فراموش نمی شود. همانطور که توقع می رفت لکسوس برای کراس اوور پرطرفدار خود از چراغ های بهم متصل شده استفاده کرده و به جای گذاشتن لوگو لکسس نام برند خود را در بین چراغ ها قرار داده است.

خوشبختانه ما با یک طراحی تکامل یافته نسبت به نسل قبلی مواجه شده ایم و سنت شکنی ها آزار دهنده نیستند.

لکسوس RX مدل 2023کابین

همانند خودروهای امروزی لکسوس هم زیاد در کابین خود به دکمه های فیزیکی اهمیتی نداده و سعی داشته تا جایی که مقدور بوده کابینی مینیمال را در اختیار سرنشینان قرار دهد. حتی لکسس دستگیره های در را به صورت دکمه ای گذاشته و ساعت آنالوگ خود را هم از کنسول مرکزی حذف کرده است.

نور پردازی داخلی، استفاده ازمتریال آلومینیوم، چوب و پیانویی همه توانسته حس داشتن یک خودروی لوکس را به خوبی به سرنشینان القاء کند. اگر قصد خرید این خودرو را دارید حتماً توجه داشته باشید که نمایشگر مرکزی در نسخه های پایه ۹.۸ اینچ است و اگر شما بخواهید، می توانید نمایشگر ۱۴ اینچی سفارش دهید.

لکسوس RX مدل 2023مشخصات فنی

Lexus RX 2023 در ۶ تیپ استاندارد، پریمیوم، پریمیوم پلاس، لاکچری، F اسپرت هندلینگ و F اسپرت پرفورمنس قرار است به بازار عرضه شود. تا یادمان نرفته بگوییم که سقف پانوراما و هدآپ دیسپلی فقط در نسخه های بالا موجود است.

لکسوس RX پلتفرمی مشترک با مدل های ES و NX دارد. این پلتفرم رژیم لاغری ۹۰ کیلوگرمی را تجربه کرده است و از استحکام بسیار خوبی برخوردار است. به گفته لکسس در عقب این خودرو سیستم تعلیق جدید چند اتصالی وجود دارد.

فاصله محوری به مقدار ۶۰ میلی متر زیاد شده، اما طول خودرو نسبت به نسل قبلی افزایشی نداشته و همان اندازه ۴۸۹۰ میلی متر مانده است. اما توجه داشته باشید که ردیف پای عقب خودرو بزرگتر شده است.

لکسوس RX مدل 2023موتور و سواری

دیگر خبری از موتور ۳.۵ لیتری V6 نیست و از این به بعد شما شاهد یک موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ هستید. این موتور توانایی تولید ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. البته توجه داشته باشید که نسبت به موتور قبلی کاهش ۲۰ اسب بخاری و افزایش ۶۸ نیوتن متر گشتاور را داشته است. تمام قوای این موتور توربوشارژ از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ منتقل می شود. در نسخه چهار چرخ محرک خودرو در مدت ۷.۲ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد.

میاییم سراغ نسخه های پلاگین هیبرید که قدرت اصلی در اینجا خوابیده است. در نسخه RX 350h شما از یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی برخوردار هستید که توانایی تولید ۲۴۶ اسب بخار قدرت و ۳۱۶ نیوتن متر گشتاور را دارد. البته توجه داشته باشید این موتور که جایگزین RX 450h شده است ۶۲ اسب بخار کمتر و ۱۹ نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید می کند. جالب است بدانید که نسخه جدید صفر تا ۹۶ را با در مدت ۷.۴ ثانیه می زند، ولی نسخه قبلی ۰ تا ۹۶ را در مدت ۷.۹ ثانیه می زند.

اما لکسوس RX مدل ۲۰۲۳ یک نسخه پلاگین هیبرید به نام RX500h Sport Performance را برای آن هایی که دوست دارند قدرت ۳۶۷ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متری را تجربه کنند، تدارک دیده است. این نسخه تمام قدرت خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته به چرخ ها منتقل و در زمان ۵.۹ ثانیه ۰ تا ۹۶ را طی می کند. توجه داشته باشید که طراحی ظاهری این نسخه با دیگر تیپ ها فرق دارد و چهره کمی اسپرت به خود گرفته است.

در آخر کمپانی لکسوس یک نسخه پلاگین هیبرید به نام RX 450h+ را تدارک دیده و قرار است در آینده از آن رونمایی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }