بنز E کوپه و کانورتیبل؛ اسپرت لوکس دوست داشتنیزمان مطالعه : ۳ دقیقه

بنز E کوپه و کانورتیبل

خودروهای کوپه و کانورتیبل مال امروز و دیروز نیستند، بلکه خیلی سال است که این نوع خودروها به بازار جهانی آمده اند و مشرتیان زیادی را به خاطر سبک طراحی خاص خود جذب کرده اند. بنز کلاس E جزء همین دسته قرار می گیرد و می شود گفت نسخه کوپه و کانورتیبل آن آمده تا نسخه سدان آن را تکمیل کند.

بنز E کوپه و کانورتیبلطراحی ظاهری بنز E

تمامی نسخه های بنز E شبیه هم هستند و تنها تفاوتی را که می شود بین سدان و نسخه های کروک و کوپه آن مشاهده کرد تفاوت چراغ ها و سپر های جلو و عقب است. حال بازی با فاصله محوری، درب ها، سپرها و چراغ ها توانسته است نسخه های کروک و کوپه این خودرو را بسیار جوان پسند و اسپرت کند.

حتماً بخوانید: بنز کلاس E؛ سدانی از جنس اشتوتگارتی ها

امکانات رفاهی

بنز E را می شود خودرویی مابین کلاس C و S دانست. طبیعتاً این خودرو نه امکانات لوکس اس کلاس را دارد و نه حالت اقتصادی بنز سی کلاس. این خودرو آماده در کنار نیمه لوکس بودن هم اسپرت باشد و هم یک خودروی راحت برای سفرهای درون شهر و برون شهر باشد. پس نباید خریداران این خودرو به دلیل مبلغ زیادی که در ایران هزینه می کنند توقع امکانات عجیب و غریبی داشته باشند. به طور کلی این خودرو به امکانات رفاهی و ایمنی تجهیز شده است که امروزه می شود گفت دیگر به صورت استاندارد در تمامی خودورهای نمیه لوکس وجود دارد.

بنز E کوپه و کانورتیبلکابین

همانطور که از نام این خودرو معلوم است، شما با یک فضای محدود سر و کار دارید و نباید توقع فضای خوبی برای سرنشینان عقب خود داشته باشید. در کل این خودرو ساخته شده برای سفرهایی با دو سرنشین.

در مورد کیفیت مرتیال و ارگونومیک کابین باید بگوییم که بنز همانند گذشته توانسته خود را به بهترین شکل ممکن تجهیز کند. اما موضوعی که کمی خریدران این خودرو را دلسرد می کند، کابینی بسیار ساده است. باید بگوییم شما در کابین بنز E کوپه و کروک نمی توانید هیچ اثری از ذات اسپرت بودن حس کنید. البته بگذریم از افرادی که خود را با داشتن صندلی های اسپرت و فرمان دی کات توجیه به داشتن یک خودروی اسپرت می کنند. البته که همین سادگی بنز سبب شده بسیاری عاشق آن شوند.

بنز E کوپه و کانورتیبل

سواری

بنز E کروک و کوپه در سه نسخه ی موتوری ۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۵۰ وارد ایران شد. اگر از نسخه ی پر قدرت ۳۵۰ آن گذر کنم، نسخه های دیگر آن می توانند برای سفرهای درون شهری از شتاب بسیار خوبی برخوردار باشند. مسئله ای که کمی سواری و اسپرت بودن این خودرو را برای سرنشینان آن از جذابیت می اندازد این است که به هیچ عنوان شما صدای غرش موتور و اسپرت بودن را حس نمی کنید و تنها راه برقراری ارتباط برای داشتن یک خودروی اسپرت، چهره بنز E است.

رقیب

رقیب بسیار جدی این خودرو بی ام و سری ۴ کانورتیبل و کوپه است. کمی انتخاب بین این دو شاهکار آلمان دشوار است.

ارزش خرید

همیشه گفته شده است که هزینه نگهداری ماشین های آلمانی بالا بوده و این موضوع برای آلمانی سواران کاملاً روشن است. پس شما با خریداری این خودرو باید هزینه های زیادی را بابت نگهداری این خودرو تقبل کنید. اگر از موضوع هزینه نگهداری گذر کنیم، باید بگوییم که نسخه های کم کارکرد این خودرو می توانند بهترین انتخاب برای داشتن یک خودروی اسپرت لوکس باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }