تقابل بی ام و سری ۵ و بنز E کلاسزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بی ام و سری ۵ و بنز E کلاس

هر زمان که حرف از تقابل باواریایی ها و اشتوتگارتی ها در میان باشد دو خودروی بی ام و سری ۵ و بنز E کلاس برای هم شاخ و شونه می کشند و هر کدام با دلایلی منطقی خود را برتر از یکدیگر می دانند. همین رقابت سبب به وجود آمدن خودروهایی نیمه لوکس در صنعت نازی ها شده و می توانیم بگوییم این رقابت آنقدر برای کمپانی ها حیاتی است که هر چند سال یک بار با معرفی نسل جدید سدان های معروف خود بازار خودرویی دنیا را متعجب می کنند.

یکی از این رقابت ها در سال ۲۰۰۹ الی ۲۰۱۶ در ایران با نسل چهارم بنز E کلاس و نسل ششم بی ام و سری ۵ شروع شد. یکی حرف از پرفورمنس میزد و دیگری حرف از شخصیت و آقا بودن.

بی ام و سری 5 و بنز E کلاس

حتماً بخوانید: بی ام و ۵۲۸؛ سدان معروف باوراریایی ها

طراحی ظاهری

در سال هایی که این دو رقیب به بازار خودرویی دنیا معرفی شدند هنوز دنیا به این شکلی که امروز هر کمپانی خودروی برقی عجیب و غریب می زند عادت نکرده بود و اکثر ما با دیدن تغییر کلی فیس این خودروها بسیار متعجب می شدیم و به خود می گفتیم این دو سدان شاهکار آلمانی ها است. شاید می شود گفت هنوز شاهکار آلمانی ها همین خودروهای فیس قدیم هستند.

در نسخه های معمولی هر دو خودرو می توانیم یک سدان نسبتاً مجلل ببینیم که بیشتر با خطوط موازی بدنه خود را به نمایش گذاشته اند. اما وقتی به نسخه های اسپرت، یعنی AMG و M رجوع می کنیم کاملاً ذهنیت داشتن یک خودروی فقط نیمه لوکس از ذهنمان پاک می شود و خود را آماده این ذهنیت می کنیم که با سدان هایی سر و کار داریم که از پس همه در آسفالت های شهرمان بر می آیند.

بی ام و سری 5 و بنز E کلاسامکانات رفاهی

خوشبختانه یا شوربختانه بی ام و سری ۵ و بنز E کلاس با تنوع زیادی از امکانات رفاهی وارد ایران شده اند و هر کدام خود را با واژه هایی چون تک کلید، ۵ کلید و سفارش فلان جا مجهز کرده اند. پس شما با سدان هایی سر و کار دارید که هر کدام نسبت به پولی که می دهید به شما امکانات رفاهی متفاوتی می دهد.

بی ام و سری 5 و بنز E کلاس

حتماً بخوانید: بنز کلاس E؛ سدانی از جنس اشتوتگارتی ها

کابین و سواری

هر دو خودرو در یک سگمنت قرار دارند و فضای کابین مشترکی دارند. پس شما می توانید در مورد فضای پاها در کابین این دو رقیب نظرتان یکسانی بدهید. اما در مورد راحتی کابین ها باید بگوییم که کمی بنز در این رقابت بهتر عمل کرده و شما را بهتر در سفرهای برون شهری همراهی می کند.

ببینید موضوع سواری خشک یا نرم بیشتر به تعلیق ها و اندازه لاستیک ها مربوط می شود و نمی شود گفت کدام یک سواری بهتری نسبت به یکدیگر دارند. بنابراین هر کدام از این دو رقیب برای خود مشتری خاص خود را دارند.

یک موضوعی که بسیاری بی ام و سری ۵ را به بنز E ترجیح می دهند، صدای داخل کابین است. البته این موضوع از جایی نشات می گیرد که بنز در ساخت سقف این اتاق از محصول خود نظارت کافی را نداشته است. این را هم فراموش نکنید این مشکل در بنز کاملاً قابل حل است.

بی ام و سری 5 و بنز E کلاسارزش خرید بی ام و سری ۵ و بنز E کلاس

هر دو خودرو در کنار موتور خود از توربوشارژ بهره می برند، پس مطمئن باشید شما نمی توانید با خیال آسوده از این خودروها در ایران استفاده کنید.

موضوع دیگر هم قدیمی شدن فیس دو رقیب و استهلاک آن ها است.

پس می شود نتیجه گرفت که زمانی این دو رقیب ارزش پیدا می کنند که کم کارکرد باشند، تغییر فیسی را تجربه نکرده باشند ( به خصوص بنز E)، سرویس های آن ها در مراکز معتبر انجام شده باشد و از همه مهتر اینکه صاحب قبلی از اکتان، مکمل و بنزین سوپر استفاده کرده باشد.

خرداران بی ام و سری ۵ هم به این موضوع توجه کنند که این خودرو واکنش های شدیدی نسبت به بنزین بی کیفیت از خود نشان می دهد، پس هنگام خرید حتماً از وضعیت موتوری خودرو مطمئن شوند.

خریداران بنز E هم توجه کنند که خودرویی که خریداری می کنند دستخوش تغییر فیس نشده باشد، زیرا در مراکز تعویض پلاک با مشکل مواجه می شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }