سامسونگ گلکسی A52؛ یک گوشی میان رده فوق العاده از سامسونگزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بررسی سامسونگ گلکسی A52

کمپانی های بزرگ سازنده گوشی دیگر همانند قبل به ساخت گوشی های میان رده خود بی اهمیتی به خرج نمی دهند و سعی کرده اند در سال های گذشته زمان بیشتری صرف تولید گوشی های میان رده خود کنند. یکی از این کمپانی ها که به تازگی در چند سال اخیر سعی در تولید گوشی های میان رده باکیفیت داشته، سامسونگ است.

این روزها اگر بخواهید یک گوشی میان رده در بازار گوشی های جهان انتخاب کنیم با تنوع بسیار زیادی روبرو خواهیم شد. تیم تکامگ کمی در این تنوع عظیم گشت و گذار داشته و یک گوشی میان رده جذاب به نام سامسونگ گلکسی A52 را برای بررسی انتخاب کرده است.

بررسی سامسونگ گلکسی A52
بررسی سامسونگ گلکسی A52

طراحی ظاهری گلکسی A52

A52 از ترکیب بدنه پلاستیکی و گوریلا گلس ۵ ساخته شده است. می شود گفت سامسونگ در بخش طراحی بدنه این گوشی بسیار هنر به خرج داده است و می شود یک گوشی خوش ساز و خوش دست را از A52 استخراج کرد.

اگر به پشت گوشی برویم شاهد یک صفحه پلاستیکی هستیم که از آن یک پامپ مستطیلی شکل خارج شده که در آن ماژول های دوربین قرار دارد. اگر هم به جلوی گوشی رجوع کنیم شاهد یک صفحه متشکل شده از گوریلا گلس ۵ هستیم که در قسمت بالایی آن دوربین سلفی در قسمت پانچ هول اسپیکر قرار دارد.

در مورد ضد آب بودن A52 هم باید بگوییم این گوشی از گواهی IP67 بهره می برد و در مقابل آب و گرد و خاک مقاومت دارد.

بررسی سامسونگ گلکسی A52نمایشگر گلکسی A52

ما با یک نمایشگر سوپر آمولد ۶.۵ اینچی سر و کار داریم که نرخ نوسازی آن ۹۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت دارد. اگر به اعدادی که گفته شد دقت کنید حتماً متوجه می شود که گوشی میان رده سامسونگ از نظر نمایشگر بسیار خود را به پرچمداران خود نزدیک کرده است.

به طور کلی ما شاهد یک نمایشگر فوق العاده از سامسونگ هستیم که کار با گوشی را برایمان بسیار راحت و جذاب کرده است.

یک موردی که نمایشگر این گوشی ما را مورد آزار خود قرار می دهد، حسگر اثر انگشت است. در واقع حسگر اثر انگشت بسیار پایین قرار دارد و عملکرد آن کمی ضعیف است.

حتماً بخوانید: شیائومی پوکو F3؛ گوشی با یک سخت افزار فوق العاده

دوربین های سامسونگ گلکسی A52

A52 همانند دیگر رقبای خود از چهار دوربین در پشت خود بهره می برد. دوربین واید با ۶۴ مگاپیکسل، دوربین اولترواید با ۱۲ مگاپیکسل، دوربین ماکرو با ۵ مگاپیکسل و در آخر دوربین عمق سنج با ۵ مگاپیکسل در پشت این گوشی قرار دارند.

شما می توانید با دوربین اصلی و اولتراواید عکس های عالی با گستره دینامیکی بسیار خوبی ثبت کنید. در کل هر دو دوربین می توانند عکس های جذابی را در حافظه گوشی شما به ثبت برسانند.

در مورد دوربین ماکرو هم باید بگوییم از کیفیت خوبی برخوردار است، اما سامسونگ همانند قبل نتوانسته کاملاً مشکل وایت بالانس را به خوبی حل کند و کمی ما با بازی بیش از حد رنگ ها دست و پنجه نرم می کنیم.

در آخر هم می رسیم به عکاسی در شب که حالت Night این گوشی می تواند عکس های نسبتاً خوبی را ثبت کند. اما توجه داشته باشید که عکس های شب آنقدرها هم با کیفیت نیستند. البته فراموش نشود که دوربین سلفی A52 32 مگاپیکسل است و می تواند عکس های سلفی نسبتاً خوبی را ثبت کند.

حتماً بخوانید: شیائومی می ۱۱ لایت؛ گوشی از جنس پرچمداران شیائومی

سخت افزار A52

در نگاه کلی به A52 ما با پردازنده های ۶ و ۸ هسته ای، تراشته اسنپدراگون ۷۲۰، رابط کاربری اختصاصی One UI 3.1، سیستم عامل اندروید ۱۱ و با حافظه های داخلی متفاوتی که از ۶۴ گیگابایت تا ۲۵۶ گیگابایت و از ۴ گیگابایت رم تا ۸ گیگابایت رم  متنوع هستند، سر و کار داریم.

اگر بخواهیم از ۱ تا ۱۰ امتیازی به بازی با این گوشی بدهیم، عدد ۷ می تواند عدد خوبی باشد. البته فراموش نشود که A52 هنگام بازی داغ می کند.

حتماً بخوانید: سامسونگ گلکسی A32؛ یک گوشی میان رده از سامسونگ

اسپیکرهای A52

A52 از دو اسپیکر در بالا و پایین خود بهره می برد یکی از آن ها در قسمت پایینی فریم گوشی و دیگری در قسمت بالای نمایشگر وجود دارد. جالب است بدانید که صدای خارج شده از سامسونگ A52 به صورت استریو است. البته بلندی صدا به دلیل افزایش کیفیت کمی کم است.

بررسی سامسونگ گلکسی A52
بررسی سامسونگ گلکسی A52

باتری

نقطه ضعف گلکسی A52 همین باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری است. در واقع سامسونگ در این بخش کمی ضعیف عمل کرده است و شما نمی توانید توقع پشتیبانی یک روز کامل از باتری این گوشی را داشته باشید و حتماً در طی روز و اواسط شب احتیاج به شارژ مجدد دارید.

رقیب

رقیب اصلی این گوشی شیائومی می ۱۰ لایت است. باید گفت انتخاب بین این دو گوشی به دلیل شباهات بسیار زیاد کمی سخت است. بهتر است برای انتخاب کمی به نیازهای خود رجوع کنید و ببیند کدام گوشی برای شما مناسب تر است. به طور مثال شیائومی می ۱۰ لایت می تواند شما را هنگام بازی کردن بهتر پشتیبانی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }