سواد رابطه؛ بدان تا زندگی بهتری را تجربه کنیزمان مطالعه : ۲ دقیقه

سواد رابطه

یک رابطه خوب احتیاج به مسئولیت پذیری، دوست داشتن واقعی، هدف داشتن و … دارد. حال سواد رابطه آمده است تا شما را بیشتر با این نوع احتیاج ها آشنا کند تا شما با پارتنر خود روابط بهتری را تجربه کنید.

مسئولیت پذیری

شما در رابطه خود در برابر گفته های خود مسئول هستید و هر جمله ای که به زبان می آورید خود را مسئول برآورده کردن آن می دانید. به طور مثال زمانی که شما به همسر خود می گوید دوستت دارم، شما خود را مسئول احساسات همسر خود کرده اید.

سواد رابطهرفتارها

در همه ی رابطه ها بعضی اوقات پیش می آید که شرکای یک زندگی از بعضی رفتارهای خود ناراضی باشند. حال در این مواقع سواد رابطه می گوید که همسر خود را با احترام و بدون ایجاد ناراحتی از رفتاری که شما را ناراحت می کند مطلع کنید.

حتماً بخوانید: چگونه رابطه خوب را در زندگی تجربه کنیم؟

احساس تنهایی

شما هیچ زمان نمی گذارید همسرتان احساس تنهایی کند و در هر زمان پیش همسرتان هستید و به آن این امنیت را داده اید که هیچ زمان تنها نیست و شما در کنار او هستید.

سواد رابطههدف سواد رابطه

رابطه خود را بی هدف نمی دانید و تلاش می کنید با پارتنر خود به یک هدف مشخص برسید و برای داشتن یک رابطه خوب برنامه ریزی می کنید.

حتماً بخوانید: این دوست ها برای شما دوست نمی شوند!

دوست داشتن

سواد رابطه می گوید شریک های یک رابطه به دنبال تغییر دادن یکدیگر نیستند، بلکه به دنبال این هستند که شریک رابطه خود را همانطوری که هست دوست داشته باشند.

دنیای رابطه ها

وقتی شما پارتنر خود را وارد یک رابطه می کنید، دنیای زندگی او را بزرگتر از آن چیزی که هست می کنید و سعی می کنید دنیای آن را زیبا کنید. پس شما زمانی سواد رابطه را می دانید که زندگی پارتنر خود را بزرگ کنید نه محدود.

سواد رابطهنقطه ضعف

هیچ زمان از نقطه ضعف های پارتنر خود برای رسیدن به اهداف خود استفاده نمی کنید. در واقع یک شریک زندگی خوب باید نقطه ضعف های همسر خود را بپوشاند نه از آن سوء استفاده کند.

ساختن رابطه ها

هیچ رابطه ی ماندگار و خوب آمدنی نیست بلکه ساختنی است. پس شما هر زمان توانستید رابطه ای را بسازید و برای آن تلاش کنید، آن رابطه می تواند برایتان ماندگار باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }