Poco X3 Pro؛ یک گوشی میان رده با سخت افزار فوق العادهزمان مطالعه : ۵ دقیقه

بررسی پوکو ایکس ۳ پرو شیائومی

امروز در دنیا گوشی های هوشمند جنگ گوشی های میان رده است. در واقع هر کمپانی به دنبال عرضه ای یک گوشی میان رده ای است که بازار را به تسخیر خود در بیاورد. در این بین یک کمپانی چینی معروف به نام شیائمومی (پوکو) شروع کرده است به عرضه گوشی ها میان رده با سخت افزار بسیار خوب که یکی از  گوشی های آن که امروزه رقیب سامسونگ A51 و شیائومی می ۱۱ لایت است خود را با نام پوکو ایکس ۳ پرو شیائومی به بازار معرفی کرده است.

بررسی پوکو ایکس 3 پرو شیائومی
بررسی پوکو ایکس ۳ پرو شیائومی

طراحی ظاهری Poco X3 Pro

پوکو چند سالی است دوست دارد خود را با طراحی های متفاوت از رقیبان خود منحصر به فرد نشان دهد. این منحصر به فردی سبب شده ما در گوشی های پوکو شاهد استفاده از چند تریم متفاوت از متریال در گوشی باشیم. اگر به همین گوشی Poco X3 Pro نگاهی بی اندازید حتماً متوجه می شوید که طراحی این گوشی با دیگر کمپانی ها متفاوت است. این تفاوت را می شود از ترکیب طرح مات و براق و بامپ دوربین دایره ای شکل متوجه شد.

شما با گوشی سر و کار دارید که جنس بدنه پشت آن پلاستیک و جنس شیشه جلوی آن گوریلا گلس ۶ است. جالب است بدانید که جنس شیشه جلوی این گوشی می تواند در برابر خط و خش بسیار از خود مقاومت نشان دهد.

در مورد جایگیری دوربین سلفی هم باید بگوییم این دوربین در قسمت پانچ هول صفحه قرار دارد.

اگر به اطراف گوشی نگاهی بی اندازید همانند طراحی های قبلی پوکو متوجه یک حسگر اثر انگشت در فریم گوشی و وجود دو اسپیکر استریو در بالا و پایین گوشی می شوید. در نگاهی کلی می شود طراحی این گوشی را مورد پسند تمامی افراد دانست.

بررسی پوکو ایکس 3 پرو شیائومی
بررسی پوکو ایکس ۳ پرو شیائومی

صفحه نمایش Poco X3 Pro

پوکو ایکس ۳ پرو از یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی IPS  با روزلوشن ۱۰۸۰، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت بهره می برد. اعداد و مشخصات صفحه نمایش این گوشی می تواند کمی خریداران را گیج کند. در واقع ما با یک نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی سر و کار داریم که بسیار عالی است، اما نوع صفحه نمایش که IPS و حداکثر روشنایی آن کم است، می تواند کمی ما را هنگام خرید گیج کند.

اگر بخواهیم یک نتیجه کلی از صفحه نمایش این گوشی داشته باشیم باید بگوییم کیفیت آن بسیار خوب است ولی به دلیل صفحه نمایش IPS ما شاهد روشنایی حداکثری نسبتاً بد و دیدن رنگ های مختلف در هر زاویه هستیم. البته این را هم بگوییم که این نوع صفحه نمایش تصاویر را بسیار طبیعی تر از صفحه نمایش های Super AMOLED نشان می دهند.

بررسی پوکو ایکس 3 پرو شیائومی
بررسی پوکو ایکس ۳ پرو شیائومی

باتری گوشی پوکو ایکس ۳ پرو

پوکو ایکس ۳ پرو از یک باتری ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت بهره می برد. اگر بخواهید با این گوشی در طی یک شبانه روز فعالیت های معمولی داشته باشید شما در آخر شب احتیاج به شارژ مجدد دارید. اما اگر استفاده معمولی از این گوشی ندارید و دوست دارید با آن بازی کنید حتماً در هنگام عصر به شارژ مجدد احتیاج دارید.

در مورد فست شارژر ۳۳ واتی این گوشی هم باید بگوییم به گفته شیائومی گوشی شما به مدت ۱ ساعت شارژ کامل می شود. توجه داشته باشید که این زمان ممکن است از نظر ما درست نباشد و ما به مدت کمی بیشتر از ۱ ساعت برای فول شارژ شدن احتیاج داریم.

بررسی پوکو ایکس 3 پرو شیائومی

حتماً بخوانید: شیائومی می ۱۱ لایت؛ گوشی از جنس پرچمداران شیائومی

دوربین Poco X3 Pro

دوربین واید ۴۸ مگاپیکسل، دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسل، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل و دوربین عمق سنج ۲ مگاپیکسل است. در نگاه کلی ما شاهد دوربین هایی هستیم که می توانند صحنه های خوبی را ثبت کنند. آیا در عملکر همانند اعداد خود خوب است؟ در پاسخ باید بگوییم در هنگام عکسبرداری با دوربین اصلی این گوشی می توانید عکس هایی با گستره دینامیکی و وضوح خوبی را ثبت کنید. دوربین اولتراواید هم می تواند کاملاً در هنگام عکس برداری رضایت بخش عمل کند. اما از دو دوربین دیگر ماکرو و عمق سنج زیاد نمی شود توقع عکس های بسیار جذاب را داشت.

اگر بخواهیم یک جمع بندی از دوربین Poco X3 Pro داشته باشیم باید بگوییم عکس هایی که این گوشی ثبت می کنند کمی در رنگ ها اغراق کرده و شما نمی توانید زیاد عکس هایی با رنگ های واقعی ثبت کنید. به این موضوع هم توجه کنید که عکس های این گوشی زمانی زیبا می شوند که شما در یک مکان پر نور باشید. البته تا یادمان نرفته بگوییم که حالت نایت و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی این گوشی می توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

بررسی پوکو ایکس 3 پرو شیائومی
بررسی پوکو ایکس ۳ پرو شیائومی
حتماً بخوانید: سامسونگ گلکسی A52؛ یک گوشی میان رده فوق العاده از سامسونگ

سخت افزار

Poco X3 Pro از یک تراشه اسنپدراگون ۸۶۰، رابط کاربری MIUI 12 و سیستم عامل اندروید ۱۱ بهره می برد. همانطور که در ابتدای متن گفته شد پوکو آمده است با سخت افزار خوب بازار گوشی های میان رده را به تصاحب خود در بیاورد. پس طبیعی است ما با این طرز فکر شاهد یک پردازش و سخت افزار خوب در این گوشی باشیم. واقعاً می شود گفت که پوکو در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است و ما شاهد یک کوشی گردن کلفت برای بازی کردن هستیم. البته فراموش نشود که این گوشی بعد از مدتی بازی کردن بسیار داغ می کند.

حرف از بازی شد، پس بهتر است بدانید که پوکو دو اسپیکر استریو در بالای پایین خود دارد که می تواند صداهایی با وضوح بسیار خوبی در هر حالت پخش کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }