برای تجربه یک زندگی خوب بعد از ازدواج به این موارد توجه کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

اگر از یک روانشناس بالینی بپرسید که پیدا کردن همسر سخت تر است یا نگهداری از همسر مطمئن باشید او می گوید نگهداری از همسر کار سختی تری است. برای تجربه یک زندگی خوب بعد از ازدواج شما باید نسبت به همسر خود آگاهی خود را بیشتر کنید و فراموش نکنید که نگهداری از همدیگر می تواند یک زندگی خوب را رقم بزند.

همسر خود را بشناسید

یکی از باورهای اشتباه افراد در ازدواج و روابط طولانی مدت این است که آنها فکر می کنند خیلی خوب همسرشان را می شناسند و دیگر احتیاجی به شناخت او ندارند. این را بدانید که افراد در حال تغییر هستند و لازم است شما او را بشناسید و از او سؤال کنید.

ازدواج هیچ ضمانتی به شما نمی دهد

خیلی از افراد فکر می کنند ازدواج یک ضمانت نامه کامل است و دیگر بعد از آن هر کاری دلشان خواست می توانند انجام دهند. برای تجربه یک زندگی خوب بعد از ازدواج شما احتیاج به آگاهی زیادی دارید و باید احتیاط خود را بیشتر کنید.

فضای فردی مهم است

حتماً بعد از ازدواج به فضای فردی خود احترام بگذارید و هیچ گاه وارد حریم شخصی همسر خود نشوید.

بخشش بهترین کار

طبیعتاً در زندگی مشترک شما باهم دعوا خواهید کرد و با مشکلاتی مواجه خواهید شد. در این زمان ها تا جایی که برایتان مقدور است همدیگر را ببخشید.

به زندگی خود اهمیت دهید

هیچ وقت ازدواج نباید سبب شود شما زندگی فردی خود را خراب کنید. شما نیاز به تفریح، دوستان فردی، ورزش، سرگرمی و … دارید و باید هم به آنها اهمیت دهید.

حتماً بخوانید: علت کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواج چیست؟

فاصله ایجاد کنید

سعی نکنید که همیشه کنار هم باشید، بعضی اوقات ایجاد یک فاصله خیلی کوتاه مدت می تواند دلتنگی ایجاد کند و این موضوع در روابط عاطفی بسیار اهمیت دارد.

حتماً بخوانید: چگونه از به وجود آمدن چالش های مالی بعد از ازدواج پیشگیری کنیم؟

تجربه های جدید

برای داشتن تجربه یک زندگی خوب بعد از ازدواج به سراغ سرگرمی و مهارت های مشترک بروید. بد نیست برای مدتی از نقطه امن خود خارج شوید.

به دوران قبل ازدواج رجوع کنید

قرارهای عاشقانه، خرید یک گل، گرفتن یک هدیه، یک شام دو نفره و … همه اینها کارهایی است که بسیاری بعد از ازدواج فراموش می کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }