نقص داشتن از ویژگی های فرد مناسب برای رابطه استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

احتمالاً شمایی که این مطلب را می خوانید تازه وارد یک رابطه عاطفی شده اید. طبیعتاً شما هم به دنبال ویژگی های فرد مناسب برای رابطه هستید و در مورد این موضوع مطالعاتی را انجام داده اید. در این مسیر ما به شما پیشنهاد می کنیم مقاله انتخاب شریک عاطفی دکتر راکوفسکی که یک زوج درمانگر معروف است را مطالعه کنید تا با برخی از ویژگی های فرد مناسب رابطه آشنا شوید.

آیا او می تواند ارتباط مؤثر برقرار کند؟

ببینید فرد مقابل شما تا چه میزان توانایی گفتگو دارد.

ببینید او نیازها، انتظارات، ناراحتی ها و … را فقط به شما می گوید یا با دیگران هم در میان می گذارد. توجه داشته باشید که ستون اصلی یک رابطه عاطفی گفتگو است.

احترام گذاشتن

احترام فقط به این معنی نیست که فحاشی یا داد و بیداد نکند. باید ببیند آیا او به انتخاب های شما احترام می گذارد، وارد حریم شخصی شما نمی شود، خط قرمزهای زندگی شما را رد نمی کند، به شما بیش از حد در مورد چیزی اصرا نمیکند، به نه شما احترام می گذارد و … .

زبان عشق

ببینید زبان عشق فرد مقابل چیست؟ در واقع دکتر راکوفسکی می گوید افراد باید در زبان عشق ورزیدن باهم تفاهم داشته باشند. عشق ورزیدن به شکل های متفاوتی صورت می گیرد، باید شما ببینید که زبان عشق پارتنر شما طوری است که شما دوست داشته باشید.

استقلال و شجاعت

ما کاری نداریم که پارتنر شما پولدار و موفق است. ما با استقلال و شجاعت او در زندگی کار دارید. باید ببینید او چقدر توانایی دارد که زندگی خود را بدون دخالت دیگران اداره کند.

شباهت بین اهداف

نمی شود گفت اهداف و ارزش های زوجین باید صد درصد بهم شباهت داشته باشد. اما این را بدانید که اهداف مشترک است که افراد را کنار یکدیگر قرار می دهد.

حتماً بخوانید: قبل شروع رابطه عاطفی حتماً این سؤال ها را از فرد مقابل خود بپرسید

او باید عیب و نقص داشته باشد

خیلی ها فکر می کنند یکی از ویژگی های فرد مناسب برای رابطه بی عیب و نقص بودن است. شما نباید به دنبال همسری باشید که فکر می کند کامل است، زیرا او هیچ وقت تلاشی در جهت بهتر شدن نمی کند. شما باید به دنبال همسری باشید که عیب و نقص هایش را می شناسد و سعی می کند در زندگی آنها را رفع کند.

توانایی همدلی

مطمئن باشید همه رابطه ها روزهایی را با چالش و مشکلاتی گذرانده اند. آنهایی در این روزها دوام آورده اند که در همدلی و شنیدن مهارت داشته اند. حتماً توانایی فرد مقابل را در مهارت شنیدن و همدلی بررسی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }