آلفارومئو جولیتا؛ یک هاچ بک ایتالیایی پر سرعتزمان مطالعه : ۳ دقیقه

بررسی آلفارومئو جولیتا

همه ی ما کمپانی های ماشین سازی ایتالیایی را به خودروهای لوکس و زیبا می شناسیم. خودروسازی آلفارومئو هم یکی از این کمپانی ها است. کمپانی آلفارومئو را ما بیشتر با خودروی جولیتا آن می شناسیم که در ایران مشتریان زیادی را جذب خود کرد.

آلفارومئو جولیتا یک هاچ بک زیبای ایتالیایی است که در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ وارد ایران شد و مشتریان خانم بسیاری را جذب خود کرد. ولی یک مشکل بزرگی که این خودرو برای مشتریان خود به وجود آورده است این است که هزینه نگهداری بسیار بالایی دارد و نبود نمایندگی مناسب برای این خودرو این مشکل را چند برابر کرده است.

بررسی آلفارومئو جولیتا
بررسی آلفارومئو جولیتا
حتماً بخوانید: فولکس واگن گلف GTi یک خودرو جذاب آلمانی

طراحی ظاهری

هر موقع پای صنعت خودروسازی ایتالیایی در وسط بود، مطمئن باشید شما با یک خودروی زیبا و اسپورت سر و کار دارید. اگر بخواهیم یک نگاه کلی به آلفارومئو جولیتا داشته باشیم، باید بگوییم که یکی از زیباترین و اسپرت ترین خودروهای موجود در دنیا است. طراحی بدنه این خودرو از تمامی جهت ها زیبا است و حس خوبی را در انسان ایجاد می کند.

آلفارومئو
بررسی آلفارومئو جولیتا

کابین آلفارومئو جولیتا

اگر بخواهیم کابین آلفارومئو جولیتا را در یک جمله توصیف کنیم، باید بگوییم که: کابین این خودرو کاملاً با طراحی بدنه آن در تضاد کامل است. کیفیت پایین متریال کار شده در کابین کاملاً در نگاه اول به چشم می خورد و می شود گفت کمپانی آلفارومئو در این مورد بسیار بی سلیقه عمل کرده است و روح این ماشین زیبا را هنگام رانندگی از راننده می گیرید.

حتماً بخوانید: تقابل فولکس گلف GTI و بی ام و سری ۱ هاچ بک

امکانات رفاهی

شما در کابین این خودرو یک امکانات رفاهی معمولی دارید و این فکر را نکنید که این ماشین ایتالیایی است، پس حتماً دارای امکانات رفاهی بالایی است. صنعت ایتالیا در طراحی بدنه بسیار پر قدرت عمل می کند ولی در طراحی داخلی کمی از رقبای آلمانی خود عقب است. اگر به کابین گران ترین خودروی ایتالیایی ایران هم توجه کنید متوجه می شوید فقط اسم مازراتی را با خود یدک می کشد و خبر از هیچ امکانات رفاهی نیست.

آلفارومئو
بررسی آلفارومئو جولیتا

سواری با آلفارومئو جولیتا

این خودرو دارای سواری پر شتاب و قوی است و سبک رانندگی آن باعث می شود که شما تمام ایرادات کابین این خودرو را فراموش کنید و از یک رانندگی بسیار جذاب ایتالیایی لذت می برید.

باید توجه داشته باشید که فرمان پذیری در این خودرو بسیار متفاوت تر از خودروهای موجود در بازار است. این تفاوت با ۱.۵ دور چرخش کامل فرمان هنگام رانندگی بیشتر حس می شود. البته ناگفته نماد که گیربکس دوکلاچه این خودرو شاید شما را کمی در سربالایی ها اذیت کند.

حتماً بخوانید: دی اس ۵ یک هاچ بک لوکس فرانسوی

رقیب های آلفارومئو جولیتا

هیوندای i20، رنو اسکالا و دی اس ۵ از رقبای این خودرو هستند.

بررسی آلفارومئو جولیتا

ارزش خرید

هزینه نگهداری، تعمیر سخت موتور و نبود نمایندگی مناسب در ایران از مشکلات اساسی این خودرو محسوب می شود. در کل اگر به دنبال خودرویی در این سبک هستید بهتر است انتخاب دیگری داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }