چگونه می توانیم یک فروشنده موفق و خوب در زمینه شغلی خود باشیم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

فروشنده خوب

امروزه در تمامی زمینه های شغلی وجود فروشنده موفق یک نعمت محسوب می شود و تمامی مدیران بزرگ دنیا به دنبال یک فروشنده خوب هستند. شاید وقتی نام فروشنده می آید در ذهن شما یک فروشگاه با چند پرسنل تداعی می شود و فکر می کنید که فقط فروشنده ها در این زمینه کاری فعالیت دارند. باید گفت شما کاملاً در اشتباه هستید و مطمئن باشید که خود شمایی که این مطلب را می خوانید یک فروشنده هستید.

در دنیای امروزه ارائه هر خدماتی به ازای دریافت پول را رابطه بین فروشنده و مشتری می نامند. این رابطه می تواند ارائه مقاله در ازای پول، ارائه خودرو در ازای پول، ارائه آموزش در ازای پول و … باشد. حال مهمترین کاری که ما باید در زمینه کاری خود یاد بگیریم، رمز موفقیت در فروش خدماتی که ارائه می دهیم است. در این مطلب سعی بر این داریم که شما را با چند راه کار موفقیت در فروش آشنا کنیم و امیدوار هستیم ایم مطلب برای شما مفید واقع شود.

اولین قدم در فروش

به مشتری کمک کنید تا متوجه شود که به کالا یا خدماتی که شما عرضه می کنید نیاز فوری دارد. این اولین قدم در فروش است. مطمئن باشید که هر مشتری برای ارائه خدمات شما به سرغتان می آید و نیازمند شما است و این شما هستید که می توانید عطش نیاز مشتری خود را به عنوان فروشنده با خدمت رسانی که می کنید افزایش دهید و آن فرد را به سوی خود سوق دهید.

پیشنهاد فروش مناسب

پیشنهاد فروش شما باید بین همه رقیب هایتان منحصر به فرد باشد. بنابراین همه برنامه هایتان را حول این محور متمرکز کنید.

سعی کنید بر روی پیشنهاد های فروش فروشنده های دیگر آگاه باشید، زیرا این موضوع به شما اجازه می دهد که ارتباط خود را با مشتری خود بیشتر کنید و پیشنهادی که می دهید، بتواند مشتری را جذب کند. سعی کنید همیشه روی این موضوع تمرکز کافی داشته باشید.

فروشنده خوباطلاعات درست و واقعی

همیشه به مشتری درباره اینکه کالا یا خدمات شما چطور می تواند به پیشرفت در کار یا زندگی او کمک کند اطلاعات درست و واقعی بدهید.

صداقت مهمترین اصل در هر رابطه ای است. حال موضوع ما رابطه کاری بین افراد است، پس سعی کنید همیشه صداقت را در رابطه فروشنده و مشتری رعایت کنید. شاید خدماتی که شما ارائه می دهید برای مشتری خود بسیار مفید نباشد، ولی درک مشتری از صداقت شما می تواند یک رابطه کاری خوب ایجاد کند.

تقلید ژست و حرکات

در حضور مشتری، ژست و حرکات او را تقلید کنید. این کار باعث می شود با شما احساس صمیمیت و راحتی بیشتری کند.

هر ژست و حرکت فردی احساسات وجودی آن فرد است و مطمئن باشید انسانی روی کره زمین نداریم که از دیدن خصوصیات اخلاقی خود در فرد دیگر خوشش نیاید. این خصوصیات می تواند طرز لباس پوشیدن، سبک صحبت کردن، طرز استفاده از وسایل و … بسیاری از این موارد باشد که شما می توانید با رعایت آن مقابل مشتری خود سربلند بیرون بیایید.

از همه مهمتر برای اینکه بتوانید استنباط های مشتری را کنترل و هدایت کنید باید مراقب طرز لباس پوشیدن و صحبت کردن خود باشید.

حتماً بخوانید: هنگام راه اندازی کسب و کار خانوادگی به چه مواردی باید توجه کنیم؟

تجربه از شکست ها

سعی نکنید شکست هایتان را توجیه کنید. به جای این کار به دنبال چیزهایی باشید که می توانید از هر شکست یاد بگیرید.

توجیه کردن اشتباهات می تواند عاملی مضر برای یک فروشنده موفق باشد و هر روز آن را به عقب تر از جایگاهی که هست بی اندازید. سعی کنید از اشتباهات خود در مقابل مشتری های خودتان تجربه کسب کنید و دیگر آن ها را تکرار نکنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }