مازراتی گرن کبریو؛ یک شاه کبرای ایتالیاییزمان مطالعه : ۳ دقیقه

مازراتی گرن کبریو

سال ۲۰۱۱ بود که خبرهایی به گوش می رسید که یک شرکت تولید کننده اقلام ساختمانی به نام آرتا می خواهد یکی از لوکس ترین خودروهای دنیا را وارد ایران کند. خوشبختانه این خبر درست بود و ما بعد از مدتی کوتاه شاهد ورود نیزه داران ایتالیایی به ایران شدیم. آن زمان به دلیل نبود هیچ محدودیتی در ایران ما شاهد ورود تمام سبد محصولات مازراتی در ایران بودیم و به نوعی شاهد ورود خودروهای ۸ سیلندر در ایران بویدم. البته باید بگوییم کشور ما از زمان های قدیم از میزبانان خوب این کمپانی ایتالیایی بوده و برخی شواهد نشان می دهد از کشورهایی بوده که مانع از ورشکستگی مازراتی شده است.

خوشبختانه واردات مازراتی به ایران با زمانی مصادف شد که مازراتی از اولین خودروی کبریولت خود رونمایی کرده بوده و نام آن را مازراتی گرن کبریو گذاشته بود.

مازراتی گرن کبریو

طراحی ظاهری

ما با خودرویی سر و کار داریم که در تمام دنیا آن را به عنوان یکی از تولید کنندگان خودروهای لوکس می شناسند و به نوعی آرزوی تمام افراد دنیا است که یک نسخه از خودروهای این کمپانی را داشته باشند.

همانطور که گفته شد مازراتی گرن کبریو اولین خودروی روباز چهار نفره مازراتی است. در واقع مازراتی گرن کبریو همان مازراتی گرن توریسمو است، ولی روباز. پس ما با خودرویی سر و کار داشتیم که سقف آن متحرک بوده و شرایط آن با اقلیم کشورمان به خوبی ارتباط برقرار می کرد.

اما یک موضوع در دیزاین این خودرو باعث شده بسیار در ایران و دنیا سر و صدا شود و آن چیزی نیست جز دیزاین فندی. در واقع گرن کبریو با دو دیزاین معمولی و فندی وارد ایران شد. البته به این موضوع توجه کنید که از مازراتی فندی فقط ۵۰ دستگاه در دنیا تولید است. موضوعی که باعث خاص شدن مازراتی فندی در دنیا شده است، نقاط طلایی رنگ در رنگ و کابین این خودرو است. توجه داشته باشید که وجود طلا در رنگ مازراتی فندی کاملاً یک شایعه است.

در کل ما از گرن کبریو شاهد یک چهره بسیار خشمگین و لوکس هستیم که از خط طراحی ایتالیایی ها در امان نبوده است.

مازراتی گرن کبریو

امکانات رفاهی

گرن کابریو در کنار لوکس بودن یک خودروی اسپرت است. پس انتظار داشتن امکانات رفاهی عجیب و غریب در این خودرو کاملاً کاری اشتباه است. در واقع این خودرو به امکانات رفاهی کاربردی تجهیز شده تا شما در کنار یک سواری بسیار عالی از امکانات رفاهی خوبی هم برخوردار باشید.

مازراتی گرن کبریوکابین

مازراتی ادعا می کند که یک خودروی ۴ نفره به بازار معرفی کرده است. باید بگوییم ادعا مازراتی زمانی درست که شما بتوانید به مدت طولانی در ردیف عقب این خودرو بنشینید. در واقع می شود گفت سبک طراحی اتاق این خودرو two plus two است. اگر از فضای پای اتاق این خودرو گذر کنیم می رسیم به ارگونومیک بسیار عالی آن که هر فردی می تواند بعد از چند دقیقه سواری با این خودرو متوجه تمام نقاط و جاهای کلیدها شود.

در مورد متریال استفاده شده هم باید بگوییم که همانطور از نام خودرو معلوم است شما با یک کابینی سر و کار دارید که از بهترین متریال ممکن در آن استفاده شده است.

مازراتی گرن کبریو

سواری مازراتی گرن کبریو

در بررسی مازراتی گرن کبریو متوجه شدیم که تمام نسخه های ساده، S و MC وارد ایران شده است. باید بگوییم تمام نسخه های موجود در ایران از یک موتور خورجینی ۸ سیلندر بهره می برند و می توانند هر کدام اسب بخاری بالای ۴۴۰ تولید کنند.

پس با این تعاریف و اعداد ما با یک خودروی سرکش و وحشی سر و کار داریم، که هر خودرویی نمی تواند با آن دربیفتد. کافی است شما یکبار این خودرو را استارت بزنید تا از غرش صدای اگزوز آن و سمفونی ایتالیایی تولید شده از اگزوزها متوجه قدرت آن شوید.

مازراتی گرن کبریو

رقیب

بی ام و سری ۶، پورشه ۹۱۱ و بنز SL از رقیبان این خودرو هستند.

مازراتی گرن کبریوارزش خرید

خودروهایی که ذات لوکس بودن دارند در هر کشوری و در هر زمانی از ارزش بالایی برخوردار هستند. مازراتی گرن کبریو هم از این موضوع به خوبی پیروی می کند و از ارزش خرید بالایی در هر کشوری برخوردار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }