به طور مختصر با کتاب روانشناسی فروش برایان تریسی آشنا شویدزمان مطالعه : ۴ دقیقه

هدف کتاب روانشناسی فروش این است که نقطه نظرها، راهکارها و شیوه هایی در اختیارتان قرار بدهد تا به کمک آنها فروش خود را بلافاصله و سریعتر و راحت تر از هر زمانی افزایش بدهید. آنچه در این کتاب می خوانید به شما کمک می کند تا از خود بهره برداری بیشتری بکنید و بیشتر از حدی که تاکنون امکان پذیر بودنش را تصور می کردید فروش کنید. می آموزید که چگونه در مدت چند ماه یا حتی چند هفته فروش و درآمد خود را به دو، سه و حتی چهار برابر افزایش دهید.

با توجه به پیگیری های صورت گرفته، شمار کثیری از کسانی که به نوارهای آموزشی روانشناسی فروش گوش داده اند و آموخته های خود را در عمل پیاده کرده اند به جمع میلیونرها پیوسته اند. من با استفاده از این نوارها بیش از پانصدهزار نفر فروشنده را در هزاران شرکت و در تمامی صنایع در سرتاسر جهان آموزش داده ام. بدانید و مطمئن باشید که روش های پیشنهاد شده در کتاب روانشناسی فروش مؤثر ومفید واقع می شوند.

مسیر مردمان موفق را بروید

در اینجا به قاعده بزرگی میرسیم: «اگر به تکرار کاری را که مردمان موفق انجام می دهند انجام بدهید هیچ عاملی در دنیا نمی تواند سبب شود که شما به همان نتایج آنها نرسید و اگر این کار را نکنید شانس موفقیتی انتظارتان را نمی کشد.» به خاطر داشته باشید هر کسی که امروزه در جمع ۱۰ درصد بالا قرار دارد روزی در جمع ۱۰ درصد پایین بوده است. همه کسانی که امروزه کارشان خوب است زمانی کارشان بد بوده است. هرکس که در جلوی صف ایستاده زمانی در انتهای صف بوده است و دیگر آنکه آنچه این اشخاص انجام داده اند این بوده که از متخصصان آموخته اند. آنها متوجه شدند چه کاری را موفقها می کنند که موفق می شوند و بعد آنها همان کار را کردند و آنقدر تکرار نمودند تا به موفقیت رسیدند. شما هم می توانید این کار را بکنید.

فروشندگان حیاتی ترین اشخاص هستند

فروشندگان حیاتی ترین اشخاص در هر فعالیت اقتصادی هستند. بدون اینکه فروشی در کار باشد بزرگترین و پیچیده ترین شرکت ها متلاشی می شوند. فروش در اقتصاد و بازار آزاد در حکم شمع موتور اتومبیل است. رابطه مستقیمی میان موفقیت جامعه فروش و موفقیت تمام کشور وجود دارد. هر چه سطح فروش شادابتر و مرتعشتر، باشد صنعت به همان اندازه با موفقیت و سودمندی بیشتری روبه رو می گردد. فروشندگان هزینه همه مدارس، بیمارستانها، موسسات خیریه خصوصی و دولتی، کتابخانه ها، پارک ها و همه چیزهای حیاتی در جامعه را تأمین می کنند. فروشندگان – با فروشی که می کنند و سود و مالیاتی که در شرکتهای موفق شکل می گیرد – همه هزینه های دولتی، هزینه های، رفاهی، بیمه بیکاری، امنیت اجتماعی و چیزهای دیگر را تأمین می کنند. فروشندگان برای طرز زندگی شما یک ضرورت هستند.

تعیین محدوده راحت خود

تنها راه افزایش درآمد فروش این است که محدوده راحت خود را در زمینه درآمدی که کسب می کنید گسترش بدهید. برای بعضی ها محدوده راحت کسب درآمد معادل ۵۰,۰۰۰ دلار در سال است. وقتی به این سطح رسیدند خیالشان راحت می شود. دیگران ممکن است محدوده راحتشان ۱۰۰,۰۰۰ دلار در سال باشد. این سطحی است که برای رسیدن به آن تلاش می کنند و وقتی به هدف رسیدند، آرام می گیرند. در اینجا به یک لطیفه می رسیم: اغلب اوقات تفاوت اندکی در استعداد کسی که سالی ۵۰,۰۰۰ دلار درآمد کسب می کند و کسی که درآمدش به ۱۰۰,۰۰۰ دلار می رسد وجود دارد. تنها تفاوت آنها در این است که یکی درآمد کمتری برای خود در نظر گرفته و دیگری درآمد بیشتر.

حتماً بخوانید: یکی از روش های افزایش فروش حل کردن مشکل مشتری است

باورهای خودمحدود کننده را کنار بگذارید

خبر خوش این است که باورهای خودمحدود کننده معمولاً مبتنی بر اطلاعات اشتباه هستند. مبتنی بر حقیقت و واقعیت نیستند، اغلب ناشی از توهم هستند. از آنجایی که واقعی نیستند، می توانید آنها را با باورهای مثبت اعتماد به نفس و صلاحیت جابه جا کنید. باورهای خود محدود کننده خیلی زود و به آسانی شکل می گیرند. در مواقعی دست به کاری می زنید. مثلا وقتی برای اولین بار اسکی یا اسکیت بازی می کنید حرکت ضعیفی را از خود به نمایش می گذارید و بعد بلافاصله نتیجه می گیرید که در ورزش قوی نیستید و استعداد لازم را ندارید. از این زمان به بعد پیوسته مترصد یافتن دلیل و مدرک می شوید تا باور بی استعداد بودن خود را در ورزش تأیید و ثابت بکنید. این گونه دیری نمی گذرد که از خیر این فعالیت به طور کلی می گذرید.

در آخر

این تنها بخشی از کتاب روانشناسی پول برایان تریسی است. امیدوار هستیم همین بخش اندک بتواند اشتیاقی در شما ایجاد کند تا این کتاب را به صورت کامل مطالعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }