ازدواج موفق در صورتی اتفاق می افتد که شما شناخت کافی از خود داشته باشیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

ازدواج موفق

ازدواج خوب زمانی شکل می گیرید که شما شناخت کافی نسبت به خود پیدا کنید. اینکه فکر کنید یک سری دلایل کلی می تواند یک ازدواج خوب را رقم بزند، کاملاً اشتباه است. همه ما باهم فرق داریم، هر کدام خواسته های متفاوتی داریم، همه افراد به عشق نگاه متفاوتی دارند و … .

اما منظور از اینکه باید شناخت کافی از خود داشته باشیم تا یک ازدواج موفق صورت گیرد، چیست؟

نگاه شما به ازدواج

از خودتان بپرسید که دوست دارید در یک رابطه عاشقانه و رمانتیک باشید یا بیشتر هدفتان از ازدواج تکیه گاه یا حمایت شدن از پارتنرتان است. این نوع طرز فکر به شما کمک می کند تا در انتخاب همسر درست رفتار کنید.

صمیمیت جسمی

اگر نیاز به تماس جسمی با همسر خود دارید و فکر می کنید در زندگی باید حتماً این نیاز شما رفع شود، مطمئن باشید در رابطه ای آرام می گیرید که به این موضوع بها داده شود. توجه کنید منظور ما از صمیمیت جسمی، صمیمیت جنسی نیست.

کار و فعالیت

همه ما در زندگی خود بخشی داریم که بیشترین میزان انرژی و زمان ما را می گیرد. طبیعتاً خیلی از افراد به این بخش زندگی خود بسیار علاقه مند هستند. ببینید آیا همسر آینده شما با این بخش از زندگی شما کنار می آید.

سرگرمی

حتماً شما در زندگی شخصی خود سرگرمی هایی دارید. ببینید آیا سرگرمی های طرف مقابل شما در جهت سرگرمی های شما است.

نکته

زمانی ما ازدواج موفق خواهیم داشت که اکثر سرگرمی ها، کارها، عقاید، اهداف و خواسته های ما در جهت موافق طرف مقابل مان قرار گیرد.

شاید اصلاً شما به درد ازدواج نمی خورید

اینکه فکر کنید همه ی افراد اگر ازدواج کنند خوشبخت می شوند، کاملاً تفکر اشتباهی است. خیلی از افراد هستند که متعهد بودن یا صمیمیت جزء ویژگی های آنها نیست و اصلاً فردی مناسب برای تشکیل یک رابطه عاطفی نیستند.

حتماً بخوانید: رابطه نامزد شما با مادرش در ازدواج شما تأثیرگذار است
در آخر

ازدواج موفق زمانی صورت می گیرد که افراد از نظر روانی آماده باشند و براساس هیجانات لحظه ای تصمیم نگیرند. حتماً قبل از شروع یک رابطه عاطفی شناخت خوبی روی خود پیدا کنید و متوجه خواسته های خود در زندگی تان شوید. افرادی که براساس احساسات لحظه ای تصمیم به ازدواج می گیرند، مطمئن باشند در آینده آسیب های عاطفی جدی خواهند دید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }