۷ اشتباه رایج در آداب معاشرتی که می تواند ما را بی قانون در اجتماع جلوه دهدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

آداب معاشرت در اجتماع

در طی شبانه روز افرادی که در اجتماع قرار می گیرند با رفتارها و سخنان انبوهی روبرو می شوند. اگر این افراد آداب معاشرت در اجتماع را آموزش ندیده باشند و به قوانین اجتماع احترام نگذارند، حتماً با سخنان و واکنش های اشتباه سبب ناراحت شدن افراد می شوند.

آداب معاشرت در اجتماععینک آفتابی

آداب معاشرت به ما یاد داده که هنگام صحبت کردن با فرد مقابل خود عینک آفتابی خود را در بیاوریم. این عمل یعنی احترام گذاشتن به دیگران و کمک به خود برای داشتن یک ارتباط چشمی خوب.

گران ترین غذای منو

همه ی ما برایمان پیش آمده که توسط فرد یا افرادی دعوت به یک رستورانی شویم. در این مواقع بهتر است یک غذاهای معمولی سفارش دهید و به هیچ عنوان گران ترین غذاهای منو را در انتخاب خود قرار ندهید.

حتماً بخوانید: یک شنونده خوب چه ویژگی هایی دارد؟ + چطور یک شنونده خوب شویم؟

نظر دادن در مورد حیوانات خانگی

ببیند صاحب حیوانات خانگی از سؤالات چقدر این حیوان عمر می کند، بهتر نبود جای این حیوان دیگری را نگه میداشتی، خوشت میاد از این حیوان خانگی و … خوششان نمی آید و این نوع سؤال ها می تواند آن ها را ناراحت کند.

گوشی خود را نگاه نکنید

اگر به دنبال یادگیری آداب معاشرت در اجتماع هستید به هیچ عنوان هنگام صحبت با دیگران به گوشی خود نگاه نکنید و همیشه سعی کنید گوشی خود در کنارتان قرار دهید.

آداب معاشرت در اجتماعاز ثروت صحبت نکن

قانون اجتماع به ما گوشزد کرده که هیچگاه در مورد ثروت و توانایی مالی خود در کنار افراد ضعیف و محروم صحبت نکنیم. به طور خلاصه بگوییم: وقتی می دانید فردی از نداشتن چیزی که شما دارید در عذاب است، هیچگاه داشته های خود را به رخ آن فرد نکشید.

حتماً بخوانید: از واجبات زندگی صحیح یادگیری آداب معاشرت است

زوج هایی که بچه دار نمی شوند

مطمئن باشید همه ی زوج ها از بچه دار شدن لذت می برند. اما بعضی از زوج ها به دلایل مشکلاتی نمی توانند از این نعمت الهی بهره مند شوند. پس دلیلی ندارد ما در مورد بچه دار نشدن این افراد سؤال کنیم.

یک موضوع مهمی که با این مسئله ارتباط دارد این است که هیچگاه در کنار زوج هایی که بچه دار نشده اند در مورد بچه های خود صحبت نکنید. لطفاً به آرزوهای برآورده نشده افراد احترام بگذارید.

سؤال در مورد بیماری های افراد

خیلی از مواقع پیش آمده افراد ما را از نوبت دکتر خود مطلع کرده اند. در این مواقع فردی که آداب معاشرت را می دانند هیچ وقت طرف مقابل را مجبور به گفتن رازها و بیماری هایش نمی کند. او به خود آموزش داده که اگر آن فرد می خواست حرفی در مورد بیماریش بزند خود میزد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }