سامسونگ گلکسی M21؛ یک گوشی اقتصادی از کمپانی سامسونگزمان مطالعه : ۳ دقیقه

بررسی گوشی گلکسی M21

با شرایط اقتصادی پیش آمده در ایران ما شاهد استقبال مردم از گوشی های میان رده ارزان قیمت یا اقتصادی هستیم. این روزها اگر قصد خرید گوشی های ارزان قیمت هوشمند را داشته باشید حتماً با نام های گلکسی M21، شیائومی ردمی ۹ تی و گلکسی A21s آشنایی دارید. این سه گوشی در بازار فعلی رقیب یکدیگر هستند و سعی دارند با برتری در پلتفرم، باتری، دوربین و صفحه نمایش از یکدیگر سبقت بگیرند. تیم تکامگ در این مطلب با یکی از این گوشی ها؛ یعنی گلکسی M21 سر و کار دارد.

طراحی ظاهری گلکسی M21

همانطور که گفته شد ما با یک گوشی اقتصادی از سامسونگ سر و کار داریم. پس خبری از بدنه شیشه ای و گوریلا گلس ۵ نیست. شما در این گوشی از یک بدنه پلاستیکی با صفحه نمایش گوریلا گلس ۳ بهره می برید. اگر بخواهیم به طور کلی این گوشی را از نظر طراحی ظاهری و کیفیت متریال مورد بررسی قرار دهیم، زیاد به نتایج خوبی نمی رسیم و باید بگوییم سامسونگ واقعاً یک گوشی اقتصادی بیرون داده است.

صفحه نمایش

گلکسی M21 از یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی سوپر آمولد ۱۰۸۰ با حداکثر روشنایی ۴۲۰ نیت بهره می برد. این صفحه نمایش ۸۴ درصد از صفحه جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است. می شود گفت لبه های صفحه نمایش کمی زیاد است و اگر سطح اشغال صفحه نمایش کمی بیشتر بود، می توانست این گوشی را دلنشین تر کند.

حتماً بخوانید: سامسونگ گلکسی A32؛ یک گوشی میان رده از سامسونگ

باتری

در این قسمت M21 اصلاً شباهتی به گوشی های اقتصادی ندارد. در واقع این گوشی از یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می برد که واقعاً عملکرد فوق العاده دارد. جالب است بدانید که این گوشی می تواند شما در دو روز کامل با یک بار شارژ کاملاً همراهی کند. البته اگر شما از این گوشی استفاده معمولی داشته باشید.

باتری گلکسی ام ۲۱ با یک شارژر ۱۵ واتی به مدت ۱:۳۰ تا ۱:۴۵ دقیقه طول می کشد تا کاملاً شارژ شود.

امنیت

گلکسی ام ۲۱ در قسمت امنیت با سنسور تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت وارد عمل شده است. اگر بخواهیم یک نتیجه کلی از عملکرد قسمت امنیت این گوشی داشته باشیم باید بگوییم عملکرد کاملاً معمولی دارد.

حتماً بخوانید: Poco M3 Pro 5G؛ یک گوشی میان رده اقتصادی از پوکو

دوربین

در بخش دوربین هم M21 سعی کرده حد وسط را رعایت کند و به خود اجازه نداده به زمین بازی گوشی های میان رده کمی گران قیمت وارد شود. مشخصات دوربین واید، اولترا واید، تشخیص عمق به ترتیب ۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسل است. در بررسی کلی دوربین اصلی از وایت بلانس و شارپنس خوبی برخوردار نیست و نمی شود عکاس های خوبی ثبت کرد. البته گستره دینامیکی دوربین اصلی کیفیت خوبی دارند. در مورد دیگر دوربین ها باید بگوییم کاملاً عملکرد معمولی دارد و نمی شود توقع عکس های بسیار باکیفیت را داشت.

در مورد دوربین ۲۰ مگاپیکسلی سلفی هم باید بگوییم عملکرد خوبی دارد و می شود تصاویر خوبی را ثبت کرد.

پلتفرم سامسونگ گلکسی M21

تراشه اکسینوس ۹۶۱۱، اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 مشخصات پلتفرم این گوشی است. راحت بگوییم پلتفرم این گوشی مخصوص کارهای روزمره است و زیاد با بازی کردن میانه خوبی ندارد.

اسپیکر

دو اسپیکر در بالا و پایین این گوشی قرار دارد که هنگام پخش صدا کیفیت معمولی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }