بی ام و سری ۴؛ خودرویی از جنس آزادی، خودرویی از جنس اصیل باواریایی ها، خودرویی از جنس پرفورمنس و …زمان مطالعه : ۳ دقیقه

بررسی بی ام و سری ۴

اواخر سال ۲۰۱۴ بود که پرشیا خودور بی ام و سری ۴ را با تمامی نسخه های موجود در جهان وارد ایران کرد. این اولین نسل بی او و سری چهار است و می شود گفت جزء تازه نفس ترین خودروی باواریایی ها است. خوشبختانه این تازه نفس در بازار جهانی طرفداران زیادی پیدا کرد و می شود گفت جزء پروژه های موفق بی ام و در صنعت خودورهای اسپرت است.

بررسی بی ام و سری ۴طراحی ظاهری

۲۰ سالی بود که بی ام و سری ۳ خود را جزء باواریایی های اسپرت کرده بود و رقابت با دیگر خودروسازان جهان را برعهده داشت، برای همین او برای ادامه مسیر احتیاج به بردار داشت. برادر او بی ام و سری ۴ بود که در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد. این خودرو وظیفه ی مدل کوپه و کروک سری ۳ را به دوش می کشد و قرار است با پرفورمنسی خود رقیبان را متعجب کند.

پس طبیعی است که طراحی ظاهری سری چهار با سری ۳ تشابه زیادی داشته باشند. در واقع می شود همان خطوط طراحی که در سری ۳ وجود دارد را با کمی تغییرات در سری ۴ مشاهده کرد.

کابین

شما اگر قصد خرید هر نوع نسخه ی این خودرو را دارید، باید بگوییم که از فضای پای خوبی در ردیف عقب برخوردار نیستید. این موضوع را نمی توان ایراد این خودرو دانست، زیرا شما یک خودرو کاملاً اسپرت را خریداری می کنید.

شاید شما فکر کنید که با خرید این خودرو حتماً با کابینی با متریال عجیبی و غریبی ربرو خواهید شد، ولی اینگونه نیست و کاملاً در اشتباه هستید. چرم استفاده شده در این خودرو نسبتاً چرم خوبی است، ولی از نظر مقاومت نسبت به عوامل طبیعی و محیطی کمی ضعیف عمل می کند. اگر نسخه ی بالای ۵۰ هزار کیلومتر را بخواهید خریداری کنید، کاملاً متوجه این موضوع خواهید شد. خوردگی های روی فرمان و صندلی ها یکی از موارد نداشتن مقاومت خوب به عوامل محیطی و طبیعی است.

توجه داشته باشید که اگر نسخه کروک این خودرو را خریداری می کنید به درزهای سقف توجه بسیار زیادی بکنید، زیرا به دلیل فرسودگی که در باز و بسته کردن سقف ماشین به وجود می آید احتمال نفوذ آب به کابین بسیار زیاد است.

بررسی بی ام و سری ۴

امکانات رفاهی

اکثر بی ام و سری ۴ های ایران سه کلید هستند و به آپشن های نسبتاً خوبی مجهز شده اند. پس هنگام خرید این خودرو نگران امکانات رفاهی آن نباشید و مطمئن باشید شما در حد یک خودرو اسپرت از آپشن های خوبی برخوردار هستید.

رقبای بی ام و سری ۴

بنز کلاس ای کوپه و کروک از رقیب های اصلی این خودرو محسوب می شوند.

بررسی بی ام و سری ۴

سواری سری ۴

به جای زیبای این مطلب رسیدیم که می شود گفت بی ام و سری ۴ یکی از بهترین سواری ها در بین خودروهای دنیا دارد و هر کسی که این خودرو را داشته هیچ زمان سواری آن را از یاد نمی برد.

ارزش خرید

اگر به دنبال یک خودروی اسپرت و جوان پسند هستید، سری ۴ می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اما هنگام خرید این خودرو باید بسیار توجه کنید، زیرا این خودرو به دلیل اسپرت بودن و جوان پسند بودن از لحاظ وضیعت بدنه و موتوری شاید در شرایط خوبی نباشد و شک نکنید که هنگام خرید حتماً به کارشناسان معتبر خودرو مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }