۵ دلیل بسیار رایج که باعث طلاق و تفرقه بین زوجین می شودزمان مطالعه : ۲ دقیقه

دلایل طلاق

طبیعتاً یکی از تجربه های بد زندگی یک فرد می تواند طلاق باشد. این تجربه تلخ در زندگی هر فرد به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. اما اینجا یک سؤال پیش می آید؛ ما چگونه می توانیم از این اتفاق تلخ در زندگی خود پیشگیری کنیم؟

لجبازی نکنید

زوجی که به بلوغ رسیده و گفتگو کردن را یاد گرفته است، هیچ وقت به سراغ لجبازی نمی رود. زوج های بالغ هیچ وقت جواب کار اشتباه را با اشتباه پاسخ نمی دهند. این زوج ها به دنبال تلافی و لجبازی نیستند.

پس دلیلی ندارد زمانی که همسر شما اشتباهی کرده شما به دنبال تلافی باشید. این را به یاد داشته باشید که اشتباه طرف مقابل مجوزی برای اشتباه های آینده شما نیست.

شما تصمیم گیرنده زندگی خود هستید

یکی از دلایل طلاق می تواند دخالت خانواده ها باشد. برای خانواده های خود مرز و خط قرمزی مشخص کنید؛ در واقع خانواده ها نباید برای زندگی مشترک شما تصمیم بگیرند. تصمیم گیرنده نهایی شما و همسرتان هستید و مطمئن باشید ورود نفر سوم می تواند شما را به تجربه تلخ طلاق نزدیک کند.

دلایل طلاقاز ابتدا سنجیده عمل کنید

زندگی در شرایط کاملاً ایده آل و کامل برای فیلم ها است. پس اصلاً با این تفکر برای شروع زندگی مشترک جلو نروید، اما این را به یاد داشته باشید باید از ابتدای مسیر همه ی جوانب را بسنجید و به خیلی از موارد مهم مثل بلوغ عاطفی، شرایط مالی، سواد رابطه، شرایط شغلی و … از همان ابتدای تشکیل رابطه اهمیت دهید.

حتماً بخوانید: در جلسه خواستگاری از فرد مقابل خود چه سؤال هایی کنیم؟

مسئولیت پذیر باشید

از دلایل اصلی طلاق می توان به مسئولیت پذیری زوجین در زندگی مشترک اشاره کرد. طبیعتاً زندگی مشترک با اتفاقات پیش بینی نشده، مشکلات، بی پولی، سختی و … مواجه خواهد شد. در این زمان ها ما در مقابل نقشی که داریم باید مسئول مسائل زندگی مشترک خود باشیم. اینکه بی اهمیت از کنار خیلی از مواردی که به ما مربوط می شود گذر کنیم، مطمئناً در آینده برای ما مشکلاتی پیش خواهد آمد.

حتماً بخوانید: چگونه از خیانت در رابطه عاطفی جلوگیری کنیم؟

مشکلات جنسی

طبیعتاً طرفین رابطه در ابتدای زندگی مشترک خود نمی توانند از رابطه جنسی رضایت کافی داشته باشند. باید زوجین به یکدیگر فرصت دهند تا مشکلات جنسی آنها با گذشت زمان رفع شود، اما مـتأسفانه بعضی زوجین تلاشی در رفع این مشکل نمی کنند و طبیعتاً آنها در ادامه مسیر با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

برای اینکه ما از ایجاد شکاف و فاصله بین همسرمان و خودمان جلوگیری کنیم، باید در مورد مشکلات جنسی خود باهم صحبت کنیم و این را بدانیم که این مشکل نیاز به زمان و تلاش دارد و هیچ وقت در مدت زمانی کوتاه حل نخواهد شد.

بحث مشکلات جنسی آنقدر وسیع است که در بسیاری از مواقع زوج ها باید برای رفع آن از یک تراپیست کمک بگیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }