کتاب بازسازی زندگی بعد از جدایی به دلایل اشتباه برای ازدواج اشاره کرده استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

کتاب بازسازی زندگی بعد از جدایی نوشته بروس فیشر در مورد وضعیت روحی افراد بعد از طلاق پرداخته است. در این کتاب بروس فیشر به بعضی از دلایل اشتباه ازدواج اشاره کرده و توصیه می کند افراد با دیدن این موارد در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

احساس تنهایی

فرار از احساس تنهایی اصلاً دلیلی خوبی برای ازدواج نیست و اگر دلیل شما برای ازدواج این است حتماً یک تجدید نظر در تصمیم خود داشته باشید.

مشکلات دوره آشنایی

در کتاب بازسازی زندگی بعد از جدایی به مشکلات دوران آشنایی اشاره جالبی داشته است. معمولاً خیلی افراد در دوران آشنایی فکر می کنند بسیاری از مشکلات موجود بعد از ازدواج رفع می شود. اما باید توجه داشته باشید که بسیاری از جدایی ها به خاطر اهمیت ندادن به این موضوع اتفاق می افتد.

ترک اعتیاد

شاید این موضوع برای شما غیرقابل باور باشد. ولی جالب است بدانید که بسیاری از افراد به اعتیاد مبتلا هستند و ازدواج را بهانه ای برای ترک اعتیاد می دانند.

او فرد خوبی است

قبول او فرد خوبی است؛ اما توجه داشته باشید که خوب بودن بخشی از انتخاب شریک عاطفی است و شما باید به علایق، تفریحات، نظرات مشترک، تفاهم و … اهمیت زیادی دهید. پس هیچ وقت به خاطر فقط خوب بودن فرد مقابل ازدواج نکنید.

فرار از مشکلات

هیچ گاه برای فرار از فشارها و سخت گیری های خانواده خود تشکیل خانواده ندهید. ازدواج گزینه ای خوبی برای فرار از مشکلات خانوادگی نیست.

به معیارها اهمیت دهید

بالا رفتن سن اصلاً دلیل خوبی برای ازدواج نیست. پس بدون در نظر گرفتن معیارها تصمیم به ازدواج نگیرید.

پول

پول فرد مقابل دلیل خوبی برای چشم بستن به روی همه معیارهای مهم نیست. پس به خاطر اینکه وضع مالی فرد مقابل خوب است وارد زندگی مشترک نشوید.

احساس گناه

اینکه شما چند سالی است باهم در ارتباط هستید دلیل نمی شود که حتماً باهم ازدواج کنید. بعضی ها در این مواقع احساس گناه می کنند و فکر می کنند ازدواج وظیفه آنها است.

حتماً بخوانید: آیا یک فرد درونگرا با برونگرا می تواند ازدواج کند؟

فرزند

از دیگر دلایل اشتباه برای ازدواج که نیازی به توضیح ندارد، بچه دار شدن است. یعنی فرد فقط برای بچه دار شدن ازدواج می کند.

خوب شدن حال روحی

اینکه حال روحی خوبی ندارید و فکر می کنید با ازدواج این مشکل حل می شود، کاملاً در اشتباه هستید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }