آیا ام وی ام X55 می تواند توقعات یک مشتری کراس اوور را برآورده کند؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

ام وی ام X55

یکی از جدیدترین خودروهای چینی و مونتاژ در کشورمان ام وی ام X55 است که در سال ۹۸ توسط مدیران خودرو در کشورمان به مونتاژ رسید. X55 نسل دوم پلتفرم T1X که این پلتفرم در سال ۲۰۱۶ توسط کمپانی چری رونمایی شد و در تولید خودروهای خود از آن استفاده کرد. این خودرو نه تنها در بازار خودرویی کشور ما بلکه در بازار خودرویی کشورهای اروپایی مانند روسیه و اسپانیا ورود پیدا کرد و با نام تیگو ۵X به فروش رسید.

در ادامه مطلب شما را با یک کراس اوور چینی آشنا می کنیم و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

ام وی ام X55

طراحی ظاهری

از مواردی که می تواند طراحی یک خودروی کراس اوور جمع و جور را زیبا جلوه دهد، رعایت تناسب اجزای بدنه و استفاده از خطوط طراحی متناسب با اجزای بدنه است. آیا به نظر شما ام وی ام X55 این مسائل را در طراحی خود رعایت کرده است؟ جواب ما در اینباره منفی است و باید بگوییم طراحی این خودرو کمی خام است و احتیاج به تغییرات زیادی دارد.

ام وی ام X55

امکانات رفاهی

ام وی ام X55 در بازه قیمتی که دارد توانسته امکانات رفاهی نسبتاً معمولی را در اختیار سرنشینان خود قرار دهد. ترمز دستی برقی، !!!سانروف عجیب!!!، حالت رانندگی اکو و اسپرت، دروبین ۳۶۰، ۴ عدد ایربگ، فرمان برقی و کروز کنترل از امکانات رفاهی هستند که در کابین این خودرو به چشم می خورد.

MVM X55

کابین MVM X55

بزارید قضیه طراحی کابین این خودرو را برایتان توضیح بدیم: یک روز صبح چینی از خواب بلند می شوند و تصمیم می گیرند که یک مانیتور بزرگ را در وسط داشبورد قرار دهند و تا شب هم درگیر این قضیه بودند. روز بعد می آیند که طراحی داشبورد را کامل کنند، که متوجه می شوند که آنقدر جای مانیتور بد بوده و ابعاد آنقدر بزرگ است که نمی توانند دریچه های کولر را به طرز صحیح جای گذاری کنند، پس به این نتیجه می رسند که چهار دریچه را با ابعاد مختلف بر روی داشبورد قرار دهند.

روز بعد می رسد و می خواهند کنسول جلویی خودرو را طراحی کنند. در طراحی این قسمت به این نتیجه می رسند که خیلی بد است که فقط از صنعت آلمانی ها تقلید کنند و صنعت کره و ژاپن را فراموش کنند. پس با تقلید از صنعت خودروسازی کره و ژاپن طراحی این قسمت را به پایان می رسانند.

حتماً دو پاراگراف بالا شوخی است، ولی می تواند به واقعیت طراحی کابین این خودرو بسیار نزدیک باشد. شاید بسیاری بگویند که در طراحی این خودرو چینی ها خلاقیت به خرج داده اند و خواسته اند یک کابین متفاوت تر نسبت به دیگر رقبا به بازار عرضه کنند. اما آیا این خلاقیت از نظر شما زیبا بوده است؟

رقیب MVM X55

چری تیگو ۷ رقیب این خودرو محسوب می شود. اگر بخواهیم بین این دو رقیب خودرویی را انتخاب کنیم، تیگو ۷ می تواند انتخاب بهتری باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }