کارهایی که باید بعد از جدایی از رابطه عاطفی انجام دهیمزمان مطالعه : ۲ دقیقه

متأسفانه افراد زیادی به دلیل نداشتن آگاهی کامل از فرد مقابل خود و خودشان درگیر یک رابطه سمی می شوند. حال شوربختانه یا خوشبختانه افراد جدایی از رابطه عاطفی را در چنین شرایطی تجربه می کنند و طبیعتاً وارد یک دوره بسیار سختی از زندگی خود می شوند.

اما ما باید بعد از جدایی از رابطه عاطفی چه کارهایی برای بهبود حال جسمی و روحی خود کنیم؟

فعالیت داشته باشید

در طی روز زیاد بیکار نباشید. سعی کنید در این دوران کمی به سراغ فعالیت های لذت بخش و مفید بروید. به طور مثال ورزش کردن، دیدار با دوستان، رفتن به کلاس و … می تواند در این دوران برای حال روحی و جسمی شما بسیار مناسب باشد.

از موبایل خود بعضی چیزها را حذف کنید

یکی از کارهایی که باید بعد از جدایی از رابطه عاطفی انجام دهید، حذف مواردی از گوشی است که شما را به یاد پارتنر قبلی خود می اندازد. این موارد می تواند شامل عکس، چت، شماره و … بشود.

احساسات خود را سرکوب نکنید

هیچ وقت در این دوران سعی نداشته باشید که احساسات خود را سرکوب کنید. شما حق دارید در این دوران گریه کنید، داد بزنید، بد خلقی کنید و … بسیاری از رفتارهایی که سبب می شود احساسات شما خروج کند. حتماً برای تجربه احساسات به خود فضا و فرصت کافی بدهید.

با اطرافیان خود رفت و آمد داشته باشید

یکی از کارهایی که شما بعد از جدایی از رابطه عاطفی باید انجام دهید، داشتن ارتباط با اطرافیان و دوستان قدیمی است. مطمئناً شما در دوران بعد از جدایی دلتان برای شریک عاطفی قبلی خود تنگ می شود. پس برای رفع این دلتنگی به جای ارتباط با او با دوست یا فامیل خود رفت و آمدی داشته باشید.

قانون جدایی را زیر پا نگذارید

هر نوع ارتباط حضوری و غیرحضوری در این دوران ممنوع است. اگر شما به این موضوع توجه نکنید، متأسفانه به قانون جدایی اهمیت نداده اید.

حتماً بخوانید: از قوانین بعد از جدایی آغاز نکردن یک رابطه جدید است

رابطه گذشته را بررسی کنید

حتماً رابطه گذشته خود را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید در آینده در رابطه های جدید موفق باشید و شناخت بهتری از خود پیدا کنید. توجه هم داشته باشید که این کار می تواند به شما کمک کند تا بهتر با درد جدایی کنار بیایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }