بررسی شیائومی می ۱۰ ۵G+مشخصات شیائومی Mi 10 5Gزمان مطالعه : ۵ دقیقه

شیائومی می ۱۰ ۵G

ماه فوریه سال ۲۰۲۰ بود که سامسونگ از پرچم دار خود به نام گلکسی اس ۲۰ پلاس رونمایی کرد. شاید از ما بپرسید که شیائومی چه ارتباطی به سامسونگ دارد؟ در پاسخ باید بگوییم ما با دو روز بعد از رونمایی پرچم دار سامسونگ کار داریم که رقیب آن شیائومی می ۱۰ ۵G معرفی شد. در واقع ما در مدت سه روز شاهد این بود که دو گوشی رقیب رونمایی شدند. پس با این اوصاف شیائومی گوشی پرچم دار خود را به میدان جنگ کره ای ها فرستاد تا یک رقابت جانانه داشته باشند. البته فراموش نکنید که شیائومی کاندید دیگری هم به نام شیائومی می ۱۱ آی را هم می خواست به میدان بفرستد.

به هر حال ما امروز با یک گوشی پرچم دار از صنعت شیائومی سر و کار داریم که ادعا می کند نسبت به رقبای خود ارجحیت بیشتری دارد.

شیائومی Mi 10 5G
شیائومی Mi 10 5G

طراحی ظاهری شیائومی می ۱۰ ۵G

شما دیگر در طراحی شیائومی Mi 10 5G شاهد حروف و خطوطی نیستید و اینبار شیائومی قصد کرده گوشی هوشمند خود را کمی رسمی تر به بازار عرضه کند. می ۱۰ ۵G از یک قاب شیشه ای در پشت، یک نمایشگر با محافظ گوریلا گلس ۵ و یک فریم آلومینیوم بهره می برد.

اگر بخواهیم کمی جزئی تر به ساختار بدنه این گوشی نگاهی بی اندازیم باید بگوییم شیائومی دیگر حسگر اثر انگشت خود را در فریم قرار نداده و آن را منتقل کرده به صفه نمایش که البته باید بگوییم که عملکرد این حسگر کمی ضعیف است. به بالای صفحه نمایش نگاه کنید متوجه دوربین سلفی می شوید که در قسمت پانچ هول صفحه نمایش و اسپیکر مکالمه هم در بالاترین قسمت ممکن گوشی قرار دارد. جالب است بدانید که صفحه نمایش می ۱۰ ۵G نود درصد قاب جلویی را به خود اختصاص داده است. قابل توجه دوستداران صفحه نمایش خمیده باید بگوییم که شیائومی می ۱۰ ۵G از این موضوع هم در پشت و جلوی خود پیروی می کند. نمی دانم چرا این موضوع آدم را یاد گوشی های سامسونگ می اندازد!

در پشت گوشی هم ۴ ماژول دوربین قرار دارد که یکی از آن ها جدا از سه تا دیگر است. در مورد قاب پشت این گوشی باید بگوییم جای لک دست به خاطر جنس و رنگ بدنه به شدت نمایان می شود و شاید شما کمی بابت این مسئله اذیت شوید.

در نگاه کلی شیائومی در طراحی ظاهری بدنه این گوشی بسیار عالی عمل کرده و نمی شود نقد منفی روی طراحی بدنه این گوشی داشت. البته یک نقد بزرگ نداشتن گواهی IP است که کمی در این موضوع باعث تعجب شده است.

صفحه نمایش شیائومی می ۱۰ ۵G

شما با یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت سر و کار دارید. زمانی که اعداد و مشخصات صفحه نمایش این گوشی را مطالعه می کنیم کمی سبب تعجبمان می شود، زیرا می شود این اعداد را در گوشی های میان رده هم مشاهده کرد. به طور کل شیائومی در این زمینه بسیار معمولی رفتار کرده و ما شاهد این هستیم که رقبای این گوشی در این موضوع برگ برنده را در دستان خود دارند.

شیائومی می 10 5G
شیائومی می ۱۰ ۵G

باتری شیائومی می ۱۰ ۵G

شیائومی می ۱۰ ۵G از یک باتری ۴۷۸۰ میلی آمپر ساعت بهره می برد که توسط یک شارژر فست شارژ ۳۰ واتی به مدت یک ساعت و ده دقیقه شارژ می شود. باتری این گوشی می تواند شما را یک روز کامل (۱۲ ساعت) پشتیبانی کند. البته اگر مصرفتان بسیار معمولی است می تواند یک روز و نیم را هم تجربه کنید.

حتماً بخوانید: Poco M3 Pro 5G؛ یک گوشی میان رده اقتصادی از پوکو

دوربین شیائومی Mi 10 5G

این جایی است که توقع خریداران گوشی های پرچم دار بالا می رود و کمپانی ها باید بسیار به این موضوع توجه کنند. خوشبختانه شیائومی به توقع خریداران احترام گذاشته و گوشی هوشمند خود را به دوربین اصلی با ۱۰۸ مگاپیکسل، دوربین اولترا واید با ۱۳ مگاپیکسل، دوربین ماکرو با ۲ مگاپیکسل و در آخر دوربین عمق سنج با ۲ مگاپیکسل تجهیز کرده است.

در نگاه کلی به دوربین اصلی شیائومی Mi 10 5G ما شاهد گستره دینامیکی، شارپنس و وایت بلانس عالی هستیم و می توانیم تصاویر خوبی را ثبت کنیم. اما موضوعی که سبب شده گوشی پرچم دار شیائومی زیر سوال برود، دوربین اولترا واید است که اصلاً کیفیت خوبی ندارد.

می رسیم به دو دوربین ماکرو و عمق سنج که هر کدام به ترتیب می توانند عکس های پرتره و ماکرو بسیار خوبی ثبت کنند. البته فراموش نشود که دوربین ماکرو برای ثبت آثار بهتر احتیاج به نور کافی و نلرزیدن دست دارد.

در آخر هم دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی شیائومی Mi 10 5G را اگر بخواهیم نقدی کنیم باید بگوییم اصلاً این دوربین برای یک گوشی پرچم دار مناسب نبوده است.

شیائومی Mi 10 5G
شیائومی Mi 10 5G

پردازش و سخت افزار

شیائومی Mi 10 5G از یک تراشته اسنپدراگون ۸۶۵ ۵G، سیستم عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری miui 11 بهره می برد. البته باید بگوییم که رابط کاربری و سیستم عامل می توانند به ترتیب آپدیت ۱۱ و ۱۲ را بگیرند.

در بررسی کلی نسبت به پلتفرم شیائومی Mi 10 5G می شود گفت این گوشی کاملاً بدون نقض است و شما می توانید با عمکلرد عالی آن به بازی و هر کار دیگری سرگرم شوید. حرف از بازی در میان آمدم، پس بهتر است بدانید که اسپیکرهای این گوشی فوق العاده هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }