شیائومی می ۱۱ لایت؛ گوشی از جنس پرچمداران شیائومیزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بررسی گوشی شیائومی می ۱۱ لایت

بعد از گران شدن گوشی های پرچمدار در ایران ما شاهد استقبال عجیب مردم از گوشی های میان رده شدیم. در واقع می شود گفت فعل حاضر گوشی های میان رده هستند که به بازار موبایل ایران رونق داده اند. البته موضوعی چون الهام گرفتن از گوشی های پرچمدار و تولید و عرضه ی آن ها توسط کمپانی های بزرگ سازنده جهان برای سهم خواهی بیشتر از بازار سبب شده گوشی های میان رده نه در ایران بلکه در دنیا مشتریان زیادی داشته باشد.

شیائومی می ۱۱ لایت گوشی که برای ساخت آن از پرچمدار شیائومی می ۱۱ استفاده شده است. در واقع لایت زمانی در کنار نام گوشی ها رویت می شود که آن گوشی از پرچمدار یا به نوعی پدر خود در ساختش الهام گرفته باشد.

بررسی گوشی شیائومی می 11 لایت
بررسی گوشی شیائومی می ۱۱ لایت

طراحی بدنه می ۱۱ لایت

یکی از مسائلی که باعث می شود گوشی ها نام میان رده را با خود یدک بکشند، طراحی ظاهری و متریال استفاده شده در آن ها است. پس با این اوصاف ما در گوشی های میان رده نمی توانیم متریال و طراحی ظاهری گوشی های پرچمدار را مشاهده کنیم. اما یک لحظه صبر کنید؛ شیائومی اینبار بر خلاف تصورات و واقعیت ها عمل کرده است و ما را با بدنه شیشه ای و سبک خود متعجب کرده است.

در واقع باید بگوییم می ۱۱ لایت به علت ضخامت ۶.۸ میلی متری و وزن ۱۵۵ گرمی خود توانسته به خریداران خود یک گوشی بسیار خوش دست را هدیه دهد. شاید شما این خوش دستی را نتوانید در گوشی های گران قیمت تر تجربه کنید.

به تازگی اکثر کمپانی های بزرگ ماژول های دوربین را با یک بامپ از بدنه اصلی گوشی خارج می کنند و یک حالت ناصاف به پشت گوشی خود می دهند. حال شیائومی به یک برآمدگی راضی نشده و لنز های دوربین خود را با دو برآمدگی و بامپ از بدنه اصلی گوشی خارج کرده است. شاید این موضوع باعث جذابیت می ۱۱ لایت شده، ولی کار با آن را هنگام استفاده روی یک سطح صافی بسیار سخت کرده است.

حتماً بخوانید: سامسونگ گلکسی A32؛ یک گوشی میان رده از سامسونگ

صفحه نمایشگر

می ۱۱ لایت شیائومی از یک صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی بهره می برد و به کاربر خود حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت را می دهد. می شود گفت ۱۱۰۰ نیت یک عدد قابل قبول در یک گوشی میان رده است و شما می توانید توسط این گوشی به راحتی فیلم تماشا کنید. البته به این موضوع توجه کنید شاید حداکثر صدای خروجی از درگاه های باند گوشی شما را هنگام تماشای فیلم کمی اذیت کند.

بررسی گوشی شیائومی می 11 لایتدوربین شیائومی می ۱۱ لایت

از مشخصات دوربین های می ۱۱ لایت می توانیم به دروبین واید ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد. باید بگوییم شاید این اعداد بر روی کاغذ بسیار جذاب و زیبا به نظر برسند، اما در عملکرد و واقعیت می ۱۱ لایت همانند اعداد دوربین خود جذاب و زیبا نیست.

به طور مثال اگر شما بخواهید از رنگ های جیغی مثل سبز و قرمز عکاسی کنید، نمی توانید جزئیات بسیار خوبی را ثبت کنید. ناگفته نماند که عملکرد دوربین اولتراواید هم زیاد چنگی به دل نمی زند و نمی تواند از نقاط فوق عریض جزئیات خوبی را ثبت کند. در مورد دوربین ماکرو هم باید بگوییم که عملکرد خوبی دارد و می تواند عکس هایی با جزئیات خوبی را در اختیار عکاس بگذارد.

در آخر باید بگوییم عملکرد دوربین اصلی در هنگام روز و نقاطی که نور به اندازه کافی است، می تواند راضی کننده باشد.

بررسی گوشی شیائومی می 11 لایت
بررسی گوشی شیائومی می ۱۱ لایت

سخت افزار و نرم افزار

در نگاه کلی به می ۱۱ لایت می توانیم مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری خوبی را استخراج کنیم. اما به این موضوع توجه کنید که شما با یک گوشی میان رده سر و کار دارید، پس نباید توقع یک نرخ نوسازی بسیار بالایی را هنگام بازی با این گوشی داشته باشید.

در آخر هم می ۱۱ لایت شیائومی با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MI UI 12 به بازار عرضه شد و می توانیم آن را یک گوشی به روز و یک میان رده بسیار خوب برای افرادی که گوشی می خواهند کارهای روزانه خود را انجام دهند، معرفی کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }