علت پشیمانی افراد بعد از طلاق چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

طبق تحقیقاتی که دکتر ان گلد بوشو روانشناس خانواده کرده است اکثر افراد (حدود ۸۰ درصد) بعد از اینکه پیامدهای غیرمنتظره جدایی را می بینند از کار خود پشیمان می شوند. هرچند که طلاق می تواند برای بعضی از افراد گزینه بسیار خوبی باشد، اما حتماً برای بعضی ها می تواند پشیمانی به بار بیاورد.

دکتر ان گلد بوشو توصیه می کند افراد بعد از جدایی احساسات خود را بپذیرند و بیشتر روی رشد شخصی خود تمرکز داشته باشند. سعی کنند در این دوره به خود زمان دهند و در این مسیر از یک درمانگر کمک بگیرند. امکان دارد در این دوره فرد دوباره با شریک عاطفی سابق خود ارتباط برقرار کند و شاید هم دوباره ازدواج مجدد کنند.

اما سؤال اصلی اینجاست؛ علت پشیمانی افراد بعد از طلاق چیست؟

تأثیر طلاق بر فرزندان

خیلی از والدین تأثیر طلاق بر فرزندان خود را نادیده می گیرند. زمانی که والدین در زمان حال و دراز مدت متوجه آثار طلاق بر فرزندان خود را می شوند، امکان دارد از طلاق خود پشیمان شوند.

مشکلات عاطفی

توجه داشته باشید که جدایی موضوعی نیست که خیلی ساده از کنار آن گذر کنید. عصبانیت، احساس گناه، افسردگی، اضطراب و … همه از مواردی هستند که ممکن است افراد بعد از جدایی بعضی از آنها را تجربه کنند. بهتر است بدانید که ممکن است آنقدر شرایط دردناک شود که فرد از طلاق خود پشیمان شود.

روابط ناموفق

خیلی ها فکر می کنند جایگزین کردن فرد دیگری به جای همسرشان می تواند مشکلاتشان را حل کند. اما زمانی که متوجه می شوند مشکل ازدواج از همسرشان نبوده و همان مشکلات دوباره در رابطه جدید دیده می شود از تصمیم جدایی خود پشیمان می شوند.

تصمیم آگاهانه نگرفتن

علت پشیمانی بسیاری از طلاق این است که فکر می کنند تصمیم عجولانه و ناآگاهانه گرفته اند و آنها فرصت این را داشته اند که قبل از طلاق از یک مشاور کمک بگیرند و برای حل مشکلات خود چاره ای بیندیشند.

دلتنگی و تنهایی

بسیاری بعد از جدایی به این نتیجه می رسند که بهترین دوست آنها همسر سابق آنها بوده و همسرشان بهترین فردی بوده که آنها را می شناخته، برای همین حس دلتنگی و تنهایی سبب می شود از تصمیم خود برای جدایی پشیمان شوند.

حتماً بخوانید: هنگام طلاق گرفتن عجولانه تصمیم نگیرد

قضاوت

ممکن است فردی که جدایی را تجربه می کند با قضاوت هایی از سوی دوستان، خانواده و اطرافیان مواجه شود. این موضوع می تواند افراد را از طلاق خود پشیمان کند.

حتماً بخوانید: ۵ دلیل بسیار رایج که باعث طلاق و تفرقه بین زوجین می شود

مسائل مالی

طبیعتاً مهریه، نفقه، تسویه های مالی و … از هزینه های مالی جدایی است. ممکن است این مسائل روی سطح زندگی افراد تأثیر بگذارد و آنها را از جدایی خود پشیمان کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }