کتاب علم و هنر با هم ماندن؛ یافتن معشوق راستین بی فایده استزمان مطالعه : ۳ دقیقه

اگر اکنون در حال مطالعه مقدمه کتاب علم  و هنر با هم ماندن در کتاب فروشی یا بررسی آن به صورت آنلاین بوده و تنها در عرض ۴۵ ثانیه به دنبال یافتن پاسخی برای این سؤال هستید که آیا باید همسرتان را ترک کنید، پاسخ من این است: احتمالاً نه؛ حداقل الان نه. اخیراً به این امر توجه اندکی شده که یک رابطه طولانی به خودی خود ارزشمند است؛ شاید به این دلیل که ماندگاری دیگر خریدار ندارد و همه ی ما به دنبال رهایی و گسستن هستیم. هر چیزی را که مدتی طولانی در اختیار داشته باشیم، دیگر برای مان جذاب و ارزشمند نیست. با این حال برخی موارد استثناء در این زمینه وجود دارد: آثار باستانی باشکوه، جنگل های قدیمی و لباس های گران قیمت. برخی چیزها ارزش تعمیر کردن و حتی بهتر از آن، نگهداری را دارند که رابطه با همسر یکی از آنها است.

این کتاب به چه مواردی پرداخته است؟

بلیندا لاسکمب می گوید: دانش خود درباره ی ازدواج را در این کتاب در شش موضوع خلاصه کرده است. شش چالشی که همه افراد متأهل و متعهد به زندگی زناشویی باید برای رسیدن به خوشبختی یا حداقل کارآمدی روابط خود بر آنها تسلط یابند. آشنایی، مبارزه، امور مالی، خانواده، فرزند پروری، روابط جنسی و مشاوره و درمان. شاید کتاب علم و هنر با هم ماندن قادر به حل تمام مسائل زناشویی یا تسهیل غلبه بر آنها نباشد؛ اما به شما اطمینان می دهم که آموختن آنها از یادگیری ساکسوفون جذاب تر و سرگرم کننده تر است.

انتظار زیاد از همسر

مطمئناً یک رابطه ی مطلوب و هیجان انگیز چیز خوبی است؛ اما غیرممکن است فردی بتواند در طول سال های زندگی مشترک، رضایت هیجانی صد درصد تضمین شده ای را برای فرد مقابل فراهم کند. انتظار ما از همسر خود گاهی فراتر از ظرفیت های یک انسان است و وقتی به آن نمی رسیم، شوکه می شویم.

فینکل می گوید: زندگی مشترک نمی تواند تمام انتظارات ما را برآورده سازد؛ در نتیجه دچار ناکامی می شویم. البته، نباید خودمان را به خاطر این پیش فرض های غیرمنطقی سرزنش کنیم. برخی از آنها تقصیر ما نیست؛ همه ی ما سال ها فریب خورده و وجود معشوق راستین را باور کرده ایم.

حتماً بخوانید: صحبت نکردن با یکدیگر یکی از عوامل نابود کننده رابطه است

معشوق راستین

جست و جو برای یافتن معشوق راستین نیز بی فایده و مخرب است. معشوق راستین فقط یک نفر در دنیا نیست و حداقل چیزی نیست که بتوانید آن را بیاید؛ بلکه افسانه ای در فیلم ها و داستان ها است. احتمال یافتن آن یک نفر مناسب در دنیا و ازدواج با او بسیار اندک است.

یافتن معشوق راستین مانند یافتن صدف های خارق العاده در ساحل نیست. معشوق راستین یافتنی نیست؛ بلکه ساختنی است. وقتی خودمان برای فرد مقابل معشوق راستین شویم، او نیز در مقابل همین کار را می کند. یکی از ما امواج دریا و دیگری شن است که همراه با یکدیگر ساحل را می سازیم و شکل و مسیر فرد مقبل را تغییر می دهیم. گاهی نیز می توانیم آن را با تعدادی صدف حلزونی شگفت انگیز، گیاهان دریایی و تور ماهیگیری تزئین کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }