دوستان خوب چه ویژگی هایی دارند؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

دوستان خوب چه ویژگی هایی دارند؟

می رسیم به ویژگی های یک دوست خوب که این روزها کمی بعضی از ما با آن نا آشنا هستیم. واژه دوست می تواند فردی را معرفی کند که هیچ ارتباطی با خانواده و افراد زندگی ما ندارد و یک فردی است که ما در یک مکان خاص و زمان خاصی با آن آشنا شده ایم.

اما در واقعیت واژه دوست می تواند از همان ابتدای زندگی ما فعالیت خود را آغاز کند. به طور مثال برادر، خواهر، مادر، پدر و همسر می توانند دوستان زندگی ما باشند و دستان ما را از پیدا کردن دوستان غریبه کوتاه کنند. در واقع هر فردی در زندگی ما بتواند پارامترهای یک دوست خوب را پاس کند، می تواند بهترین دوست زندگی ما باشد و اهمیتی ندارد که آن فرد پدر ما باشد یا همسر ما.

دوستان خوب چه ویژگی هایی دارند؟
دوستان خوب چه ویژگی هایی دارند؟

حس امنیت

اگر بخواهیم به مهمترین ویژگی یک دوست خوب اشاره کنیم؛ می توانیم به داشتن حس امنیت در کنار آن ها اشاره کنیم. در واقع داشتن حس امنیت در کنار دوستان می تواند در سلامت روان ما بسیار تأثیر مثبتی بگذارد و باعث بالا رفتن حس خوشبختی در ما شود.

حتماً بخوانید: سواد رابطه؛ بدان تا زندگی بهتری را تجربه کنی

کنار آمدن با آسیب های زندگی

تعریف ما از آسیب های زندگی می تواند مرگ عزیزانمان، بیماری، جدایی، شکست و … باشد. اکثر ما به نوعی با این تعریف ها آشنایی داریم و تا به امروز حتماً یکی از این آسیب ها را تجربه کرده ایم. در این مواقع اگر فردی در زندگی ما باشد که باعث شود ما راحتر با این آسیب ها کنار بیاییم؛ یعنی اینکه ما در زندگی خود یک دوست بسیار خوب داریم که باعث شده ما با انبوهی از غم کنار بیاییم.

دوستان خوب چه ویژگی هایی دارند؟خودمان را بیشتر دوست بداریم

بودن در کنار یک دوست خوب می تواند حسی در درون ما ایجاد کند که خودمان را بیشتر دوست بداریم. در واقع آن ها به ما اعتماد به نفس می دهند و ما را با نفس واقعی و ارزشمان بیشتر آشنا می کنند.

حتماً بخوانید: افراد امن زندگی ما چه ویژگی هایی دارند؟

تغییر و تحول

از ویژگی های دوستان خوب می توان به تغییر و تحولی که در زندگی ما آغاز می کنند، اشاره کرد. به نوعی آن ها آمده اند تا ما را از عادات بد و ناسالم دور کنند و ما را از افراد امن زندگیمان آگاه کنند.

اهداف شما را دوست دارند

چه خوب است دوستی داشته باشیم که اهداف ما را دوست داشته باشد. دوستانی که اهداف زندگی ما را دوست دارند، سعی می کنند به ما انگیزه دهند تا به اهدافمان برسیم تا خود از داشتن دوستی مثل ما لذت ببرند.

دوستان خوب چه ویژگی هایی دارند؟صحبت کردن

یک صحبت هایی در درون همه ی ما است که موضوعات آن ها سبب مشغولیت ذهن ما شده و آرامش درونی را از ما گرفته است. در این مواقع صحبت با یک دوست خوب می تواند آرامش از دست رفته را به ما برگرداند و ما را از مشغولیت ذهنی پیش آمده نجات دهد.

حتماً بخوانید: اندیشه مثبت برای زندگی زیبا

مثبت اندیشی

دوستان خوب سبب می شوند ما راجع به خودتان و مسائل زندگیمان مثبت فکر کنیم و از ورود افکار منفی به زندگیمان جلوگیری کنیم.

حتماً بخوانید: اعتماد به نفس در زندگی

جذب انرژی

بیرون رفتن و در کنار آن ها بودن می تواند انرژی و انگیزه ما بیشتر از قبل کند. در واقع دوست خوب به زندگی ما انگیزه می دهد و ما از داشتن یک زندگی بیهوده و تکراری نجات می دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }