باب گرانت: زنانی که مردان عاشقشان می شوندزمان مطالعه : ۴ دقیقه

کتاب زنانی که مردان عاشقشان می شوند اصولی را ارائه می دهد که هم برای افراد مجرد و هم برای آنان که متأهل می باشند کاربرد دارد. ضمن اینکه هم می توانید از بعضی از این اصول بهره ببرید و هم از تمام آنها. به عبارت دیگر مجبور نیستید به توصیه های موجود در این کتاب به عنوان برنامه ایی نگاه کنید که یا باید همه آن را اجرا کنید یا هیچ کدام را. فقط کافی است آنچه می گویم را بخوانید و هرگاه به توصیه ای رسیدید که به نظر می آمد برای موقعیت شما مناسب است آن را امتحان کنید.

اجازه دهید با جمله ای شروع کنم که با خواندن این کتاب نیز کاملاً مشخص خواهد شد. کتاب زنانی که مردان عاشقشان می شوند برای زنان نوشته شده است. توصیه ها بینش ها و تغییراتی که باید در یک رابطه بوجود بیاید حداقل در ابتدا باید توسط زنان صورت گیرد. این موضوع اصلاً به این دلیل نیست که من به عنوان یک مرد اعتقاد داشته باشم زنان مقصر تمام مشکلات موجود در روابط هستند و یا اینکه احساس کنم مسئولیت زنان است که همیشه مشکلات موجود در یک رابطه را حل کنند، بلکه این موضوع فقط به این دلیل است که من در تمام سال های فعالیت خود به عنوان یک، درمانگر متوجه شده ام که عمدتاً این زنان هستند که به ارتقاء و بهبود روابط خود علاقمند می باشند. هنگامی که در مطب خود هستم دیدن زنی که به دنبال توصیه هایی برای چگونگی برخورد با موضوع خاصی در روابط خود میب اشند بسیار عادی تر از دیدن یک مرد یا حتی یک زن و شوهر است. زنان به طور کلی علاقه بیشتری به موضوع بهبود روابط دارند.

زنان بیشتر از مردان به فکر رابطه هستند

مردان اغلب فکر می کنند مشکلی در رابطه خود ندارند مگر زمانی که یک انفجار رخ دهد. در یک رابطه به طور معمول این زنان هستند که خواهان پیشرفت بهبود و نزدیکی بیشتر هستند. یک زن دائماً در جستجوی راه های جدید برای رسیدن به هدف خود می باشد حال چه شریک زندگی اش در این جستجو به او کمک کند یا نه.

رابطه همانند یک مبارزه یا مسافرت است

از سوی دیگر از نظر یک مرد رابطه بیشتر مانند یک مبارزه است تا یک مسافرت. برای مرد رابطه دارای یک شروع و یک پایان است که ازدواج طبق معمول همان انتها یا خط پایان است. شعار مردان این است: فقط کافی است دختر را به من نشان دهی تا آن را از آن خود کنم. پس از آن که خطبه عقد جاری شد مرد کاملاً معمولی شما با فرض این که در میدان مبارزه پیروز شده سهم خود را بدست آورده و به هدف خود دست یافته است خیلی راحت می نشیند و به استراحت می پردازد. هرگز و یا بسیار به ندرت اتفاق می افتد که احساس کند هنوز هم باید تلاش کند یا این که فکر کند هنوز از او انتظار می رود پیشرفت کند. از نظر او بخش مشکل کار تمام شده و اکنون زمان آن فرا رسیده که حق و حساب خود را بگیرد و از حاصل دسترنج خود استفاده کند. اگر چنین مردی را به حال خود بگذارید هرگز به سوی مراکز مشاوره نخواهد رفت چرا که مردان بسیار به ندرت چنین نیازی را احساس می کنند.

فصل اول: آسیب پذیری

یادم می آید که سالها پیش روزی در خانه نشسته بودم و از خود می پرسیدم که چرا آن زن جوانی که می شناختم در روابط خود همیشه مشکل دارد؟ او زن آراسته و جذابی بود که حدوداً سی سال داشت؛ به اصول اخلاقی کاملاً پایبند بود و تمایل زیادی به ازدواج کردن داشت. با وجود این به نظر می رسید هرگاه با مردی آشنا می شد همان تمایل زیاد به ازدواج باعث ناکامی او می شد. آن روز عصر من در خانه نشسته بودم و از خود می پرسیدم چرا در حالی که بسیاری از زنان همسن او ۵ سال یا حتی مدت بیشتری است که ازدواج کرده اند، او هنوز نتوانسته است ازدواج کند. من از خود می پرسیدم چرا ظاهراً بعضی از افراد با کمترین تلاش شریک فوق العاده ای برای زندگی خود پیدا می کنند در حالی که دیگران هر چقدر هم سخت تلاش می کنند، هرگز به یک رابطه شاد دست نمی یابند!

آیا این شانس است یا اینکه تقدیر هم دخیل است؟

حتماً بخوانید: چه جملات عاطفی به همسر خود بگوییم تا عاشقمان شود؟

در آخر

این بخشی که شما مطالعه کردید تنها بخش کوتاهی از ابتدای کتاب زنانی که مردان عاشقشان می شوند است. ادامه این کتاب کاملاً جذاب است و فکر می کنیم بتواند برای مدتی حواس شما را در از اطرافتان پرت کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }