دکتر جفری برنشتاین شما را با ۷ راه کنار آمدن با جدایی آشنا کرده استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

یک روزهایی حالتان خوب است، یک روزهایی هم زیاد حوصله ندارید؛ این عبارت برای کسانی که با شریک عاطفی خود قطع رابطه کرده اند بسیار آشنا می آید. در واقع جدایی از شریک عاشقانه می تواند کار بسیار دشواری باشد و افرادی که تجربه چنین موضوعی را دارند بالا و پایین های زیادی را بعد از جدایی در زندگی خود تجربه کرده اند.

طبق تحقیقات شده جدایی ممکن برای افراد بسیار دردناک باشد، زیرا بخشی از مغز که مرتبط با انگیزه، پاداش و هوس اعتیاد است را فعال می کند. ما به سراغ مقاله ی دکتر جفری برنشتاین رفته ایم که به هفت راه کنار آمدن با جدایی اشاره کرده است.

به خود فرصت دهید تا ناراحت باشید

طبیعی است که افراد بعد از جدایی احساس غمگینی و سردرگمی می کنند. افراد باید به خود زمان دهند تا احساساتشان را پردازش کنند و از جدایی به وجود ناراحت و غمگین باشند.

تعیین حد و مرز

دکتر جفری برنشتاین در مقاله ای خود به تعیین حد و مرزها اشاره می کند. او می گوید برای اینکه ادامه مسیر زندگی برای شما ساده تر بشود باید تصمیم به گرفتن حد و مرزهایی با شریک عاطفی سابق خود بگیرید. به طور مثال از رفتن به مکان هایی که باهم رفته اید اجتناب کنید، از فعالیت هایی که با او انجام می دادید دور شوید، ارتباطات مجازی خود را قطع کنید و … .

احترام را حفظ کنید

زمانی که شریک عاطفی سابق خود را دیدید مودب باشید و از بی احترامی اجتناب کنید. لازم نیست که بهترین دوست برای یکدیگر باشید، کافی است سعی کنید محترمانه رفتار کنید و از ایجاد ارتباط دوباره پیشگیری کنید.

از او فاصله بگیرد

یکی از هفت راه کنار آمدن با جدایی می تواند فاصله گرفتن از شریک قبلی باشد. دکتر جفری می گوید اگر برایتان مقدور است بخشی از زندگی خود را به دور از شریک عاطفی گذشته خود جا به جا کنید. انجام این کار می تواند اثرات مثبتی روی زندگی شما بگذارد.

حتماً بخوانید: قبل شروع رابطه عاطفی حتماً این سؤال ها را از فرد مقابل خود بپرسید

شما با ارزش هستید

به خود ارزش و خود را در اولویت قرار دهید. اینکه بتوانید به خود اهمیت دهید و برای ساختن یک زندگی جدید حامی و همیار خود باشید، می تواند بسیار بااهمیت و باارزش یاشد.

حتماً بخوانید: کارهایی که باید بعد از جدایی از رابطه عاطفی انجام دهیم

به فکر رشد خود باشید

بیاید از اینکه به زندگی شخص مقابل فکر کنید و تمام تمرکز خود را روی شخص مقابل بگذارید، تمرکز خود را روی رفاه و حال خودتان بگذارید. به دنبال فعالیت هایی که علاقه مند هستید بروید، ورزش کنید، رفتن به مکان های جدید را تجربه کنید، کتاب مطالعه کنید و …. .

سیستم پشتیبانی

به سراغ دوستان و خانواده خود بروید تا آنها شما را حمایت کنند. اگر فکر می کنید در این مسیر این اشخاص نمی توانند کمک تان کنند به سراغ یک مشاور بروید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }