اگر قصد قطع رابطه عاطفی خود را دارید حتماً این مطلب را مطالعه کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

همانطور که می دانید جدایی در روابط عاطفی می تواند به شکل های گوناگونی اتفاق بیفتد. بعضی از قطع رابطه های عاطفی آنقدر بالغانه صورت می گیرد که به هیچ کدام از اعضای رابطه لطمه ای وارد نمی شود. چه خب خوب می شود که زوج ها به صورت بالغانه و با گفتگو و اطلاع دادن به همدیگر از یکدیگر جدا شوند، نه اینکه یک شب چشممان باز شود، ببینیم که پارتنرمان نیست و ناپدید شده است.

هر دو شما برای جدایی توافق می کنید

یکی از بالغانه ترین نوع قطع ارتباط عاطفی توافق کردن است. در واقع در این نوع جدایی هر دو طرف رابطه باهم گفتگو می کنند و باهم به این نتیجه می رسند که باید جدا شوند.

پیشنهاد جدایی از سمت یک نفر

در بعضی از زمان ها پارتنر شما در مورد جدا شدن شروع به گفتگو با شما می کند و از شما می خواهد که نظر خود را در اینباره بدهید. توجه داشته باشید که این نوع قطع رابطه عاطفی نیاز به صداقت طرفین دارد.

عذاب وجدان پارتنر

من به درد تو نمی خورم، تو لیاقتت بیشتر از منه و من نمی تونم همسری خوبی برای تو باشم؛ این نوع عبارات معنی قطع رابطه می دهد. متأسفانه در این مواقع کسی که این نوع جملات را به کار می برد دچار عذاب وجدان می شود و برای پوشاندن عذاب وجدان خود از جملات سرزنشی استفاده می کند.

بد نیست مدتی از هم دور باشیم

در بعضی از روابط عاطفی جدایی با ایراد گرفتن های پشت سرهم صورت می گیرد. معمولاً پارتنری که قصد انجام این کار را دارد بهانه های مختلف می گیرد و سعی دارد گفتگو را به دعوا ختم کند. می شود در نوع روابط عبارت “بد نیست برای مدتی از هم دور باشیم و کمی فر کنیم” شنید.

حتماً بخوانید: اگر به یک رابطه عاطفی اشتباه پایان داده اید حتماً به این موارد توجه کنید

قطع رابطه مجازی

قطع رابطه مجازی به دو صورت اتفاق می افتد. او عکس های شما را لایک می کند، کامنت میزاره، نظر میده و … اما زمانی که به سراغ رابطه عاطفی می روید او ناگهان نیست می شود.

نوع دوم هم اصلاً او به شما پیام نمیده، پیام شما را سین میکنه ولی پاسخ نمیده، خبری از لایک نیست و … اما بی خبر هم از شما نمی ماند.

گم شدن

مطلب را ما با بالغانه ترین نوع قطع رابطه عاطفی شروع کردیم، اما در انتها می خواهیم مطلب را با نابالغانه ترین نوع جدایی به پایان برسانیم. ناپدید شدن؛ این نوع قطع ارتباط معمولاً در روابط کوتاه مدت اتفاق می افتد، ولی اگر در روابط بلند مدت اتفاق بیفتد، می تواند برای فرد مقابل آسیب روانی شدیدی ایجاد کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }