پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS؛ آخرین خودروی موتور وسط پورشهزمان مطالعه : ۳ دقیقه

پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS

چند وقتی است زمانی که به سایت های تولید کننده محتوای خودرویی مراجعه می کنیم چیزی جز معرفی خودروهای برقی نمی بینیم. به طور خلاصه بگوییم: اکثر خبرهای خودرویی از ورود ماشین های برقی به خیابان های خبر می دهند. این موضوع برای دوستداران خودروهای بنزینی کمی ناراحت کننده است و تعداد زیادی از آن ها از شرایط فعلی دنیای خودرو ناراحت هستند. اما چند وقت پیش برگزاری یک نمایشگاه خودرویی در لس آنجلس توانست حال خیلی از دوستداران خودروهای بنزینی پرقدرت را خوب کند. پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS همان خودرویی بود که کمی توانست اخبار خودروهای برقی را کمرنگ کند.

پورشه 718 کیمن GT4 RSطراحی ظاهری

نسخه GT4 RS پورشه ۷۱۸ کیمن خود را با اعداد ۴۹۳ اسب بخار قدرت و تولید ۴۴۹ نیوتن متر گشتاور به بازار خودروهای اسپرت دنیا معرفی کرد. این اعداد برای یک خودروی اسپرت کوپه می تواند بازگو کننده یک بدنه بسیار جذاب و خشن باشد. اگر به تصاویر بدست آمده از این خودرو نگاهی بی اندازید حتماً متوجه سخن ما می شوید.

از جلوی خودرو شروع کنیم که یک اسپلیتر بزرگ، ورودی های بزرگ هوا در قسمت سپر جلو و هودی های روی کاپوت و گلیگر چشم نوازی می کند. البته قبل از همه چیز چهره خشمگین تمساح مانند ۷۱۸ کیمن با روح و روان افراد بازی می کند. جریان ورودی و خروجی های هوا در قسمت جانبی هم نمایان است و می شود این موضوع را به خوبی در گلگیر عقب مشاهده کرد. به عقب خودرو می رویم که مانند همیشه دیفیوزر عقب و بال عقب در خودروهای اسپرت پورشه به بیننده ها چشمک می زند.

البته پورشه برای افرادی که دوست ندارند در خیابان ها تردد داشته باشند و دوستدار پیست هستند، نسخه Clubsport را تولید کرده است.

پورشه 718 کیمن GT4 RS

کابین ۷۱۸ کیمن GT4 RS

میزان وزن در این نوع خودروها بسیار اهمیت دارد، برای همین طراحان و مهندسان مجبور هستند برای کاهش وزن خودرو از قطعات بسیار سبک استفاده کنند. خُب این جریان کاهش وزن سبب شده ما با یک طراحی کاملاً متفاوت نسبت به دیگر نسخه های استاندار روبرو شویم. شیشه های سبک، دستگیره های پارچه ای و استفاده از قطعات کربن در کابین از موارد مشهودی و قابل مشاهده است. البته بیشترین موضوعی که در این خودرو چشم نوازی می کند، استفاده از چرم آلکانترا در کابین است. البته که اگر دوست داشته باشید خودرویتان سبک تر باشد، می توانید نسخه Weissach Package سفارش دهید.

پورشه 718 کیمن GT4 RS

حتماً بخوانید: پورشه کیمن S؛ اولین کوپه فست بک پورشه

موتور

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد این خودرو توانایی تولید ۴۹۳ اسب بخار قدرت و ۴۴۹ نیوتن متر گشتاور را دارد. کل نیروی موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه PDK به چرخ ها منقل می شود. جالب است بدانید که این احتمال می رود پورشه ۷۱۸ کیمن جی تی ۴ آر اس آخرین خودروی موتور وسط کپانی پورشه باشد.

به طور خلاصه بگوییم قلب تپنده این خودرو می تواند صفر تا صد را همانند پورشه GT3 911 در زمان ۳.۴ ثاینه پر کند.

پورشه 718 کیمن GT4 RSخرید

اگر قصد خرید این خودرو را دارید، می توانید در تابستان سال آینده حدود ۱۴۲۰۰۰ دلار پول از حساب بانکی تان برداشت و به یکی از حساب های بانکی نمایندگی پورشه در آمریکا واریز کنید. البته فراموش نکنید که شما با خرید این خودرو امکان خرید یک ساعت مچی که توسط پورشه دیزاین طراحی شده را پیدا می کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }